Bratsj Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 De går vannkopper i barnehagen til snuppa, jeg har hatt det da jeg var liten - men lurte på:kan det være farlig for meg nå som gravid, eller vil hverken jeg eller fosteret bli påvirket ?
snøbaby Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Vannkopper kan du bare få en gang. Men tror ikke det er helt bra å få når du er gravid (husker ikke alt dette jeg). Men jeg vurderte å vaksinere gutten vår for vannkopper i vår (forskningsprosjekt der denne inngår i trippelvaksinen). Men siden jeg var gravid fikk jeg ikke delta....
bobby - nr 2 i juli Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Tror vannkopper kan være farlig for barnet på slutten av graviditeten, dvs nå. Men siden du hadde det da du var liten skulle det ikke være noe problem.
Stella:O) Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Da jeg var gravid sist fikk eldstemann vannkopper i slutten av svangerskapet mitt. Var til legen og da fikk jeg beskjed om at så lenge jeg hadde hatt vannkopper så var det ikke noe problem. Men hadde jeg ikke hatt det var saken en helt annen....... Så du trenger ikke å bekymre deg.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Nei, ikke så lenge du har hatt vannkopper selv.
Bratsj Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 Puh - det var godt, takk skal dere ha ! (krysser fingrene for at min senile mor husker rett ang vannkoppene jeg hadde som liten...)
Stella:O) Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Er du usikker på om du har hatt det kan de på legekontoret ta en blodprøve for å se om du har hatt det. Det måtte de med meg, var usikker om jeg hadde hatt det som barn, min mor kunne heller ikke huske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå