Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 To netter på rad nå har han våknet å skreket mye.... I natt var det mest sint han var, men han var jo så trøytt t det så nesten ikke ut som han visste at han var våken:)?? Måtte le litt jeg da...... Men etter ca 15 min sovnet han. Han har sovet sammen med oss de siste nettene fordi han ikke har vært i form, hatt høy feber om kvelden så jeg lot han bare være i sengen våres, og så til slutt sovnet han bare... Hmm...tror jeg har lest innlegg her tidligere anngående det samme?.............
cashewnøtta Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har ikke erfaring med dette men husker at jeg har lest innlegg om det samme. Da var det endel som var enige om at det var jekslene som hadde skylda..
buble m spira Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Har det vi også nå, men datteren min er 14 mnd. Sist hun var urolig var det tenner, men det visste seg at hun også hadde øreverk. Har begynnt sånn igjen nå, så jeg er spent på om det er tenner denne gangen, eller om øret hennes har begynnt å gjøre vondt igjen. Håper det ordner seg for dere snart og at nettene blir rolige igjen. Tenner er i hvertfall noe herk, særlig jeksler....
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Slet med dette fram til nå nylig, viste seg å være jeksler. Mistet totalt matlysten, feber innimellom, diare... you name it. Trodde det var hjørnetenner først, og syntes jo han "overdrev" litt ;-) Tre tenner til på vei. Stakar!
Tinemoren Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Vi har hatt akkurat det samme med småen på 15 mnd de siste to nettene. Han våknet begge nettene i 5 tiden og var helt utrøstelig. Tenkte egentlig at det kanskje kunne være mareritt for han virket så redd. Vet ikke om de har marertitt så tidlig, men var hvertfall det første som slo meg.
Væren74 Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Vi har også hatt noen slike tilfeller med vår på 1år. Trodde først det var mareritt men fant ut at det minnet mest om dette: Dette er fakset fra helsenytt.no Nattskrekk er ikke det samme som normale drømmer eller mareritt. Typisk ved nattskrekk er at barnet plutselig reiser seg opp i sengen og skriker høyt. Når en prøver å trøste barnet oppnår en ikke kontakt, og det kan være utrøstelig i flere minutter før ”anfallet” går over. Ikke prøv å vekke barnet, da noen barn bare blir enda mer stresset av det. Foreldre kan prøve å være nær barnet og snakke lavt og beroligende. En kan prøve å forebygge nattskrekk ved å ta god tid før barnet skal i seng, og prøve å få en rolig atmosfære rundt leggeritualet. Kan det kanskje være det?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 snakket med legen min om dette tidligere... og han sa at hun antagelig hadde hatt vondt i ørene for det blir for mye "trykk" i ørene når de ligger lenge.. prøv å legge en stor pute under hodet eller hev sengen i hode enden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå