Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 jeg har en 1 måned gammel baby som sliter veldig luft i magen!! Tror ikke han har kolikk men synes egentlig at han ikke gjør annet enn å fordøye!! Han presser liksom hele tida! Stakkar! Har/hadde babyene deres det slik når de var like gammel? Han griner ikke mye på dagen men mot kvelden har det samlet seg så mye luft at han skriker en del... sånn litt av og på... Har begynt å gi han minifom og i går ga jeg han morsmelka på flaske for da svelger han ikke like mye luft som når jeg ammer han! Trenger noen tips om åssen jeg får hjulpet lille gutten med å bli kvitt luften i magen! Noen erfaringer å dele med meg???
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Hvor lenge har du brukt minifom da ? Her måtte det gå ca. 3 dager før det hjalp. Han ble også veldig urolig og hadde mye luft i magen når han var på den alderen, kom alltid på kvelden.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Hvis du gir han flaske så bruk gjerne Dr Brown sine flasker, de er kjempebra! Virket veldig bra på min gutt, det samme gjør sukkervann når han har luftsmerter, noe han veldig sjelden har mer Sukkervann er vidundermedisin for oss Hjelper med en gang ! Babymassasje er også bra. La gutten min på magen da han hadde vondt, da ble han roligere, og lufta kom ut.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Hvor får jeg kjøpt fennikelte?? Og skal jeg lage sukkervann selv?? Hvor mye skal han få da? Begynte med minifom i går så kanskje det ikke har virket enda da... Takk for svar!
Mikroline Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Samme erfaring her også. Sønnen min hadde også mye luftsmerter på kvelden da han var en måned gammel, cirka. Etter et par dager med minifom ble det bedre. Vi bruker minifom fortsatt vi, nå er han nesten 3 mnd. Det hjalp også at vi hjalp han med å trekke beina opp mot magen, slik at han lettere fikk luften ut.
Englefjas Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Apotekets amme-te har hjulpet oss. Drikker to kopper om dagen, og hun har nesten aldri vondt i magen lenger. Når hun presser pleier jeg også å presse beina hennes opp mot magen og "hjelpe til" mens jeg lager presselyder selv, og det synes hun faktisk er morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå