Gå til innhold

ammeeksperter se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt erfaring selv da som har ammet 4 barn, men nå er minsten 11 måneder, jeg skal begynne i jobb / full turnus om 2 måneder og han simpelthen elsker pupp! Er helt ulik de 3 andre som mistet interessen i 10 md alder.

Har aldri fått ham til å ta flaske, har prøvd mme i kopp et par ganger, da brekker han seg og snur seg bort:-) Han får stort sett mm hver 4. time hele døgnet fortsatt!.. noen ganger oftere om natten.

Etter en strevsom natt med mye amming bestemte jeg meg i morges for at noe snart må skje, så jeg prøvde med en flaske med H-melk til grøten......da drakk han for første gang av flaske, nesten 80 ml.

Etterpå angret jeg litt, han er jo ikke året ennå, men hva sier ekspertene? greit å prøve med litt H-melk før han er fylt ett år? hadde jo gjort jobbstarten litt enklere for han og pappaen som tross alt skal være hjemme alene noen kvelder i uka. Har tenkt å fortsette å amme så lenge han vil, men han må jo ha et annet tilbud de gangene jeg ikke er der.

Har vært noen turer til frisøren og butikken uten ham og det er stort sett det.....på 11 måneder:-) Frister enormt å bare _vite_ at pappaen kan ta ansvaret for kosen&melken&leggingen når det er nødvendig.

Tar gjerne imot tips fra andre erfarne mødre. Hva har dere gjort når dere har begynt å jobbe igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, men jeg kommer ikke inn på den siden. Står at den er flyttet. Leter fortsatt.

Skrevet

ok, nå fant jeg den......var sneket seg inn et mellomrom mellom: til_an dre_melkeprodukter....så banalt:-)

Takk, her står det jo litt om melkeprodukter, men vil også gjerne høre hva andre har gjort i samme situasjon. Om de har avvent fra pupp, eller hvordan det går med fortsatt amming. Nå skulle jeg ønske jeg hadde en 9-16 jobb. Turnus fordrer ikke akkurat til forutsigbarhet for barnet. pupp en kveld ingenting neste........stakkars:-)

Skrevet

Hmm. Hvor enkelt er pumping for deg? På jobben, altså?

Skrevet

Har jo rett på opptil 2 timer ammefri jeg som jobber i kommunen, men i praksis er det lite gjennomførbart. Kan sikkert pumpe meg i lunsjen for å opprettholde produksjonen - men er egentlig såre fornøyd med å amme et par ganger i døgnet. Sånn som det er nå føler jeg at jeg fortsatt har et spedbarn:-) Han er helt vill etter pupp altså...har ikke opplevd maken.

Han kryper bort til meg, slenger ut smokken, skal opp og kose, gnir hodet inn mot brystet mitt og drar i klærne. Om natten vil han helst ligge med puppen i munnen hele tiden. Det er det eneste som får ham til å sove og den eneste trøsten når han er lei seg eller har vondt.

Hvis han vil ta flaske med H-melk når jeg er på jobb så hadde det vært det ultimate, da hadde han kanskje gradvis mistet interessen selv, hadde sluppet å nekte ham pupp til slutt. Tenker at jeg ønsker å slutte en eller annen gang mellom 1. og 2. leveår.

Sånn som han holder på nå ser jeg for meg at jeg må amme til han er 39...hehe

Skrevet

Da er du som min venninne som ler hysterisk av konseptet puppenekt. Tror din plan går helt fint! Bare pass på å ha pumpe for hånden, slik at du ikke pådrar deg en bb i jobben, evt ha myke melkeoppsamlere (avent har fine med silikonbakdel) for hånden hvis du må lette på trykket og slettes ikke har tid til slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...