Gå til innhold

UTROLIG MANGE GRUNNE FOLK HER INNE!!!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og ellers i samfunnet også. Hvorfor er så mange opptatt av kjønnet? Jeg fikk nettopp tredjemann nå, hadde to gutter fra før og fikk en tredje gutt nå. Under svangerskapet sa veldig mange:ja vi får håpe det blir jente denne gangen da. Og da jeg fortalte at det var en gutt, fikk jeg flere reaksjoner som : nææi! - jaja, det går jo an å prøve igjen- osv.

Hvorfor ¨må en på død og liv ha begge kjønn? Har ennå ikke skjønt dette jeg.

Fortsetter under...

Først og fremst må jeg si at det er helt jævlig hva folk får seg til å si???

Skulle du liksom ikke være glad for gutt nr 3??? Det ville de ALDRI sagt hvis det var snakk om jente nr 3 - garantert...Og gamle kjerringer er ofte verst!

Da jeg glad og fornøyd kom på jobben igjen etter å få vite på UL at jeg hadde en sunn og frisk gutt i magen (forrige svangerskap) så klarte en kjerring på ca 60 år å si: Jaja, det var ikke jente da, menviktigste er jo at det er friskt...." + endel annet piss (enig i at det viktigste er at det er friskt men jeg var faktisk overlykkelig over gutten jeg skulle få jeg...)

Og barn er barn - uansett kjønn :) Når jeg leser her inne om kjønnsbestemt befruktning eller hva det heter blir jeg helt dårlig - og det verste er at disse menneskene har 1 eller 2 velskapte gutter - alltid gutter igjen... Stakkars disse guttene sier jeg bare - som har en mor som aldri ble helt fornøyd - kan jo virke sånn - når de ikke kan prise seg lykkelig for det naturen gir dem....

Nå babler jeg ivei her - men det er fordi jeg har så sterke meninger om dette temaet- har nesten sluttet å være her for jeg blir så kvalm av div. innlegg men har begynt å hoppe over dem og heller lese og svare på andre innlegg som f.eks dette, gjette på kjønn osv :)

Nå er jeg gravid for 2. gang og det er meg likegyldig hva det blir, håper bare det er sunt og friskt :)

Jeg har ikke barn enda, prøver på den første nå!

Ønsker meg ei jente!

Er ikke sånn at jeg blir skuffa osv osv hvis det blir gutt, men jeg ønsker meg helst ei jente. Og jeg kommer til å prøve å få det, kjærringråd osv, men blir det gutt gjør ikke det noe, men da har jeg ihvertfall prøvd. Gøy bare å se o det er noe i alle disse kjærringrådene også.

Annonse

Vil ha gutter????Her er det snakk om og sette pris på det naturen gir en samme hva som kommer...Tett du eller?Men vet du sjems av å være dame når jeg ser alle de nydelige guttene mens jeg tenker at det finnes mangen som ikke ønsker dem..Så dere skulle virkelig vært tvangs steriliser hele gjengen!!

jojo

ta det naturen gir en.

Da er d sikkert en av dem som hadde tatt i mot downs barn og enda sykere med åpne armer og du er vel i mot abprt, man skal ta det naturen gir en.

Tullerusk..

Bare fordi man har et for snvert syn og tankegang og ikke kan skjønne at andre tenker annerledes..

hmm

jo slike burde jo steriliseres, vi trenger ikke folk med fordommer

Hei!

Har lest en del av innleggene her , og jeg VET at alle som skriver inn på gutt/jente sidene synes at det aller viktigst er at barnet er friskt!

Men det må være lov å ønske seg et av hvert kjønn, og prøve ut kjerringråd for å prøve å påvirke dette!

Det er jo mest for moroskyld at det prøves dette! :-)

Selv har jeg av begge kjønn og husker godt at da jeg fikk barn nr.2 som var gutt (hadde da jente fra før), følte jeg meg så priviligert at jeg fikk et av hvert kjønn, og jeg unner alle å få oppleve akkurat det!

Selv om jeg hadde vært like glad for ei jente til da, var det veldig spesielt å få en gutt da!

Det at Hovedinnlegger vil provosere med overskriften sin her bare beviser hun er lite moden til å tenke at vi er forskjellige og at vi innerst inne kan ønske oss noe, MEN det er ikke det samme som at man blir skuffet over å ha fått et anne kjønn en ønsket!

Det virker faktisk slik på meg når jeg leser innlegget til HI er også innerst inne ØNSKET seg jente?

Lykke til alle sammen uansett kjønn og ønske, jeg vet at ALLE SAMMEN elsker barna sine over alt på jord uansett kjønn ! :-)

Jeg har en gutt fra før, og var på ultralyd i forige uke. Mange var spente på hva jeg skulle få, og ventet på å få vite det. Vi fikk vite at vi venter en gutt til, og jeg gleder meg voldsomt til å møte lille prinsen i magen. Det som gjør meg sint er at folk reagerer med "å ja..." når jeg sier jeg skal ha en gutt. Blir så irritert og syns så synd på lille babyen min i magen, han er jo like ønsket som hvem som helst andre. Jeg ønsker ingen annen baby enn akkurat den som er i magen min, uansett kjønn.

Tilogmed legen min sa "å ja, du hadde vel ønsket deg jente du denne gangen"

Er det mulig? Selvfølgelig hadde det vært morsomt med en jente også, men er jo utrolig glad for å få en frisk liten lillebror til gutten min på to.

jaja...

Tråden handlet vel om å få negative reaksjoner fra folk når du sier du venter samme kjønn som du har? Føler tråden har kommet litt på avveie...

Heey,

Jeg har en nydelig gutt fra før... ville ikke byttet han bort for alt her i verden. Har et lite knøtt i magen jeg ikke vet kjønnet på. For meg er det samme hvilket kjønn det blir, blir det en gutt til er det supert og blir det ei lita jente blir det moro også da det bare er gutter i familien ( hva angår barn akkurat nå)

Men jeg tror vi lyver til hverandre om man innerst inne ( i alle fall de fleste) ikke ønsker seg en av hver. Ikke for å favorisere det ene kjønnet men for variasjonen og spenningen.

Men som sagt for meg er det det samme hva nr 2 blir.

Annonse

Hoff så trist da.. mange som ønsker seg det ene eller det andre.. men tror for de fleste at det spiller liten rolle så lenge barnet er frisk?!.. håper i allefall det.. man blir jo gla i barnet ikke kjønnet!! visst dere skjønner.. vet ennå ikke hva jeg venter vet ikke om jeg vil vite det heller:).. blir sååå gla uansett...

lykke til med prinsen du venter da;-)

Synes det er helt trist å lese mange av disse sinte inleggene. er enig som noen sa at det høres ut som personen som skrev hovedinnlegget er sint og provosert og kanskje selv ønsket seg en jente..? Det høres faktsik slik ut. Det er jo en stooor forskjell på å ønske og det og bli glad uansett hva det er. At man har et ønske den ene veien eller den andre er da absolutt ikke ensbetydende med at man ikke blir sjeleglad med hva enn man faktisk får. Denne siden heter 'Gutt eller Jente' - jeg tror det er veldig klart hva inleggene her vil dreie seg om og at 'ønsker' om gutt eller jente vil blir bragt opp - hvis man ikke liker dette ville jeg anbefalt og holde seg unna, og kikke på noe annet. En skrev at hun ble dårlig av inleggene og visste ikke om hun ville kikke mer på denne linken...men allikevel leser og skriver du her fortsatt!!!!???? Lykke til til alle som har ønsker og håp, vi vil alle bare ha friske barn.

Hva er dette tullet med gutter i Norge? Hvor kommer det fra? Har aldri hørt det før. Har bodd i USA i 10 år nå, har 2 små jenter og sjeleglad for 2 friske barn. Men, her er det veldig jevt med å få gutter. Omtrent stikk motsatt av hva dette høres ut som i Norge. Her er det veldig stort og få hvertfall en gutt først også kan det gjerne bli en jente etterpå liksom, så har man en gutt som vil videreføre familie navnet. Det erdet alt dreier seg om her - videreføre familie navnet. Fikk nesten motsatte kommentarer her når jeg var gravid med jente nr.2 - Oh, vell - en jente til er jo også bra, du er fremdeles ung, dere kan jo prøve på en gutt senere...? Når det gjelder ønsker - man har da vel lov og ønske uten og bli dømt for det. jeg ønsket meg en gutt andre gang jeg, men det ble en jente og jeg er sjeleglad for mine 2 jenter og har ingen planer og prøve en gang til kun for og få en gutt.

• 2 uker senere...

Skjønner deg godt, HI.. Jeg har også 3 gutter, og venter barn nr 4 i juni.

Da vi hadde vørt på ul med minsten, spurte alle hva kjønnet var. Vi sa det ble en gutt til. Da så de på oss som om vi skulle fått beskjed om at babyen var døende eller noe sånt! Stakkars oss liksom.. :/

Skal ikke legge skjul på at jeg denne gangen ønsker meg ei lita jente. Men en gutt blir jo like kjærkommen den. ;)

Har en gutt fra før..=) Ønsker meg en velskapt gutt eller velskapt jente.Hihi...Men siden jeg har en gutt fra før, hadde det jo vært kjekt med begge kjønn sånn hun kan få alle di 100 barbiedukkene og prinsessekjolene etter meg.

H*n er velkommen uansett kjønn iallefall!!

• 2 uker senere...

Noen som har missforstått??? Hvem er det som tror at brukerne her inne driver med kjønnsortering bare fordi man enten ønsker seg det ene eller andre. Før det første er alle ulike og for det andre må det lov til å ønske. Leser bak linjene her at alle selvfølgelig ønsker et friskt barn uavhengig av kjønn.

Det må jo være arti å fudere, ta ringtest-se på UL-kinetisk kart-prøve unfangelse av et spesifikt kjønn++, uten at man blir anklaget for kjønnssortering.

Barn er barn sant? Uavhengig av kjønn. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg håper jeg får oppleve både det å være mor til en sønn og mor til en datter.

Det er mange grunner for at jeg ønsker meg minst en av hver. Jeg vil jo uansett bli gla i de barna jeg får selv om det er bare jenter eller gutter. Det viktigste er helt klart at de er friske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...