Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Stresser like mye som meg? Vaske klær? Tørker klær? Brette klær? Legge på plass klær? klær, klær, klær... :-) Noen som føler seg urolige for å ikke ha alt klart??? Det gjør hvertfall jeg!!! Oi tenk om hun kommer nå - jeg har jo ikke strøket sengetøyet!!! :-) hihihi
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Har hatt alt klart til baby en god stund jeg da, så jeg har ikke stresset noe med ting til han.. Ellers så går det i å vaske våre klær, se på tv, bim.. Prøver å finne på noe på dagene mens gubben sover.. Har heldigvis ei venninne som fikk unge i august, så vi har vært litt på shopping..
Mamma'n til Julian Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Sitter på BiM. hehe... Ordnet sprinkel senga igår. Idag skal jeg pakke sykehusbagen min hvis ånden kommer over meg. Har ikke termin før 20 nov...så bråhast er det vel ikke. Har egentlig det meste klart. gar to nattdrakter som må vaskes og noe sengetøy til lillegull som må strykes. Har stresset en del...men begynner å ta det litt med ro nå. Den lille kommer uansett. hehe
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Uff... jeg som er sent ute med alt her :-)
noje Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Har vært hjemme noen dager nå. Er vant til å jobbe svært mye, men jeg ser det er lett å gå i dvalemodus nå når kroppen er litt seigere enn vanlig. Det var målet mitt, å finne roen før det store skjer. Gjør klart til babyen, jeg er visst ikke den eneste som bruker tid på å vaske klær:) I går ble det så my snakk om baking på bim at jeg baket eplekake til mannen min. Han ble da veldig fornøyd, og ser fram til at jeg skal være hjemme et år, he, he:)
silhah og emilie Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 huff jeg også...åsså kan jeg ikke å stryke klær...
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 jeg sitter på sofan, å klør meg i bakenden, å venter på hovedpersonen å ankomme selskapet.. har alt klart, å har hatt det en stund,... så ingen stress her, bare kjeder meg litt.. men er så trøtt, så sover ganske mye da..
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har vært 100% sykemeldt i to uker nå pga akutt bekkenløsning, og har ærlig talt ikkenoe problem med å få dagene til å gå. Jeg har en 2-åring fra før som skal vekkes, stelles, leveres i barnehage, hentes etterpå, stelles og legges, middag skal lages, husarbeid gjøres, klær vaskes, og med et streikende bekken så trenger jeg minst et kvarter hvile mellom hver arbeidsøkt. Jeg prøver å rekke å gå 30min tur hver dag for å bygge opp ryggmuskulaturen, og dermed er dagen min gått. Jeg sover dårlig om natta pga div svangerskapsplager, så uthilt føler jeg meg heller ikke. Skulle gjerne hatt noen øyeblikk på dagen der jeg "kjeder meg" så jeg kunne fått gjort det jeg har lyst til - nemlig male ferdig bildene som ungene skal få på rommene sine. Men det virker ikke som jeg får til det med det første akkurat. Er dere førstegangs alle sammen forresten?
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Å herreguuuuud :-S Jaja, da kan jeg faktisk si at jeg synes en smule synd i deg :-) Når har du termin??? Orker du å gjøre alt dette husarbeidet? Ja jeg er hvertfall 1. gangs - og det høres ut som om resten her er også :-D Vi bare er hjemme å slasker oss :-)
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Har ikke termin før 8.januar dessverre. Så jeg har mange måneder med husarbeid og bekkensmerter foran meg, hehe Det handler ikke om å orke, det handler om å måtte. Hva ellers skal jeg gjøre? La ungen seile sin egen sjø? Joda jeg har en mann, men han jobber godt over 100%, og kan nesten ikke være hjemme fra jobb fordi om kjerringa er syk.
Chiquita Bananas Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Har vært sykemeldt siden slutten av juli - trodde jeg skulle dø av kjedsomhet frem til fødselen. Men jeg har vært opptatt med å treffe BIM venninner, fikse opp i ting, vaske og rydde det jeg kan i huset (ikke at det er all verdens med bekkenløsning), laget skikkelige middager og nå skal jeg lage julegaver til begge slektene ) Siden jeg har tid for hånd og det blir mer personlig og ikke minst billigere..... Har jo holdt på å sette i stand barnerommet og montere møbler, men mangler faktisk senga og stellekommodene ( har to av hver og må finne ut hvilke jeg skal bruke). Men nå fremover så er det juleforberedelser som er hovedprosjektet. Har gått sammen med venninner så vi sitter sammen og pusler med vårt - kjempegøy og koselig !!!
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Beklager... jeg mente det slik i forhold til husarbeidet! At du orket så mye av det når du i tillegg til bekkenløsning.
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Hvem andre skal gjøre det? Jeg kommer til å be lillesøs (18 år og always in need of money) om å komme og vaske golvene mine hver fredag. Bortsett fra det så blir det nok til at jeg må gjøre mye selv, smerter eller ei. Sånn er livet bare Nyt det nå sier jeg, mens dere enda bare har dere selv å ta ansvar for! Blir ikke så god tid til annet når en har unger. Og en skal jo ikke bare kle på dem og gi dem mat heller, det er minst like viktig med kosestund foran barne-tv, felles-lek i badekaret og lesetid før legginga
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 26. oktober 2006 #14 Skrevet 26. oktober 2006 Stresser litt ja. - Vasker, stryker (kun det nødvendige) og bretter babyklær - Baker kaker og boller - Samboer holder på å pusse opp stua, så det støver masse, og jeg vasker og vasker i leiligheten - Handler fortsatt babyting, selv om vi sikkert har så det holder til den første tiden. men er førstemann dette her, så er litt usikker på ting og tang. Må dessuten vaske ned hele leiligheten når stua er ferdig i morgen, og montere og sette på plass alle møblene. Og terminen, ja det var for fire dager siden det... Så jeg fikk litt panikk i natt over alt som ikke er ferdig. Sa til min kjære at visst babyen ikke kommer i natt, skal jeg sørge for å skrive fødselebrev, lade batteri til fotoapparatet, legger over bilder da minnebrikken er FULL, samt pakke ferdig den berømte baggen i dag. Typisk meg å være så seint ute med alt, men nå er jeg i gang for fullt hvert fall.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #15 Skrevet 26. oktober 2006 Uff da :-) Du er jo "verre" enn meg! hehehe :-) Gleder meg bare til alt står på stell, DA kan jeg slappe av... Kos dere masse hjemme jenter :-D
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 26. oktober 2006 #16 Skrevet 26. oktober 2006 nå går ikke jeg ut i permisjon før om 14 dager. men har vært sykemeldt siden mai, pga kraftig bekkenløsning.. så her i hus har jeg vasket klær, når jeg har hatt gode dager.. men i uke 30 tok jeg skikklig kraftak og vasker ferdig alt av klær. siden jeg bare blir verre og verre.. og alt annet småtteri.. så nå sitter jeg og slapper av, ser tv, bimmer, vasker litt vanlige klær. tar livet helt med ro.. kan jo ikke gjøre så masse når det er vondt å gå, bøye seg osv..
svensen Skrevet 26. oktober 2006 #17 Skrevet 26. oktober 2006 Prøver å la være å stresse, men jobbet 100% frem til onsdag og har gjort lite av forberedelser før (det var viktigst å få ferdig kjøkkenet og hente ting baby skal arve) - så det er klart det blir mye klær.... hvis jeg ikke hadde vært i god form, hadde det vært verre. Men med formen på plass er mye gjort ganske raskt, da. Prøver å sove minst en gang om dagen og håper å komme inn i en rutine mht tur. Har kjøpt en OK bok jeg har hatt lyst til å lese lenge, da blir det lettere å ta pauser når jeg er sliten. Hvis jeg hadde hatt en fra før vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Min beundring for de som har barn fra før er grenseløs.
Prins&Prinsessa Skrevet 26. oktober 2006 #18 Skrevet 26. oktober 2006 tar det helt med ro her. har fått 1 sesong av Lost og Frustrerte fruer av min søster,så ser litt på de,leser til samfunnslære eksamen,lager middag,rydder,vasker klær,sminker meg,drikker villa champagne brus og lever livet To dager til termin og begynner å bli lei.
Pølsa Skrevet 26. oktober 2006 #19 Skrevet 26. oktober 2006 Har ikke permisjon, men er 50% sykmeldt p.g.a bekkenløsning, så jeg er på jobb anenhver dag. De dagene jeg ikke er på jobb har jeg mer enn nok å fylle tida med - jeg har to gutter fra før (5 og 3 år), og de skal vekkes, vaskes, bespises, kjøres i barnehage, hentes, følges opp på ettermiddagen, legges osv. osv. I tillegg gjør jeg masse husarbeid, rydder opp etter ungene, støvsuger, vasker klær, klær og atter klær....Har nesten ikke hatt tid til å tenke på den lille som skal komme i slutten av desember ennå, og jeg har i hvertfall ikke vurdert å stryke sengetøy....Kanskje jeg rejjer å gjøre litt når jeg går ut i permisjon? Idag er jeg imdlertid på jobb, og har tid til å sniksitte litt på BiM
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. oktober 2006 #20 Skrevet 26. oktober 2006 hm.. jeg kjeder meg i gjæl, ble 100% sykemeld i går. 4 dager før jeg skulle ga av med svangerskapsperm. det var ordentlig nedtur og ikke få jobbe de 4 siste dagene. men legen nekta. så nå sitter jeg her da. helt alene og venter på en baby. det er forsovit nok ting jeg kan gjør. problemet er vel bare at jeg ikke gjør dem. orker ikke, gidder ikke også vidre. hm... blir litt usosialt i lengden dette her tror jeg...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 27. oktober 2006 #21 Skrevet 27. oktober 2006 Har vært 100% sykmeldt pga ryggplager og arbeidsforhold siden begynnelsen av september og begynner bli litt vel lei nå...Permisjonen begynner på mandag, så nå ser jeg endelig at det snart er en ende på det...første svangerskapet mitt satt jeg endel og så på tv og pjuska rundt i hjemmet... denne gangen er jeg hjemme med den lille prinsessa mi på 1 år og 10 mndr som ikke har barnehageplass... Litt tungt jah! Merker det begynner å ta på litt å gjøre andre ting som jeg prøver få gjort mens hun tar seg en lur på dagen Gleder meg til den andre kommer ut slik at jeg kan legge den fra meg hvertfall bittelitt!?! hehe:) håper den ikke hylgriner hele tia da eller at søstra blir for sjalu... Da blir det liv da! Lykke til alle sammen!!
Lille Sprell og meg Skrevet 27. oktober 2006 #22 Skrevet 27. oktober 2006 Men Ka-ping - mannen din kan vel likevel bistå med legging og husvask selv om han jobber 100%? Ikke slit deg ut, da.. Det er kjempeviktig at du ikke overbelaster bekkenet og kroppen din.. men det har du vel hørt før..
Lois Lane Skrevet 28. oktober 2006 #23 Skrevet 28. oktober 2006 Har hatt en uke med permisjon nå, og uken har gått kjempe fort! Jeg har vasket på klær, brettet klær,stryker klær og sengetøy, vasket og ryddet! Begynte å pakke sykehusbagen i går, men er ikke helt ferdig enda.. Babyen kan godt komme nå, ja Begynner å bli litt utålmodig De neste dagene er planen å bake litt og vaske litt til!
Videlivi Skrevet 28. oktober 2006 #24 Skrevet 28. oktober 2006 første uka var jeg veldig heldig siden det var høstferie, og samboern min som er lærer var hjemme. de tre neste ukene jeg har vært hjemme, har jeg egentlig ikke gjordt noe mer enn å strikke babyteppe, vært hos lege, jordmor, fysioterapi, sett tv, sovet, godt små turer med hunden, laget middag, spilt data og playstation, vasket klær, og vært hos pappa. utrolig at jeg ikke har kjedet meg mer disse fire ukene. men er mer og mer lei for hver dag. Alt er klart til at barnet skal ut, så trenger ikke forberede oss mer der.
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 28. oktober 2006 #25 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er på sykehuset hos kjæresten min om dagen jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå