selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #26 Skrevet 26. oktober 2006 Hva når bekkenet er mye mer smertefullt når jeg ligger på sida i sofaen enn når jeg sitter i stresslesse med beina på en krakk? Eller når et eller annet (lungen kanskje?) blir liggende i klem så jeg ikke får puste og blir kvalm hvis jeg ligger på venstre side? Nattesøvn? ikke helt på topp her nei... heldigvis ikke halsbrann, men klør så jævlig på beina at jeg våkner av det nesten hver natt. Jeg må på do minst to ganger pr natt, og hver gang jeg har vært på do så våkner babyen, og sparker så jeg blir liggende våken minst en halvtime. Ligger jeg på høyre side så får jeg vondt i CT-hånda. Prøver jeg å snu meg på venstre side istedet for høyre så blir jeg kvalm pga det som ligger i klem. På magen går ikke an å ligge. Ikke på ryggen heller, da blir jeg kvalm og svimmel pga magen er blitt så stor og tung.
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #27 Skrevet 26. oktober 2006 Huff, huff, huff. Du får satse på at lille-ping snur seg riktig vei tross stresslessen, og heller bruke tid og krefter på å holde mammaen hennes mest mulig smertefri. Er bare glad du er sykemeldt omsider, jeg... Klarer du å få slappet av litt på dagen? Husker sist at jeg sov dårligere når jeg var helt utslitt, infamt nok...
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #28 Skrevet 26. oktober 2006 Greier vel forsåvidt å slappe litt av, men gleder meg til garasjesalget er unnagjort så jeg kan bruke det jeg har av energi om dagene til å vedlikeholde huset litt (dvs gjøre småarbeid som rydde kjøkken og stue, ta en klesvask osv), og kanskje få malt de bildene jeg skal male til ungene sine rom. Men jeg er sliten ja. Føler jeg gjør det meste i huset, og hver gang jeg må bøye meg eller kle på ungen og slikt så får jeg fysiske smerter. Det hadde vært greit med litt hjelp innimellom.
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #29 Skrevet 26. oktober 2006 Skal vi ta oss en alvorsprat med ka-ping-mannen? Har blitt i såpass mye bedre form selv at jeg slipper å mase, klarer det fint selv, men det er utrolig slitsomt å være i dårlig form _og_ føle at ingenting blir gjort. Tror desverre ikke våre kjære menn helt får med seg at det er alvor, dette her...
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har jo prøvd å si fra, men tror ikke helt jeg når gjennom. Han er jo så sliten han også vettu. Og det har jeg forståelse for faktisk, han har en veldig krevende jobb, og det har blitt litt overtid i det siste. Men det er likevel ikke slik at alt JEG gjør hver dag er mindre verdt... hver dag er det jeg som steller ungen, pakker barnehagesekk, følger henne dit, jeg tar alt av klesvask, legger sammen og rydder inn, jeg vasker og rydder kjøkken og vasker bad/do, jeg henter ungen og lager middag, jeg steller og legger ungen, jeg rydder stua. Og hvis vi skal ha kveldsmat så er det jeg som lager det og. Det er faktisk slitsomt å gjøre alt dette hver eneste dag også, selv om jeg ikke får timeslønn for det!!! Når folk her inne klager og syter over at de kjeeeeder seg sånn nå når de går hjemme sykemeldt så blir jeg litt forbanna ærlig talt... har de hushjelp alle sammen? Kanskje det bare er førstegangsfødende, uten unger fra før? Eller er det jeg som tåler så lite at jeg er latere enn andre gravide? Au, får vondt i bekkenet bare av å sitte kjenner jeg nå... GRRRR!!!!!!!!
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #31 Skrevet 26. oktober 2006 Snuppa mi, da! Tenk nå på at du ikke har vært sykemeldt så lenge, og bare blir større og større. Da jeg var helt på knærne i uke 21 tok det tre uker før jeg var i sånn noenlunde form igjen! Du er mye lenger på vei, ikke rart du har lite å gå på! Og masse å gjøre med nytt hus og flyttekaos å ordne opp i og greier... Prøver egentlig å si at jeg håper du kommer deg litt etterhvert, men det høres jo ut til at du er litt for "flink" pike på feil måte. Ga gubben klar beskjed sist han var hjemme, jeg - jeg elsker ham og det er fantastisk godt å få ham hjem 37 timer i uka, men til tider skaper han så mye ekstraarbeid for meg at jeg ønsker ham dit pepper'n gror! Han ser på det å komme hjem som total avslapning, hvilket bl.a. innebærer sokker under sofaen, ikke stresse med mat, rydding, oppvask osv - det blir jo mirakuløst nok gjort! For jeg blir fysisk dårlig av å stå opp til kaotisk kjøkken, for eksempel, jeg _må_ rydde før jeg legger meg... Høres det kjent ut?
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #32 Skrevet 26. oktober 2006 hehe høres kjent ut ja Jeg har tenkt å la ting bero til etter garasjesalget, og så ta det opp med ham da. Kan ikke gå rundt sånn og slite helt fram til termin, da blir det nok et lite h#¤%&/ her hjemme etter knøttet kommer. Hvis han venner seg til nå at ting blir gjort automatisk når han ikke gjør det, så blir det overhodet ikke gjort noe etter ungen kommer. Og forslaget om å leie nabojenta til å vaske falt fullstendig på steingrunn, det var helt unødvndig mente han, fordi HAN kunne gjøre det istedet. Men blir det ikke gjort, så ser jeg ikke noe annet valg enn å spørre søs om hun har lyst til å tjene noen ekstra grunker i uka. Vasking av golv er noe jeg ikke KAN gjøre, basta.
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #33 Skrevet 26. oktober 2006 Hva med å servere havregrøt hver kveld en uke, med beskjed om at du sparer "husholdningspengene" til vaskehjelp siden han ikke gjør en ting?
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #34 Skrevet 26. oktober 2006 hehehe det hadde jo vært en idé...
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #35 Skrevet 26. oktober 2006 Mente det seriøst, hadde vært så forbannet! Når jeg merker hvor sint jeg er på dine vegne, ser jeg jo for meg hvordan øra hadde flagret hadde det vært her i huset... Kanskje gubben har flaks, siden jeg nå stort sett er bra nok til å gjøre alt selv:)
vims-74 Skrevet 26. oktober 2006 #36 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Da har jeg lest gjennom alt dere har bablet om! ka-ping: du har min fulle medfølelse for vondt bekken! Mitt har plaget meg ganske lenge, men i går ble det plutselig 10 hakk verre, om mulig! Eneste muligheten jeg hadde i går ettermiddag/kveld for å bevege meg rundt i leiligheten, var med krykker. Sinnsykt vondt Da jeg endelig kom meg i seng, ble smerten litt "rar", midt under på et vis, var det bekkensmerter eller var det alle kaller "mensmurringer"? Et øyeblikk lurte jeg faktisk på om det var rier, men jeg har jo ingen anelse! Det var 2 "tak", også ga det seg litt, og i mellomtiden varmet vimsemannen rissekken og la i korsryggen min, så jeg kjente ikke mer til akkurat de smertene. Men søvnen har vært så som så med, og jeg føler meg absulutt ikke uthvilt i dag. Rot og hybelkaniner rundt omkring, og i ettermiddag kommer svigerfar... og jeg klarer bare ikke rydde kjenner jeg Nå ble det mye syt! Men jeg må innrømme at nå er jeg lei, jeg blir sur av rot og alt jeg ikke får til å gjøre! HYLE!
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #37 Skrevet 26. oktober 2006 ja lucky you...skulle gjerne vært litt bedre selv også, men alt er jo vondt bare etter et kvarter med jobbing. Tror neppe jeg kommer meg gjennom dagens arbeidsliste, gudene vet om alt blir ferdig til garasjesalget... må nesten krype til korset og be mamma komme ikveld og hjelpe meg - selv om jeg vet hun er sliten etter tre dager på kurs, hun kommer hjem først rundt seks ikveld... nei jeg kan jo ikke gjøre det heller kkurat... får håpe hun kan ta en tur imorra ettermiddag i hvert fall Så får jeg heller mase på søs ikveld! Ja det gjør jeg
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #38 Skrevet 26. oktober 2006 Huff, huff, huff - dårlig dag i Twilight Zone! ka-ping, du bør absolutt mase på lillesøster. Hva får mannen din dårlig samvittighet av? Her _må_ det jo skje noe før du sliter deg helt ut, det å alltid skulle slappe av "når bare" funker bare ikke! Vims, gå og legg deg (på venstre side, såklart...) og slapp av - du har masse søvn å ta igjen, og hvis svigerfaren din er som de fleste andre menn teller han vel ikke akkurat hybelkaniner! Håper rygg/bekken er bedre hos dere begge til i morgen, jeg krysser fingrene!
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 26. oktober 2006 Vims: jeg er fullstendig enig med sponge - svigerfar er vel den siste som bekymrer seg for hybelkaniner! Og jeg har vært hjemme hos dere - det er så koselig der at han overser nok glatt kaninene bare han får slange seg i en god sofa med en kopp kaffe og vissheten om at han får et nydelig lite Bompi-barnebarn om et par uker Nå legger du deg ned og slapper av!!! Det er en ordre! Sponge: jeg er nok litt hromonell også idag, begynte å grine av glede nettopp da mannen min sendte melding og sa han kommer hjem en time tidligere idag!!! woho!!! litt morsom historie forresten: telefonen ringte nettopp, det var en fra lensmannskontoret, han hadde fått beskjed fra forsvarets sanitetsavdeling om å ringe meg angående vaksinasjonen i forbindelse med min snarlige Afrika-reise.... hahahahahaha Jeg sa at som andregangsgravid i uke 30 med bekkenløsning så var det lengste jeg hadde tenkt å reise det nærmeste halvåret inn til sykehuset i Trondheim, og det mente han egentlig var en ganske så fornuftig holdning. Feil nr? Tror nok det ja.... men morsomt var det nå uansett
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #40 Skrevet 26. oktober 2006 Og ka-ping - er du like flink til å gi deg selv ordre som å gi dem til Vims? Det er bare jeg som er i god form her, har dermed moralsk overtak når jeg høylydt erklærer at dere må ta bedre vare på dere selv!!!! Hva hjelper det at barna kommer seg ut hvis dere er alt for utslitte til å ta vare på dem?????? Man skal jo helst ha overskudd til å kose seg litt med dem i barseltiden, vet du? Var alt for "flink pike" med LT, denne gangen er det lavt tempo fra uke 20 og full avslapping fra lille julaften av, basta! God tur til Afrika, forresten!
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #41 Skrevet 26. oktober 2006 Du har nok skjønt det, Sponge: jeg er omsorgsfull og flink til å passe på andre, gi gode råd osv, men som de fleste andre kvinner er jeg utrolig dårlig til å passe på meg selv og følge rådene jeg villig gir bort... fy på seg, ka-ping! Jeg VET at det gagner ingen om jeg blir utslitt, men det er vanskelig å venne seg til at en må sette seg selv først for en gangs skyld. Tror jeg må ta en liten alvorsprat meg meg selv. Kanske over en kopp kakao? Ja, det gjør jeg. Og om jeg finner en kjeks å avslutte diskusjonen med så er vel det bare et pluss, eller hva?
Hanne og jentungen Skrevet 26. oktober 2006 #42 Skrevet 26. oktober 2006 Kos deg i Afrika:) Får jeg være med? Kanskje vi skulle tatt husmorferien der istedet for i Stavanger:) Sponge: Hvorfor venstre side? Jeg lurer jo litt på dette da siden sofaen vår står slik ift tv'en at det blir ubehagelig å ligge på venstre side. Ka-ping: TA BEDRE VARE PÅ DEG SELV. Jeg skal komme opp og ta noen alvorsord med mannen din. Min hjelper jo til som bare det sammenliknet. Jo visst er de trøtte etter en lang dag på jobb, men hva faen tror de vi gjør når vi er hjemme? Jeg vet; du må kjøpe en slik gravide-sekk-med-pupper-og-mage-greier. De som veier det samme som magen, puppene og vann, så må du la han gå med dette hele helga mens du gjør niks og ligger 'sliten' i sofaen. Feministen inni meg skriker og hyler når men er 'slitne' etter en dag på jobb, mens kvinner i 2006 ennå jobber dobbelt.
Hanne og jentungen Skrevet 26. oktober 2006 #43 Skrevet 26. oktober 2006 (Hannes forrige innleg var skrevet i sinne og er dermed ikke underlagt rettskrivningskontrollen)
vims-74 Skrevet 26. oktober 2006 #44 Skrevet 26. oktober 2006 Nå har jeg satt på litt kaffe, så nå skal jeg snart kose meg med en kopp, kanskje jeg finner noe godt til også? Tenkte gå gjennom litt post, kaste unna reklame og stæsj, og så, SÅ skal jeg legge meg nedpå litt. Problemet for meg med å ligge, er at det eneste stedet jeg stort sett klarer ligge for tiden, er i senga. Og det blir GRUELIG kjedelig etter kun kort tid. Sofaen er ikkeno god for bekkenet mitt. Men planen er å kjøpe en liten TV til soverommet, så fort bare pengene for siste jobben kommer på konto! Men innen den tid er vel frk bompi ute og mor har mye lettere for å bevege seg igjen, men en TV blir det åkkesom!
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #45 Skrevet 26. oktober 2006 hva med ei god bok?
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #46 Skrevet 26. oktober 2006 Helt greit, Hanne! Skriver mye feil selv når jeg er sint... Håper ka-ping er vel plassert i sofaen med kakao og kjeks og god samvittighet, du er ikke hjemme for å være husmor men fordi du er SYKEMELDT! (Laptop i fanget er lov, ellers kunne jo noen dytte deg ned fra topplasseringen over mest aktive brukere...) Hanne: venstre side er i flg min JM ideelt, fordi barnet da får et ekstra dytt til å posisjonere seg så det ligger perfekt plassert til turen ut i friluft. Har det sin rygg mot din venstre side og hodet ned i bekkenet er det klar bane, hvis ikke må det vri seg 180 grader ekstra der inne før det kommer seg gjennom bekkenet ditt. I tillegg dytter hjertet ditt spiserøret opp når du ligger på venstre side, så du får mindre halsbrann - ikke minst er det et pluss for meg tross all melka jeg pimper for tiden. Har snudd tv'n, jeg - fordelen med å være ukependler"enke"!
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #47 Skrevet 26. oktober 2006 Har akkurat kost meg inne på amazon.co.uk, jeg... Anbefale bok til mørketid og høst/vinter? "The Big Stone Gap trilogy" av Adriana Trigiani (løitt usikker på etternavnet i farten) - ordentlig koselig bok fra Appalachia i USA, jeg har akkurat lest den for tredje gang... Enest er at den egner seg dårlig til å lese på senga, litt tung:)
Hanne og jentungen Skrevet 26. oktober 2006 #48 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg skal kjøpe meg noen Jo Nesbø-bøker så snart ting roer seg her:) *glede seg*
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #49 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har gjort ferdig Sorgenfri og skal begynne på neste - så snart garasjesalget er over. Gleder meg! Etter jeg er ferdig med Nesbø-bøkene skal jeg dykke ned i Gert Nygårdshaug igjen.... mmmm... blir helt varm inni meg bare jeg tenker på den geniale mannen som har skrevet så mange enormt gode bøker!
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #50 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, de er herlige - har bare lest dem litt for nylig, både Nygårdshaug og Nesbø! Flirte jo godt av sirkelens ende, da, det sa jeg kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå