Gå til innhold

Asma, bruker dere fortsatt de samme medisinene?


LoveInMyTummy

Anbefalte innlegg

Jeg bruker daglig symbicort, og har fortsatt med dette etter at jeg ble gravid. Legen mente at dette ikke var noe å bekymre seg over, og var ikke interessert i å snakke om det i det hele tatt.

 

Jeg har lest at alle med asma og som er gravide bør undersøkes av lungespesialist.

 

Har dere med asma fått noen spesiell oppfølging?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg har astma, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne da pulmicort eller symbicort...kun bricanylen min. Pulmicort er for mye kortison i, og dette gjelder symbicort også som er en blanding av disse to tilsammen. barnet produserer for mye kortison selv til at vi kan ta noe som helst kortison. men bricanyl kan taes helt til slutten av svangerskapet, men ikke på slutten, for det blir også brukt som rihemmede middel for fortidlig rier.

Dette fikk jeg beskjed om iallefall. og jeg sa til jordmora mi også at jeg gikk på bricanyl men ikke de andre, og det var riktig sa ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt symbicort lenge nå, byttet medisin til pulmicort og ventolin rett før jeg ble gravid. Forhørte meg hos legen hva jeg skulle gjøre da jeg ble gravid, fikk beskjed om å slutte m medisiner, skal kun ta ved behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har oxo astma, og er nå gravid med min 3:-)

jeg får ikke ta noen annen medisin enn bricanylen min jeg heller.

jeg går til spesialist da, fastlegen har aldri visst noe om det når jeg har spurt, så jeg spurte spesialisten min på sotra, og han sa jeg måtte bare bruke bricanylen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at dere heller ikke skal ta allergitabletter da jenter :)

 

fosteret produserer egentlig alle "medikamentene" for dere.

De skaper et forsvarssystem somgjør at mor skal være sterk hele svangerskapet.

Hørte med legen min om dette da jeg var gravid forrige gang, og fikk klar beskjed.

det går evntuellt ann å bytte ut bricanyl med ventoline, som gir en bedre effekt hvis dere blir slimete/tette og får problemer med hoste (roer bare ned luftveiene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...