Gå til innhold

Oktober: Min fødselshistorie...en fin opplevelse.(samme som skravle og 3.trim)


Minesmå:)+en til!

Anbefalte innlegg

Leon’s fødsel…

 

Det hele startet med rier onsdag den 18.oktober i 06.00 tiden, men jeg visste ikke om dette var ekte rier eller om det bare var maserier som jeg hadde hatt MYE av den siste tiden. Heldigvis utover dagen tok det seg opp og det begynte å bli kortere og kortere tid mellom den. MEN…de var uregelmessige og det kunne gå alt fra 3 til 8min mellom hver. Da ringte jeg føden, og de ville ha meg inn for sjekk pga at jeg var 13 dager over tiden. Klokken 19.30 ble jeg sjekket av en jordmor, og hadde da 1cm åpning, men utflatet. GRR…dette var kjipt, og jeg ble sendt hjem med beskjed om at DETTE kunne ta tid.

 

Jeg kom hjem i 21.00 tiden og la meg i badekaret, men følte ikke det hjalp noe særlig, og riene tok seg kraftig opp på bare noen få timer. Etter ei stund med sykt vonde rier MÅTTE jeg inn til sykehuset igjen. (smertelindring takk!!)

Da jeg ankom sykehuset ble jordmor ganske så forbauset. Jeg hadde fått hele 7cm åpning og klokken var kun 23.30!! Veldig bra jobbet fikk jeg beskjed om=)=)

Nå fikk jeg epidural og lystgass(…epidural er å anbefale=)!!!) Epiduralen virket fra da jeg hadde 8cm åpning til 10cm åpning og SÅ kjente jeg trang til å presse. Jeg presset lille gutten ut på 15min, og revnet bittelitt….han kom til verden den 19.oktober klokken 03.14!

Leon veide 3324g, var 52cm lang og 35 rundt hodet og selvfølgelig verdens herligeste gutt!

 

Fødselsopplevelsen min er SÅ positiv å tenke tilbake på. Jeg er overrassket over roen under hele fødselen, og så hadde jeg den mest fantastiske jordmora!! Ville ta henne med meg hjem=)

 

Nå er vi hjemme og koser oss masse…=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse!!! =)

Fy fader for ein greie fødsel!! Du kan jo bare gleda deg t neste gang, mens eg tror eg ska bearbeida min i maaange år!!

Men men, någe måtte du få igjen for å gå langt over tiå!! :D

 

Klem fra oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skjønnassen:0)

Gratulerer så masse......Så kjekt å se på de som har fått av oss Stavangerjenter i Oktoberklubben.Det hørtes ut som en flott fødsel.

Nå må dokkår kosa dokkår masse..

Glede meg masse te me ska treffes igjen som eg håpe me gjør:0)

 

Klem Tonerø som er blitt mamma til to:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...