Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars jenta vår:(. Det er sååå vondt å bæsje. Bæsjer bare 1-2 ganger i uken, og da er bæsjn kjempehard og vond å få ut. Gir grøt morgen og kveld. Hun får også sviskesaft daglig, gir fruktmos daglig og har nettopp begynt med malt i grøten(2 dager siden), men den er fortsatt like hard. Vet ikke min arme råd hva jeg skal gjøre. Hun må jo få grøt... Hun er foresten snart 7 mnd.

Er det noen som har noen gode råd å gi en oppgitt mamma?

Kan litt banan være med å gi hard avføring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan gjør det bare verre.

Men ta å bløt opp noen skjeer med havrekli som du tilsetter i grøten. Skal bli bedre i magen da i løpet av 2-3 dager

Skrevet

hvor mye sviskesaft får hun?

min jente er like gammel som din å plaget med hard mage, nå får hun et glass sviskesaft i døgnet, fordelt på 2 grøtmåltider og avføringen er fin.

Skrevet

Samme problemet her. Gir grøt på kvelden, har malt i grøten og gir sviskesaft her dag, men ingenting hjelper. Dvs det hjelper litt, for bæsjen er ikke steinhard lenger, men fremdeles veldig fast og vanskelig å få ut...

Banan ga total forstoppelse her, så det må vi unngå helt...

Skrevet

Moden banan skal gå greit, men grønn banan gir forstoppelse. Ellers bør du også kutte ut eple en stund og heller gi pære. Pære kan virke forløsende. Og gi så mye vann/pupp som overhodet mulig.

Skrevet

Jenta mi har hatt hard mage i kanskje tre måneder.... HS har endelig fått ræva i gir for å få en lege til å se på henne....Jeg har prøvd det meste og ingenting funker, men kan nå hende det hjelper på di, så kan skrive ei liste...

*lag sviskesaft selv

*yoghurt

*fullkornsgrøt 8 mnd

*kiwi

*pære

*litt olje i maten

trur det er noen andre ting her som jeg ikke kommer på i farten.... vi har gitt lactulose og da, men i samråd med HS eller lege

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Skal kutte ut banan og prøve med havrekli, så får vi da se hvordan det går:). Hun får forøvrig ca 1/2 dl sviskesaft daglig, men det er kanskje alt for lite det da...Hmmmm

Skrevet

det går bra å gi dem havrekli asså? Kanskje jeg skal prøve det? Hun er snart 9 måneder....

Skrevet

Hva med druer å sånn frukt,most eller noe. eller skal de ikke ha sånn da? min er ikke så gammel enda så jeg vet vel ikke hva de spiser :) Men frukt funker jo på oss..

Skrevet

Bananen var helt gul den, så absolutt moden...jeg spiser ikke grønne bananer selv heller. Noen får forstoppelse av banan, mens andre får løs mage...sånn er det bare...

Skrevet

druer blir man jo fisete av.... kanskje de får vondt i magen av det... jeg vet ikke, men... noen som vet?

Skrevet

Den var til anonym som sa at moden banan skal gå greit...

Skrevet

Var på butikken i dag og så at Småfolk har Sviskepurè. Kjøpte den og tester ut nå...kan hende den virker bedre enn sviskesaften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...