Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er inne i min siste svangerskapsuke nå, og var på kontroll hos legen i går. Jeg har menstermin 4 dager etter ul-termin. Legen påstod at det var menstermin som er den mest korrekte, og at det er den jeg bør forholde meg til... Mener selv å ha lest i div. artikler at ul-termin er mest riktig. Ble litt usikker på hva jeg skal tro, og håper noen vet...
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Ifølge NTNU er ul-termin statistisk sett den mest riktige, ikke mens-termin.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Takk, det var det jeg håpet og trodde... )
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Det er forresten UL-termin sykehuset tar utgangspunkt i når de regner overtid og sånt. Både jm og fødeavdeling tar kun hensyn til UL-termin, ikke menstermin. Menstermin er mye mer usikker, rett og slett.
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg fikk også høre på UL at de forholder seg til UL-termin, men at de ikke er så skråsikre lenger. vis mor er veldig sikker hender det at de hører på henne også - en del kvinner har faktisk litt peiling på hva som foregår der inne, og som hun som tok UL sa - det er små marginer vi måler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå