Gå til innhold

Jeg trenger noen gode råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere på denne siden.

Jeg er en tobarnsmor med totalangst etter siste fødsel (eller heller etter at sting gikk opp og måtte opereres når minstemann var 7 mnd osv osv fødselen var fantastisk den, men jordmors elendige syarbeid ødelagte alt, har ikke hatt et smertefritt samleie etterpå..), dette er 5 år siden og det har tatt meg så lang tid å klare tanken på å få et til barn ( noe jeg og mannen min egentlig har veldig lyst til) uten å bli kvalm og begynne å gråte.

Jeg er ikke gravid ennå for jeg tør ikke med mindre jeg får bekreftet om jeg kan få ks.

Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med hvordan KK Bergen forholder seg til keisersnittspørsmålet.

Finnes det eventuelt andre sykehus som er mer positive til ks som jeg heller kunne ha forholdt meg til?

Gynekologen min er helt i mot dette og kan ikke forstå hvorfor jeg er så engstelig ( jeg forbanner henne)

Jeg er helt i fra meg for jeg ønsker virkelig et barn til, men blir fysisk syk av å tenke på å måtte føde vaginalt igjen.

Jeg blir utrolig takknemlig om noen har noe å dele med meg om dette. Og lykke til til alle dere som venter:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svart deg under fødselsangst-debatten også. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt blaffen i hva gynokologen sier, hun skjønner tydeligvis ikke ditt problem. Hvis du virkelig ønsker deg et barn til må du bare bli gravid og heller ta den kampen som kommer. Har fulgt med her på ks-debatten en stund nå og ser ut til at de av oss som virkelig har sperre mot vaginal fødsel får ks innvilget. De aller fleste av oss har måttet gå et par runder med sykehuset først. Jeg hadde en forfærdelig samtale med jordmor første gangen. Det var en-veis kommunikasjon om alt som kunne gå galt under og etter et ks. Hørtes nesten ut som om det var lite sannsynlig at jeg ville overleve (satt litt på spissen). Ble skikkelig psyket ned, men etter å ha tenkt meg om litt kom motet tilbake. Neste samtale med lege gikk derimot mye bedre.

Husk på at om du blir gravid og sliter med å få det slik du vil på det sykehuset du tilhører så er det fritt sykehusvalg.

Skrevet

Hei!

Jeg skal ta kesersnitt på KK om bare noen dager.

Delvis pga fødselsangst, men grunnen er overgrep da jeg var liten.

Jeg ble tatt på alvor med engang og alt var over på fem minutter.

Fikk dato for snittet samme dagen. Dette var i uke 20 mener jeg.

Jordmor forbredte meg før samtalen at de kunne være "vanskelig" der nede, men dette var ikke noe jeg opplevde. Kommer jo an på hvem man møter og da. Jordmor gav meg og en broskyre til Voss sykehus, sa at om de sa nei på KK var det bare til å ta kontakt med de. De tok visst mye lettere på det. Så det er håp.

Ta kontakt med de og stå på ditt. De tvinger deg ikke. (min erfaring, og det legen på kk sa til meg og)

KS 071106

Skrevet

Hei hei.

Tusen takk begge to for at dere svarte meg:-)Jeg skulle gjerne turt å bli gravid uten å ha fått noen bekreftelse på ks, og tatt det underveis, men det klarer jeg rett og slett ikke. Gynekologen min sa at dette var et helt nedprioritert tema på KK og at det ville ta iallefall 2-6 mnd før jeg ville få en innkallelse til samtale der. Så jeg kan jo bare glemme å bli gravid det neste halve året dessverre. Jeg fikk jo ingen oppfølging etter forrige fødsel og tenker nå at dersom jeg hadde fått det skikkelig så hadde jeg kanskje sluppet å være så engstelig nå, men men. Vi får se hva som skjer. Hvilken jordmor har du gått til som skal ta keisersnitt på KK denne uken og husker du navn på de du fikk snakke med på sykehuset da du var der? Mange spørsmål nå, men jeg er desperat...

Tusen takk iallefalll og masse lykke til:-)

Skrevet

Hei.

I dag er jo utgangspunktet fritt sykehusvalg. Kanskje du skulle ta kontakt med andre sykehus i nærheten å forhøre deg om ks? Jeg har inntrykk av at det er enorm variasjon fra sykehus til sykehus om dette spørsmålet. Jeg synes ikke at dine opplevelser skal være utgangspunktet for hvorvidt du skal få et barn nr. 3. Det er ditt liv og ditt barn det handler om, så her skal du ikke slå deg til ro med hva din gynekolog sier. Kanskje du har en forståelsesfull fastlege som kan være en god støtte for deg i denne saken??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...