Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er førstegangsgravid og vet lite om hva slags utstyr som fungerer best. Det er jo så mange ting å velge mellom. Når det kommer til brystpumper, hva er best? Elekstrisk eller vanlig? Hvilket merke? Håper noen har noen erfaringer å dele så jeg kan bli litt klokere.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har kjøp meg en helt enkel manuell brystpumpe , tror det fungerer best for min del , skulle man få ekstremt store mengder med melk så er det elektriske brystpumper som man kan få lånt , orker ikke å koste på det all verden før jeg ser hvor mye melk jeg får. Jeg kjøpte ett merke som heter Medela , har hørt veldig mye bra om den..
Tiddelidu Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg bruker avent sin elektriske pumpe, og den er bra. Kan både pumpe manuellt og elektrisk. Vil anbefale elektrisk for det tar sin tid å pumpe, og det er kjedelig å gjøre det manuellt.. Kostet ca 1200 kr på barnebutikk.
Mamma'n til Julian Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Har kjøpt chicco sin manuelle pumpe. Hørt at den skulle være bra...men det får tiden vise=)
adelia*termin 18/10* Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 hadde elktrisk sist og takker for det:) Det bare skal jeg ha meg denne gangen også. sist lånte jeg men denne gangen skal jeg kjøpe meg en syntes det er v erd hver krone.
Happy-32 Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg fikk ikke til ammingen med mitt første barn (tenkte ikke over på forhånd at det kunne bli noe problem, men det ble det) Så på forhånd kjøpte jeg ikke inn noen pumpe. Da jeg dro fra sykehuset kjøpte jeg på sykhusapoteket en elektrisk Medela pumpe. Husker ikke helt hva den kostet, men husker at den bare var under 100kr dyrere enn en Avent håndpumpe. Jeg var særdeles fornøyd med Medela, og jeg brukte den MYE!! Fullpumpet meg i 3 mnd og trappet ned i 1 mnd, så den gikk stort sett hele dagen :-) Det er veldig lett med elektrisk pumpe, så hvis forskjellen i pris er liten ville jeg kjøpt det. Medela sin kan gå på både batteri eller strøm, kjekt syns nå jeg..... Ble mye egne erfaringer her, og det er jo ikke sikkert ditt behov for brystpumpe blir så stort. Lykke til :-)
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg brukte avent sin manuelle pumpe sist. Genialt når jeg lærte meg teknikken (både rent teknisk og mentalt) så gikk det så det spruta - bokstavelig talt. Veldig greit å kunne koble flaskene direkte på pumpa. Av personlige grunner kan jeg ikke bruke elektrisk pumpe, så jeg har vel ikkeno sammenligningsgrunnlag akkurat...
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Avent sin manuelle pumpe er glimrende. Har prøvd andre manuelle og synes det var et slit. Har også hatt elektrisk pumpe, men det koster fort en del å leie.
2nj♥ Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vil si det kommer an på hvor mye du bruker pumpen, iallfall var det slik for meg. Jeg hadde manuell pumpe sist (Avent) og syntes den var bra. Jeg pumpet ikke mye da vel og merke, kun når vi trengte litt i melk i reserve f.eks om jeg skulle ut en tur alene eller vi skulle ha barnevakt noen timer. -Men jeg lå 3 uker på sykehus med gutten min da han var syk (ble syk 14 dager gammel) og da måtte jeg pumpe masse for å holde igang melkeproduksjonen, og da brukte jeg elektrisk pumpe. Hadde ikke orket manuell pumpe da nei.
Snupidupi Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Arva ei sist... brukt den minimalt æ... det va ei Avent manuell... vil ha venta tel babyen kommer å se om du får bruk førr det da... nån si at du må ha det i fall du får melkespreng og butikken e stengt... men det går ann å håndmelk, eller gå å still sæ i varm dusj og stryk over puppan så det sila...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå