Gå til innhold

Hun blir jo bare verre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Nå syter jeg fælt, men nå er jeg så lei at jeg tror jeg går og dunker hodet i veggen! Tulla blir ikke bedre av kolikken selv om hun nå er snart 10 uker. Faktisk blir hun bare verre. Tidligere har hun i det minste sovet om natta (dog med mye pupping), selv om hun har skreket hele dagen. Nå har hun sluttet med det også. Hun må bysses i søvn (vanlig tidligere også), og jeg må legge meg med henne oppå meg, ellers får ingen i huset sove. Tidligere har det fungert å dumpe henne over på madrassen etter en times tid. Men nå våkner hun før det har gått såpass lang tid, - og hyler! Da må jeg stå opp igjen og bysse henne på nytt, er ikke engang sikkert at dette hjelper. Hun er helt i sin egen dimensjon. Pappaen er maktesløs, hun skriker bare enda verre om jeg gir henne til ham slik at han får ta over. Og jeg orker ikke å høre på at hun bare girer seg enda mer opp, for da tar det enda lenger tid å roe henne ned igjen. Så da overtar jeg. Trasker rundt i stua og på kjøkkenet imens jeg griner og banner og seriøst vurderer å stange hodet mitt så hardt i veggen at jeg svimer av.

Vet ikke engang hvorfor jeg skriver her nå. Jeg har ringt helsestasjonen igjen, men der var det ingen som kunne hjelpe. SIkkert derfor jeg prøver å luft tankene litt her. Tror jeg klikker snart!!!

Og til dere som sier at det blir magisk bedre når de nærmer seg 3 mnd: Jeg tror ikke på dere lenger! Sorry.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, då. Har ikkje gode råd til deg, desverre. Men sender masse gode tanker og en klem ;O)

Skrevet

Kan hun ha melkeintoleranse? Du har forsøkt å kutte ut alle melkeprodukter??

Skrevet

Jada. Prøvd det. Hjalp ikke.

Skrevet

Kva med kiropraktor?

Skrevet

Jada, prøvd det også.

Skrevet

Jeg må bare få sagt at jeg føler med deg.. Min unge (3 uker i dag) VRÆÆÆLER han også, men ikke så gæli som snuppa di..

De tror han har en feilstilling i nakken, så han var hos manuellterapaut på mandag, og da ble han bare værre! Og de vil ikke se på han før om 3 uker, men jeg overlever ikke 3 uker til!

Det eneste som kan roe han er litt pupping, men jeg har stefflokokker i brystvortene, så jeg må pumpe og gi han på flaske. Kan legge han til, men da vræler jo jeg mer enn han.. Men de to siste dagene har jeg slengt han på den ene, det går nesten greit..

Jeg var hos helsesøster på mandag, og jeg fikk tilbud om husmorvikar....? Tror det er en person som kommer hjem til deg og slaver for deg, rett og slett. Tar klesvasken og vasker klær og passer ungen?

Mulig de har noe sånt i kommunen din?

Jeg takka pent nei jeg, liker ikke tanker nå at en fremmed person skal snike rundt her,..

Vil hun roe seg i noen form for bæresele eller sjal? Min roer seg i bæreselen hvis jeg jogger opp og ned trappa...

Skrevet

kjenner noen som har et barn sm har kolikk. de fikk en spesiell mme på blåresept, som skulle være bra. barnet fikk det mYE bedre etterpå..

husker ikke hva det heter...

har du vært hos homeopat??

Skrevet

Dette er kanskje ikke noen trøst, men har ei venninne som har ei jente, hun hadde kolikk fram til hun var 5 mnd. Hun trodde også det skulle gi seg etter 3, men dengang ei...

Hun måtte opp hver natt og kjøre med jenta si for at hun skulle roe seg ned.

Som sagt, sikkert ikke noen trøst, men du er iallefall ikke alene :)

Skrevet

Antar at KISS også er eliminert..

Vet at noen har problemer med innsnevringen innenfor endetarmsåpningen, slik at de har problemer med å bæsje og prompe. Har du prøvd å hjelpe til litt med en q-tips el?

Noen har også noe prblemer med tykktarmen som jeg vet at de har fått fikset med kiropraktor. Vet ikke helt hva dette dreier seg om, men slik jeg har skjønt det er ikke dette den vanlige kolikk-behandlingen hos kiropraktor, men noe annet...

Gutten til svigerinnen min hadde trøske i munnen i sannsynligvis flere måneder uten at legen oppdaget det. Han skrek til han var 9 mnd. Men han spiste dårlig og la dårlig på seg også. Så hvis jenta di spiser godt, er det sikkert ikke trøske heller..

Huff, føler med deg. Vi har hatt kolikk i huset. Tror jeg hadde gått av skaftet dersom det hadde vedvart veldig lenge!

Skrevet

Du har sikkert prøvd dette ogtså, men..

Jeg setter meg på senga med ungen på magen og humper opp og ned, hopper i senga rett og slett... Med rompa på madrassa og beina i gulvet.. Hører ofte at det bobler rundt i magen på han da..

Skrevet

Huff, føler med deg. Hadde det sånn vi og. Med begge våre. Vi hadde det om nettene, skrek til 4 hver natt. Holdt på å tørne. Og ble så frustrert over alle "gode råd" som ble gitt, klart for å være til hjelp, men når du har prøvd alt, og jeg mener ALT, da blir en frustrert når det kommer sånne "har du prøvd det?, Har du prøvd det?" Ååååå så forbanna jeg ble. Vi prøvde det meste vi og, kutta ut melk, prøvde kiropraktor, babymassasje, minifom, sukkervann, you name it. Til slutt tenkte jeg som så, at sånn har vi det nå, prøvde å ikke stresse når han skrek. Vi så et fast mønster, at klokka fire sovna han. Så jeg gikk og bar han og var innstilt på at leggetiden vår var klokka 4. Hjalp jo ikke på kolikken, men var lettere å takle. Her og var det jeg som måtte trå til, mannen skulle jo på jobb. Og som deg, han roa seg ikke hos faren.

Ikke så mye råd til deg, men kanskje en trøst at det er flere som har hatt følelse av oppgitthet. Og du tror det ikke nå, men det går over. Her var han ca 13 uker når det gav seg, jenta var ca 16 uker.

Tenker på dere, og sender mange trøsteklemmer

Skrevet

Du får komme deg til legen og få en barnelege til å se ordentlig på henne...

Har du fått baby sjekket for: Laktoseintoleranse (avføringsprøve hos legen), refluks (=sure oppstøt, blir bedre oppreist eller på magen, det finnes medisiner, men først må baby ha syremåling).

For øvrig, her er en fin liste:

http://www.askdrsears.com/html/5/T051300.asp

Les om Amelia der, høres jo akkurat ut som dere!

Skrevet

Hei Dodge!

Min datter på 8 mnd nå, hadde sterk kolikk i 3 1/2 mnd.

Jeg holdt på å bli gal, det samme gjorde mannen min.

Åden stakkars datteren min som hadde så vondt at hun sov toppen 4 timer i døgnet noen dager ble både avmagret og utslitt, vi var også det.

Jeg prøvde ALT! Kiropraktor, akupunktur, sukkervann, fennikelte osv-ingen ting hjalp.

Tiden sneglet seg forbi og jeg trodde aldri det skulle ta slutt.

Men plutselig, en Onsdag kan jeg huske, var hun helt rolig å lå å tittet rundt seg og dagen fortsatte med veldig lite gråt og vondt.

Jeg turte ikke tro det var over, men dagene gikk og hunvar virkelig kvitt kolikken.

Så, det kommer til å gå over men det kan ta litt lenger tid enn 3 mnd også, prøv å ikke tenke på tiden selv om jeg vet det er vanskelig.

jeg føler at de 3 1/2 mnd ikke var stort annet enn slit og tårer, men jammen har vi hatt en helt fantastisk tid etter kolikken ble borte.

Det eneste som hjalp noe var babymassasje, slik at hun fikk ut noe luft.

Det hjalp også å pumpe å gi henne mm fra doktor browns flasker, det viktigste var å få ut luft, hun var som en ballong.

Men gråt i flere timer hver dag ble det uansett.

sorry mitt rotete svar,lillejenta krabber rundt å river ned ting så jeg er litt ukonsentrert!=)

Om en liten stund har dere en ny og mye bedre hverdag.

Varmt bad hjalp også jenta mi når hun hylte som værst, evt varm klut på magen.

Jeg har ingen råd som vil ta bort kolikken, den må gå over av seg selv tror jeg, men for babys skyld er det litt som kan lindre.

Masse lykke til!

Skrevet

Vi har vært hos legen også, det er ikke noe "galt" med henne. Hun bare har vondt i magen og skriker. Har ikke tatt syremåling. Hvordan gjøres det?

Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg. Vi hadde det ikke fullt så ille, men vet ihvertfall hvordan det føles når babyen skriker sånn. Jeg vil bare si at det VIL gå over, kanskje ikke akkurat på tre måneder, men antakelig heller ikke så lenge etter. Og da har du plutselig en baby som smiler slik at du gråter bare av det.

Jeg tenkte mye på om babyen kom til å "ta skade" av all griningen, men det kan jeg forsikre om at den ikke gjør! Det eneste er at gutten vår fortsatt har et stort behov for kroppskontakt, men det kan hende det hadde vært slik uansett. Og nå, snart fire mnd, ligger han mer og mer for seg selv på teppet. Håper det er litt trøst i dette her.

Kan du få noen til å være litt hos deg av og til, f.eks. mor, så du kan få slappet litt av, gått ut en liten tur, lakket neglene osv? Sender varme tanker!

Skrevet

har hørt at barneklinikken kan gi dere avlastning om dere er veldig slitne, hadde kanskje hjulpet om du hadde fått slappet av og sovet en dag eller to?

håper virkelig det går bedre for dere snart!

klem

Skrevet

huff..føler virkelig med deg,..hvis du bor i ber

¨Å

Skrevet

Daatteren min som kom borti...hvis du bor i bergen kan jeg passe henne for deg hvis du vil..lykke til iallefall

Skrevet

har virkelig medlidenhet med deg...håper det ordner seg fort for dere...

Skrevet

Huffameg, føler veldig med deg nå altså:(

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi ble fortalt at kolikken skulle nå en topp rundt 6-8 uker for så å bli gradvis bedre. Det stemte IKKE her. Han skrek verre og verre og var til tider helt i sin egen verden.

Juleuka i fjor skrek han så ille at jeg trodde jeg skulle tørne (født 13. okt), før plutselig, 1. januar, .......... stillhet! Helt utrolig! Det kom som kasta på oss, og vi gikk med skuldrene oppunder ørene i flere uker og bare ventet på at han skulle begynne igjen. Men det gjorde han ikke:)

Prøv å ikke henge deg opp i den magiske 3 mnds grensen. Noen barn skriker kortere, andre lenger. Konsentrer deg om å komme igjennom denne dagen, og ikke annet (vanskelig, jeg veit!). Tro meg, det kommer til å gå over!! Og antakelig helt uten forvarsel.

Lykke til:)

Stor oppmuntringsklem fra en annen kolikkmamma

Skrevet

Hei, det høres ikke mye kjekt ut med ett kolikkbarn.

Vår første jente hadde kolikk. Jeg fikk tips fra en veninne å gå til soneterapi med henne, det hadde hun gjort. Etter 3 behandlinger var det hele over. Det ble en helt fantastisk hverdag etterpå med ett barn som var fornøyd og ikke hadde vondt i magen.

Skrevet

Bare til opplysning:

De fleste fastleger har lite greie på spedbarnspatalogi. Vår gutt skrek all sin våkentid. Vi ble avfeid med at dette er kolikk....hold ut!!!

Vi oppsøkte barneklinikken. Ble tatt på alvor. Mini hadde laktoseintolleranse. Hadde vi ikke oppdaget dette, kunne det i verste fall blitt månedsvis med skrikikng.

Lykke til!

Det er helt j.... å se at barnet har så vondt - umulig å tro nå, men dere kommer til å se TILBAKE på dette....

Skrevet

Og du....dersom det er laktoseintolleranse hjelper det ikke at du kutter ut melken i din kost. Det er melkesukker i all melk, er slik melk er bygget opp. Så melkesukker er det i mm uansett om du drikker kumelk eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...