CiljaS Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Har ei venninne som er på Oslo visitt og trenger amme bh i stor størrelse. F++... Hun finner det ikke der hun kommer fra. Er slank, bruker 75 rundt men trenger stor cup, F eller G. Noen som vet et sted i Oslo hvor hun kan finne det? Vi skal på shopping i morgen, torsdag. Takknemmelig for tips!
Herkules Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 jeg har kjøpt 75 F på cubus og lindex i allefall
¤mamma¤ Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Finnes kun EN butikk som kan dette i Oslo- stol på meg, jeg har G cup! Det er La Lina i Ullevålsveien (St.Hans haugen)
♥sjiga♥ Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 har ikkenoe tips på amme bh i oslo. sliter selv med dette bruker normalt bh i str.75 f men nå trenger jeg nok 75 h i hvertfall og ingen kan hjelpe meg bortsett fra en butikk i larvik som heter pink lady. ellers har jeg et nettsted med her og ammebher i store str. forsiden: http://www.bravissimo.com/bravissimo/ direkte inn på ammebh: http://www.bravissimo.com/bravissimo/ProductList.aspx?cid=Lingerie_Soft+Cup+%26+Nursing+Bras&language=en-GB men dette er ikke i norge, likevel greie priser syntes jeg.
To gutter og en jente Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Vet dessverre ikke om noen butikker i Oslo (Kommer fra en annen kant av landet) men jeg har funnet G cup på Sparkjøp (Triumph). Vet at blant annet cubus kan bestille inn triumph bh'er i store cuper. Har iallfall tilbudt det til meg. Ellers pleier de fleste litt dyrere undertøysbutikker å ha store størrelser, men prisene er høye! Håper hun finner noen. Har selv stor byste, og sliter med å finne i min størrelse!
CiljaS Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen hjertelig takk for tips alle sammen! Nå mååå hun finne noe!
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Ligger fortsatt den undertøysbutikken ved siden av Kafé Kaos i Nedre (?) Slottsgate? Der hadde de Anita-BH'er, kjøpte der sist jeg var gravid. På Paleet og Aker Brygge har de også kunnet hjelpe oss barmfagre før, i alle fall, den i ullevålsveien som anbefales over her er notert til neste gang jeg skal til hovedstaden...
¤mamma¤ Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Tro meg, jeg snakker av bitter erfaring og mye frustrasjon pga cup størrelse. Det ENESTE stedet i Oslo som har noe over F cup er La Lina i Ullevålsveien. Paleét og den på Aker Brygge har ikke større enn F, og skal de bestille til deg, vil de ha garanti på at du kjøper, og det er jo veldig vanskelig å bedømme passformen på forhånd når man kommer så langt opp i cup...
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Har bare prøvd ammebh der, og de er jo ofte store i cupstr, så det gikk greit - er vel godt over F nå jeg også. Gleder meg til å besøke la lina - man blir jo litt lei av å handle på nettet selv på bravissimo, brastop og figleaves... Det er noe med å få prøve dem først!
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Beklager viss jeg virker litt "frekk" her - men vokser man så mye ? :-S Jeg bruker B / C til vanlig og har kjøpt ammeBH i D
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Noen av oss har ikke sett str B/C siden ungdomsskolen, og da blir man gjerne stor når an ammer, ja...
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Ja det spørs jo selvfølgelig hva man bruker fra før da :-) Men tenkte bare på om man brukte B/ C til vanlig - om man kan da gå helt opp i F og G?
SpongeBob Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Kan vel skje, men tror det er svært sjelden... Selv brukte jeg vel E/F både før og etter, og har slitt veldig med å finne gode ammeBHer. Det er ikke noe videre å trakte etter, spesielt om man er smal rundt ryggen - str 70f er ikke noe butikkene flommer over av, akkurat!
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #14 Skrevet 26. oktober 2006 Enig med sponge - tror det er ganske sjelden at en tredobler cupstørrelsen Relativt sett har jeg ikke vokst stort selv egentlig. Hadde en liten E da jeg ble gravid, nå er det en stor E. Forrige svangerskap gikk jeg fra stor E til liten F da jeg amma.
gammel røy Skrevet 26. oktober 2006 #15 Skrevet 26. oktober 2006 Det er nok heldigvis veldig sjelden at man går opp så mye, men et par cup-størrelser er normalt. Har gått opp fra 75 e-f til 80 G, men det vil ikke si at jeg har kjempepupper- koppene er jo mindre jo smalere bh-ene er over ryggen. Hjelper derfor litt at man blir litt bredere over ryggen ivertfall mens man er gravid- trenger kanskje ikke gå riktig så mye opp i cup-størrelse. Jeg synes forresten at de bh-ene de har på la lina i oslo er bedre enn anita bh-ene de har på babyshop (som går opp til størrelse G). Jeg har begge , og det er litt for lite hold i anita bh-ene for min del. Dessuten er de ikke i bomull, så jeg fikk utslett under puppene av dem.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. oktober 2006 #16 Skrevet 26. oktober 2006 Eneste stedet jeg får tak i bh'er i min størrelse er på Bravissimo, som en nevnte over her (www.braissimo.com). Jeg bruker normalt en størrelse 70HH (og ja, det er naturlige bryster), så sliter veldig med å finne bh'er som passer. Da jeg fikk førstemann måtte jeg bestille amme-bh'er i største størrelse som de har på Bravissimo, og det er 70L (altså, A,B,C,.....L). Her er en link: http://www.bravissimo.com/bravissimo/ProductDetails.aspx?pid=RO01&cid=Lingerie_Soft+Cup+%26+Nursing+Bras&language=en-GB Jeg har flere ganger bestilt fra Bravissimo, så dersom noen har spørsmål er det bare å ta kontakt )
¤mamma¤ Skrevet 26. oktober 2006 #17 Skrevet 26. oktober 2006 Hei Zoomer-m......etc:) Må du betale toll på pakkene fra Bravissimo? Har bestillt noen ganger fra Figleaves, og da har jeg måttet betale toll hver gang. (Så f.eks 750kr for BH´en og 239kr i tollavgift)..og det er jo litt irriterennde..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. oktober 2006 #18 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, jeg har måttet betale toll på pakkene, men siden det er det eneste stedet jeg har funnet bh'er i min størrelse er jeg jo nødt. I tillegg allierer jeg meg med familie/venner som drar til England, så kan de handle for meg og ta med hjem. Hadde tidligere en venninne som bodde i London og hun handlet en del for meg og sendte som gave - men hun har flyttet tilbake til Norge nå...
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #19 Skrevet 26. oktober 2006 De la Lina-bh'ene dere snakker om... går det an å få tak i dem på nett? Er det spiler i dem? Jeg har anita-bh og var veldig fornøyd med dem sist, men kunne godt tenke meg noen med litt mer hold... men jeg er så sjelden i oslo...
¤mamma¤ Skrevet 26. oktober 2006 #20 Skrevet 26. oktober 2006 Hei ka-ping, La Lina er en undertøysbutikk, men de er utrolig hjelpsomme der, og vil garantert sende deg BH på postordre hvis du ringer! Her er link til hjemmesiden deres- den er egentlig ikke så informativ, men når du er i butikken bare bugner det over i skuffene de drar ut..... http://lalina.no/
♥sjiga♥ Skrevet 26. oktober 2006 #21 Skrevet 26. oktober 2006 nå vet ikke jeg hvordan det er nå men den på akerbrygge hadde da bh i str. 75 H før. pleide å kjøpe der da jeg bodde nærmere oslo, men nå vet ikke jeg etter at de har flyttet inn på nye akerbrygge og ut av den lille koselige butikken bak der før. men det er klart jeg skal sjekke ut La lina må jo det er jo greit å kunne velge litt rundt for oss med store mamas.
CiljaS Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 26. oktober 2006 Ler, min venninne har ikke gått opp fra B/C til F, hun ER en F75 så trenger nok G cup. Hun har ikke født ennå men ville se etter amme bh når hun først var i Oslo.
Herkules Skrevet 26. oktober 2006 #23 Skrevet 26. oktober 2006 Sp til dere Jeg har altså amme bh i 75 F jeg syns ikke puppene er så digre. som noen nevner her så går jo cupen ned når livvidden er lav. Syns det er litt rart jeg, (går jeg ned i cup og opp i vidde så danser bhen rundt livet ) er det noen her som har ammet før? gutten min er 3 mndr nå og puppene er større enn noen sinne, jeg sprenger nå F cupen spørsmålet er om dette vil vedvare eller ikke -må jeg investere i ny bh eller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå