Gå til innhold

Mosjøen....noen igjen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg forstått det sånn at iallefall to av "oss" har fått sine bebiser. Er det bare meg igjen her fra mosjøen nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fortsatt her jeg da, så lenge det varer.

Lillnita fikk i alle fall en gutt på mandags morgen, og Helgelandsmamma dro til føden i halv 4 tiden på mandags ettermiddag og har ikke hørt noe fra henne enda, så jeg regner med hun fikk da hun også, så da kommer de vel snart hjem med referat til oss =)

Skrevet

Helgelandsmamma fikk en gutt ja=)

Er så lei nå...gruer meg nesten til hver natt...har så masse forskjellige vondter i magen. Stikkinger og strekkinger..og ja...kan ikke forklare alt. Våknet med 1,5 times mellomrom bare for å tisse en dråpe. Og tida går irriterende sakte.Samtidig gruer jeg meg litt...og kan derfor liksom bare vente litt til. Er jo enda 25 dager til termin.

Skrevet

Jeg har egentlig termin på nyttårsaften (66 dager), men fikk beskjed på tirsdag at mest sansynlig blir det KS innen 3 uker på grunn av lite fostervann og babyen er litt liten i vekst, så jeg har fått lungemodningssprøyter og greier. Kom som et sjokk, men begynner nå å venne meg til tanken, og er litt roligere. De vet jo hva de gjør =)

Er nok ikke noe særlig med vondter av forskjellig slag uansett hva det skulle være. Har selv vært plaget med bekkenløsning, vonde kynnere, menssmerter m.m. "Bi beire når dæ går åver"

Er du førstegangs eller?

Jeg venter nr. 2 nå jeg da og hadde det ikke så travelt jeg heller med å få ut ungen. Hadde håpet å få i 2007, men...

Skrevet

Oy...skal dette gjøres i S.sjøen da? Det går nok bra ja. som du sier...de vet jo hva de gjør.

Har ikke hatt en enste kynner. Har ikke peiling på hvordan det kjennes ut. Er førstegangsfødende ja...og må vel belage meg på å gå ut tiden i allefall..selv om jeg tror jeg skal føde når som helst.

Hadde sånn kjempesmerter i ryggen for ca 14-dager siden. Trodde da at det var noe på gang..eller noe galt. Men det var visst nyrestein har jeg funnet ut...leste meg til det + at jeg vet litt om det pga at jeg er sykepleier. Det var vondt det! Tenker at en føsdel kan umulig være så vond..men ikke vet jeg. Gryer meg=(

Hvor gammel er nr 1 da? Vet du om du får gutt eller jente?

Skrevet

Jeg bor heldigvis i Tromsø nå da, så jeg slipper å reise noe sted. Hadde nok ikke tatt så lett på det om jeg var der nede enda.

Min første er 4 1/2 år nå og gleder seg kjempemye til å bli storesøster. Har mast lenge nå om det ikke snart er jul så hun kan bli storesøster =P Jeg fødte 10 dager før ultralydterminen forrige gang da, og var ganske så lei på slutten (gikk 3 dager med maserier før det satte i gang for fullt).

Smertene man har under riene er ikke til å spøke med. Der ER vondt, men man glemmer smertehelvetet med en gang man får babyen på bystet/magen. Er så overkommelig at... Hvis ikke hadde det nok ikke vært mer enn bare ett barn i hver familie =)

Skrevet

Ja...hvis du bor der oppe er du nok rimelig trygg. Har jobbet en del på kirurgen her nede før jeg ble sykemeldt...og nå er det snart ikke noe igjen av den. Stakkars alle som hadde fast jobb...og stakkars de som trenger akuttkirurgi og ikke får det. har tenkt å føde her...men føler meg ikke akkurat 100 % trygg...enn om jeg plutselig trenger hastesnitt..så må de sende meg till s.sjøen eller mo oppi alt. Huff.

Samboer har en sønn på 5 år fra før som gleder seg til å bli storebror. men han bor hos mamman sin i tr.heim, så er bare her 1 uke hver mnd. Han skal være sammen med oss i jula da. Blir koselig med unger i høytiden. Morsomt å se hvordan de koser seg.

Vondt å føde ja. Tviler ikke på det...men må vel være overkommelig for meg også når jeg ser alle rundt meg som har klart det. Får tenke positivt når det starter og at jeg snart får se lille gullet mitt...eller "Bob i magen" som 5-årige sebastian kaller ham

Skrevet

"Bob i magen" ja... Morsomt navn da =P

Er nok ikke enkelt det der når akuttberedskapet går ned. Er glad jeg slipper å tenke slik.

Er kjæmpestas med ungene i jula. Ser hvor de gleder seg hver dag over høytiden.

Bare du klarer å konsentrere deg om pustinga istedenfor smerten så går det så mye bedre. Er ikke SÅ galt som mange skal ha det til. Og bare tanken på at man snart får ha nurket i armene gjør at man får ekstra styrke til det meste. Uansett hvor sliten man er, så er der styrke nok til litt mer =)

Skrevet

Er pappan som har funnet på navnet. Hehe...litt dumt da jeg hele tiden forestiller meg at det blir gutt. Det kan jo bli jente også! Tror jeg skal ta meg en tur til byen for å se litt...hvis jeg klarer å gå. Vondt i hønebeinet. Har nok en liten bekkenløsning ja. Du får ha en fortsatt fin dag!

Skrevet

Takk i lige måde.

Vurdere å finne på noe etterhvert jeg også, når jeg har fått pakket inn de siste julegavene =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...