Gå til innhold

Twilight Zone, torsdag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen, jenter! Noen her idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Har vært oppe en times tid, men skal snart legg meg litt igjen. Var i så dårlig form i går ettermiddag/kveld; hadde masse kynnere, vondt i bekkenet, samt skikkelig mensenvondt... Vurderte seriøst å ringe føden en stund, men bestemte meg for å se det an litt. Utover kvelden ble det bedre, og da jeg la meg var det meste ok igjen. Har likevel sovet litt så som så i natt, så jeg må nok ta en time på øyet straks, selv om jeg heldigvis føler meg fin igjen sånn rent fysisk... Deilig, dét, i alle fall! Stakkars Gullefar, han var så bekymret i går; og han var ikke var hjemme, så han ringte meg flere ganger for å høre hvordan det gikk..... Nydelige mannen min, det...... ;o)

Hvordan er livet i ka-pingheimen i dag? Fått fyr i peisen ennå? Det har jeg...

Skrevet

Ikke like prekært med peisfyring idag, siden gubben fikk fres på oljefyren i kjellern igår - og det ikke er like kaldt ute... men jeg skal fyre opp likevel om en liten time tenker jeg.

Har masse å gjøre idag, vi skal ha garasjesalg på lørdag og jeg har fremdeles mye eske-innhold fra flyttinga å sortere og hive ut i garasjen. Får masse hjelp imorra kveld og lørdag til å klargjøre salget, sette på lapper på tingene, steike vafler osv, men selve sorteringa på hva som skal selges må jeg nesten ta selv... :) Og så er det en del husarbeid om må unnagjøres. Ka-ping-mannen jobber seint ikveld, så jeg må nesten bare drite i legens anbefalinger og ta i et tak selv, sjøl om jeg vet jeg ikke har lov egentlig... typisk kvinnfolk kanskje? hehe :)

Godt å høre at du har det bedre idag, og at Gullemannen tar så godt vare på deg :) Snille mannen! Dårlig med søvn her og forresten - lilletrollet hadde mareritt og pappa'n tok henne ned i senga vår. Det er så sjelden at det gjør ikke noe når det først skjer, de sovna etter fem min begge to, MEN da våkna selvsagt lillejenta i magen.... jeg lå våken i 1 1/2 time før hun endelig roa seg såpass at jeg fikk sove. Legg det sammen med ei natt med fire do-turer, en haug våkne 5-minutt med "klø-meg-ihjel-på-leggen" og masse rare drømmer, så skjønner du at jeg er litt småtrøtt idag jeg og...

Skrevet

God morgen, mine damer! Jeg har sovet godt i natt, greit at det går litt på omgang... Men så er det til gjengjeld 5 cm issørpe på veiene, så nakke og skuldre henger oppunder ørene etter kjøreturen til jobb. Er det like ille i morgen tror jeg at jeg avspaserer og blir hjemme!

Skrevet

Det syns jeg høres ut som en lur plan! Vær heller hjemme, fyr i peisen og lag kakao, og samle krefter til ei skikkelig kosehelg :)

Skrevet

Uff, det er ikke bare-bare å være gravid... Selv om det absolutt er flest gleder ved det...!

Hmmm... Skal dere selge garasjer på lørdag?? Hihi! Ikke dører, telefoner og gater også, vel?? Hehe! Ufattelig bra humor på morgenkvisten!

Det høres ut som du har mer enn nok å gjøre, ja! Håper ikke det er mye tung bæring når det gjelder tingene dere skal selge, da. Men, JA, det er nok typisk kvinnfolk å ta i et tak selv om vi har fått "forbud" fra legen... :o( Så det er vel ikke noe poeng i at dr Gullemor ber deg om å ta det med ro, heller?

Nei, nå må jeg nok stuuupe i seng... Skriver halvveis i svima, føler jeg. Lykke til med garasjesalg-klargjøring, husarbeid, og sikkert også en feiende flott middag du skal lage! :o) Har fått inntrykk av at du er skikkelig i siget hva middagslaging angår, for tida! :o) Syns det høres ut som du er superflink; det får en annen en til å føle seg nærmest ubrukelig, jo...! ;o) Føler jo bare at jeg sitter foran pc'n eller ligger på sofaen, jeg... Klarer ikke å få gjort noe konstruktivt! Blæh! *syt syt, pjatt pjatt*

Ha en fin dag, og hils så mye til de andre twilighterne som kommer etterhvert! :o)

zzzzzzzzzz

Skrevet

Fredag er jo "helg" i Svampeheimen, mannesvampen kommer hjem i kveld medbringende en kamerat fra Oslo som endelig har gjort alvor av å komme og se hvordan vi bor. De blir til lørdag morgen, så det er jo ikke mest tid å være sosial på hvis vi i tillegg skal pakke inn jobb og barnehage. Kort dag blir det i alle fall! Og blir vel ikke til 1545 i dag heller, kjenner jeg meg selv rett...

Skrevet

Hei og ha det, Sponge! Så deg ikke, da jeg holdt på å skrive idet du entret scenen... :o)

Kozemozeoverdoze fra

Skrevet

Hei, Gullemor, og så at du har gått og lagt deg igjen når jeg kommer med en spesiell hilsen til deg. Satt på nrk nordland og leste om barnehagedekningen:

"- Da tenker jeg på at for eksempel Bodø kommune skulle være ferdig i 2006 og så har dem plutselig like lange ventelister. Da burde man forutsett, at når prisen går ned så er det flere som ønsker barnehageplass. I tillegg er Bodø kommune en kommune med tilflytting, så da er det vanskelig å beregne. Hvis vi skal stole på at de skal være ferdig i 2007, så må de beregningene være gjort."

At det går an å ha så dårlig språk i skriftlig framstilling på vår såkalte rikskringkastning?

Skrevet

Sponge: ja da er det kanskje enda en grunn til å avspasere imorra?

Gullemor: LØFTINGA har jeg da andre til å ta seg av, hehe :) Jeg skal bare rydde ut av esker og gjøre sånn småtteri idag jeg. velge ut hvilke glass som skal selges osv. Så får andre bære ut eskene! Det mest fysiske jeg skal gjøre er å skru ned noen gardinstenger (som forøvrig ikke veier noenting), og der har vi elektrisk skrutrekker og god, stabil gardinstang. Ikkeno problem! Men det blir en del gåing rundt om i det 250m2 store huset idag ja. Så bekkenet blir nok passe utslitt til kvelds.

Skrevet

Hei og god morgen:) Har vært oppe siden 0545, men er overraskende våken. Gleder meg til lunsj. Har med grapefruktjus, to nektariner, en banan, masse cherrytomater, litt kålrabi i biter og tre skiver med servelat:))

Ellers så trenger jeg hjelt til å tolke litt her. Når jeg var inne på føden sist uke lå jentungen med hode ned i bekkenet, men det var bevegelig. Da kjente jeg hikking langt nede og det jeg da tolket som ben langt oppe. Nå derimot kjenner jeg hikkingen like under høyre pupp, men har ikke kjent ben på mange dager. Viss hun nå plutselig har lagt seg i sete blir jeg sinna på henne altså. Skal til JM på tirsdag, men trenger deres tolkning også?:)

Skrevet

Godmorgen jenter :o) Da har jeg våknet, spis frokost og lest lokalavisa, og endelig er det tid for litt internett.

Skrevet

Hanne: hos mange førstegangsfødende kan knøttet snu seg opp eller ned helt fram til uka før fødsel eller noe. Og SÅ langt har du jo ikke kommet enda :) Det er ingen regel at de legger seg med hodet ned og blir der ukevis før fødsel. Såvidt jeg husker, var lillejenta mi bevegelig til ganske nær termin, og hun kom jo utvilsomt med hodet først...

ps: skulle det vise seg at tullejenta di har funnet det for godt å sette stumpen ned i fødekanalen istedet for hodet så går det faktisk an å prøve å snu henne manuelt før man trenger å være redd for setefødsler og sånt. Ikke du som snur henne altså, men lege/jm.

Skrevet

Trivelig å se dere!

Stinemor: Er været bedre i Bodø i dag? Her er det issørpe de luxe, jeg leker mer og mer med tanken om hjemmedag med kanelbollebaking i morgen, gitt!

Hanne: Den lunsjen din imponerte meg rått - og ble kjempesulten bare ved tanken!

ka-ping: forsiktig med gardinstengene! Kommer du og rydder i boksene i min kjeller etterpå?

Skrevet

Sponge: kanelboller...mmm.... jeg har avtalt med mannen min at hvis han blir flinkere med støvsuginga så skal jeg bake boller og fylle frysern med - etter vi har gjort unna garasjesalget, men før vi hiver ut komfyren og resten av kjøkkenet for rehabilitering..

Stinemor: jeg er her et kvarter til idag.. hehe... deadline på nett til halv elleve, da skal jeg være effektiv, som du ser av ovennevnte innlegg...

Hanne: du gir meg dårlig samvittighet med den lunsjen din... selv har jeg problemer med å la være å spise sjokoladekjeks til lunsj. Heldigvis har jeg vondt i bekkenet så jeg ikke orker gå til butikken for å kjøpe snop, hehehe :)

Gullemor: det blir ikke fancy-middag idag, bare lasagne fra pakke, eneste jeg skal er å freshe den opp med litt av tomatkrafta fra gårsdagens middag, litt ekstra hvitløk, og hjemmebakte baguetter til.

Skrevet

God morgen jenter! I dag er jeg ikke så tidlig... Sovet lenge og nytt fridagen...

Men det snøøøøør her...

Så nå er det vel offisielt vinter i OL byen også...

Skrevet

Sponge: her er det ikke mye vær å skryte av nei :o) Det sludder, og alt er bare sørpe! Litt skuffende...var jo så fin julestemning i går! Syns absolutt du burde kose deg hjemme i morgen :o)

Hanne: Jeg har kommet mye kortere enn deg, men snuppa i magen min har også lagt fint med hode ned lenge (sjekket både på UL og på vanlige kontroller). Var på UL på mandag, og hodet lå ned. Sa det til jordmor da jeg var på kontroll i går, og da sa hun at når de først lå med hodet ned var det sjelden de snudde seg igjen (pga tyngdekraften - hodet er så tungt). I hele går kjente jeg spark på en ny plass, så jeg hadde mine tvil, og jammen hadde hun ikke snudd seg i sete ja! Trøsten er, i følge jordmor, at det er mye større sjanse for å snu seg tilbake til hodeleie, enn fra hodeleie til seteleie, igjen pga tyngdekraften. Fremdeles har de jo god tid på å komme seg riktig vei :o)

Skrevet

Joda, jeg lurer aller mest på hva jeg kjenner, om det er en fot eller en arm og slikt. Så altså, hvordan tipper du hun ligger når jeg kjenner hikkingen rettunder puppen?:)

Ellers sa JM på sykehuset til meg at babyene ofte fester seg veldig tidlig hos førstegangs, men at det hos andregangs gjerne ikke fester seg i det hele tatt før fødselen er i gang.

Skrevet

Det høres jo positivt ut ja:) JEg stresser det egentlig ikke, men har tross alt bare 45 dager igjen til termin da.

Skrevet

Koselig med snø da :o) Blir så lyst og fint! I Bodø er det offisiell Bodøvinter...det var for godt til å være sant...sludd og regn kom, og her er det bare sørpe! Sånn er det å leve i kystklima...

Er det godt å være hjemme nå da januarbaby? Savner vel ikke jobben enda? :o)

Skrevet

Ang leie på babyen, så sa JM på mandag at hvis man holder seg i bevegelse og unngår å sitte er sjansen for seteleie mye mindre. Når man skal slappe av, se tv osv bør man ligge behagelig på venstre side, støttet opp av passe med puter, og breie seg i HELE sofaen. Stressless osv er fy! Da ligger nemlig baby mye mer behagelig med ryggen ned.

Så hvis dere trenger en unnskyldning for å ta over sofaen er den deres...

Søster'n var forresten på vei inn til KS pga seteleie og smalt bekken, de tok siste sjekk på UL og han lå godt med rumpa først, så hun ble trillet opp, fikk bedøvelse, de åpnet - og ungen hadde snudd seg. Det var de avgjørende ti min, tydeligvis...

Skrevet

Sponge: har også hørt det om at bevegelse er bra, er vel bare å gjøre sitt beste! Jeg håper det ikke bare kommer an på det da...for jeg har jo ikke mulighet til å bevege meg noe særlig. Huff, håper hun snur seg igjen da!! Får ihvertfall ligge mest på venstre side :o)

Skrevet

Hei twilight jenter....har vært opp en stund jeg også..men logget meg på først nå...tar tid med frøkna om morgenen...hun var litt stiv idag så da måtte jeg putte henne i badekaret med masse varmt vann....dermed ble hun ganske fort bedre...så nå er hun i barnehagen...

Lurer på om det er flere av dere som har begynt å slite med å sove om natten.......??? først så er det nurket som sparker villt...også har jeg halsbrann så jeg tror jeg dør...også har jeg helt ut av det blå begynt å få sitringer i benene...det kiler liksom...er det noen som vet hva det kan komme av da????

merker at det er kortere tid til termin nå...begynner å kjenne at kroppen er tung enda jeg ikke har gått opp sååå mye i vekt..jaja..noen???

Skrevet

Deilig å ha en unnskyldning til å stjele sofaen, spør du meg... Hjelper godt mot halsbranntendensene jeg alltid har om kvelden også - selv om jeg har kopiert ka-ping og nå drikker ufattelige mengder skummetmelk! Der har du kveldskosen i Svampeheimen, når Knotten er vel i seng finner jeg fram laptop eller strikketøy og en liter melk...

Skrevet

Venter prins: Sover ikke særlig godt på natten lengre nei, er det ikke det ene så er det liksom det andre :o) Våkner ofte i 04-05 tiden og føler meg kjempevåken av en eller annen grunn, og etter det blir det bare små halvtimer mellom hver gang jeg er våken. Tror dessverre vi er ganske så normale :o)

Nå har jeg vært flink jente og framskyndet tannlegetimen. Ikke nå vits i å grue seg lengre enn nødvendig...er jo greit å få en sjekk også!

Skal komme meg i dusjen, skal møte en venninne på kafe om 1 time. Ha en riktig fin dag da jenter :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...