Gå til innhold

Når og hvordan begynner dere med grensesetting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forigårs begynte knøttet for alvor å krype. Nå kryper han forover i stor fart og kommer seg dit han vil. - mest interessant er internett tilkoblingen, stikkontakter og ellers slik som ikke her helt bra;) Vi har ryddet bort det som kan være direkte farlig for han, stikkontaktene tettes igjen i kveld osv. Likevel er det en del ting han kommer bort til som han ikke har lov til - ledninger og fjernkontroll til dømes. Hva gjør dere med dette?

Tar dere bort hånda og avleder oppmerksomheten? Sier dere nei samtidig? Eller lar dere h*n holde på under oppsikt i håp om at h*n skal bli lei den gjenstanden?

blir veldig glad for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi tar bort hånden og sier nei samtidig, og så ta han bort til noen leker slik at han blir avledet. Prøver å rose han når han leker på gulvet da etterpå slik at det ikke bare blir "negativ" oppmerksomhet. Vet ikke om dette er rettet måten. Når det gjelder fjernkontroller og blader så prøver jeg bare å få det unna får hånda hans når dit. Har i bakhodet at man ikke skal si nei hele tiden, men det er ikke så enkelt

Skrevet

Det å ikke bruke opp "nei" er noe jeg og sambo har snakket en del om også. Noe som ikke er like lett alltid nei;)

Hvor gammel er knærten din?

Gutten vår er snart ni mnd.

Skrevet

Vi har ei snuppe som virrer rundt overalt. Her tar vi ikke bort noe. Vi knipser på hånda, sier nei og ikke rør, løfter henne bort til lekene, må nok ha litt tålmodighet....... Brukte samme metode med broren og det gikk fint, så vi vil nok gjøre det samme ne gang til. Er litt usikker på om det vil funke på henne her, hun er nemlig ekstremt pilletet..:)

Skrevet

knipser dere ungen på hånda? jøss... er dette vanlig?

ikke meninga å være veldig kritisk, men har aldri hørt om dette før...

Skrevet

vi bruker avledningsmanøveren :o) har en liten gutt med STOOOR utforskningstrang, så han er allerede høyt og lavt (og bare 7 mnd) (o:

sier bestemt nei, tar han vekk fra tingen og gir han en av lekene hans. er ikke noe fan av knipsing og smekking. synes det ser så brutalt ut..

Skrevet

ja, det var det jeg og¨så syntes.-... høres litt voldsommt ut med å knipse små barn.. ikke glad i sånt vi heller...

Skrevet

Har ei jente på 9,5 mnd,og hun er over alt. Har tatt bort og gjort utilgjengelig det som er farlig for henne. Men ellers så går det mye i avledning,løfte henne bort og også det å si nei. Men prøver ikke å si nei så veldig mye,for da tror jeg det ordet blir brukt opp... Hvis man kan kalle det det. Og det å ta på,smake på og utforske hver minste ting, vil jo bare være for en liten periode. Men knipsing skjer IKKE i dette huset nei,det synes jeg er en uting. Våre søte små gjør da ikke noe for å være slemme,de er jo bare nyskjerrig på den store verden rundt dem. Så å gi barna "straff" for det, nei det blir helt bak mål spør du meg.

Skrevet

Etter at første tanna kom og han beit meg i puppen. Da skrek jeg au så høyt at han begynte å gråte, og siden har han ikke prøvd seg på det noe mer. Det var ikke med vilje jeg skrek så høyt, men det så jo ut til å hjelpe. Har ikke tenkt på om jeg vil bruke denne metoden noe mer, det blir jo litt drastisk. Vil nok holde meg til avledningsmanøvre foreløpig (han er 6mnd).

Skrevet

Her snakker vi til hene med beskjed om at ikke ta brillenne, det er ikke lov. mamma/pappa sine. Samme gjelder LP/EP plater feks snakker til henne mn løfter også bort henne og prøver å avlede med leker.

Nå som hun begynner å stå støtt uten støtte regner jeg med at hun snart finner innteresse i seksjonen så da blir det å bytte ut keramikken vi er redd for med noe som ikke er farlig.

Synes det blir helt feil å fjerne alt. Er 8,5 mnd.

Skrevet

Mulig jeg er slapp og mulig jeg har for liten tro på lillesnupps evne til å forstå, men her er det bare avledning som som gjelder. Hun er jo bare 9 mnd:-) Har ingen tro på at hun skjønner mye hvis vi maser om nei til henne, så fjerner henne bare hvis det er noe som er farlig for henne...

Skrevet

Jeg sier nei til det som er farlig, ellers kan man gå rundt å si nei hele dagen!!! Mini`n elsker å pirke på stikkontakter, sier da nei, ikke røre stikkontakten, så tar jeg han bort samtidig,, vet ikke om det er tilfeldig eller om han faktisk skjønner det nå, men har skjedd noen ganger nå at når jeg har sagt "nei, ikke røre stikk..." så har han funnet på noe annet... han er 7,5 mnd.. like greit å si nei til de tinga med engang, for de lærer mer enn vi tror... de tinga som ikke farlig tar vi etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...