Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 På de siste kontrollene mine har sf-målet bare gått nedover (ligger nesten under skravert felt nå). Er i uke 40. Noen som har opplevd lignende, og er det evt. normalt? Er det vanlig å få en ekstra ultralydundersøkelse, for å sjekke om alt er ok med den lille? Blir litt bekymret...
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er helt normalt at sf-målet svinger mye på slutten, Babyen flytter seg jo langt ned de siste ukene så det er ikke noe å bekymre seg for så lenge det har vært normalt frem til de siste ukene : )
gammel røy Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Samme har skjedd med meg (begynner på uke 40 i dag). Helt vanlig, spurte jordmor om dette jeg også ettersom det så ut som om utflatingen var større enn det som var på skjema. Så ut som et pludselig fall, men jordmor indikerte at sånn var det for noen, så da stresser ikke jeg. De hadde nok reagert dersom dine mål så bekymringsverdige ut..
Guri og Evelina Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Det samme skjedde med meg i uke 36. Jeg ble sendt på sykehuset for å få en ekstra ultralyd. Fikk beskjed om at alt står bra til med fosteret (men at hun er litt liten),og at de vil følge meg opp de neste to ukene for å se om hun vokser. Dersom hun ikke har vokst på 2 uker, vil de sette fødselen i gang..
Gjest leelu23 HØYGRAVID Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 jeg målte SFmålet igår og er i uke 37.. Jeg har SFMÅL på en som skulle vært i uke 40/41 jeg- enda gutten ligger laaangt ned i bekkenet og hode er festet.. jaja- han er vel bare svær da..
Prins&Prinsessa Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Hode er nok festet! Var det jeg fikk beskjed om, er i uke 41 nå, og ha rgått ned siden uke 38
kokosbolle Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Jordmoren min sa at det var mer bekymringsverdig hvis med sf-målet skulle flate ut for de som hadde lavt sf-mål i utg.pkt. Mitt sf-mål ligger i det grønne feltet men under den røde streken og har ligget der hele tiden, men så lenge det følger samme kurve, var det ikke noe å bekymre seg over. Kan jo hende jeg er heldig (?) å får en ikke så altfor stor gutt (pappan var hele 4,5kg!)... For de som var over den røde streken kunne det gjerne svinge litt uten at det var noe å bekymre seg for, var det min jordmor sa. Nå vet jeg ikke hvordan dette er så nærme termin, men jeg ville tro at det er naturlig at det svinger mye, alt etter hvordan babyen ligger når det måles.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har nesten hele tiden ligget litt under den røde streken. Men jeg er ei lita tynn jente som er 1.63 høy og veier normalt ca 50 kg. (er 65 kg nå da) hehe Gubben er ikke så stor han heller, men han er kraftig bygd da. Men både han og jeg var ganske små når vi ble født. Å så har det jo selvfølgelig noe med hvordan babyen ligger, og om du har mye fostervann. SF- målet vil også gå noe ned nå babyen synker ned i bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå