Gå til innhold

Det er et langt innlegg, men jeg blir veldig glad for svar :o)

Anbefalte innlegg

Nå er jeg totalt forvirret.

Jeg prøver å bli gravid ved hjelp av inseminasjon. Er derfor til ultralyd ustanselig. Første gangen jeg var til utredning (1 år siden), ville legen sjekk om kunne ha insulinresitstens. Dette for di jeg har sykluser mellom 31 og en sjelden gang helt opp til 40 dager. Han ville i såfall gi meg noen et insulinpreparat eller noe sånt som ville kunne stabilisere syklusene mine. Prøvene viste at dette ikke hadde noen hensikt, altså ingen insulinresistans. Hormonen var helt fine.

Da jeg 6 måneder etterpå ble insiminert 1. gang, ble jeg gravid, men dette endte dessverre i en BO i uke 8.

Etter 1. menstruasjon så det ikke ut som om det ble noen eggløsning.

Måneden etter, var follikelen 22 mm, men det manglet eggløsningslim. Ble ikke gravid.

Nå kommer den viktigste informasjonen.

Min lege er fraværende så jeg går nå til en vikar.

Denne syklusen hadde jeg en follikel på dag 15 på 11mm. Dag 20 var den på 14,5-15 men det var og endel andre folikler. Kvelden på dag 22 ble eggløsningstesten positiv, det var noe raskere enn jeg hadde forventet i og med at den ikke var mer enn 14,5. Dro til ultralyd morgene etter. Egget på 14,5 var borte, men han så en liten væskeansamling. Det var flere egg i begge eggstokkene, men i den som ikke hadde inneholdt det største egget, var det mange follikler på rundt 8-10 mm.

Han sa ikke et ord om POCS, og det var først i dag jeg tilfeldigvis leste om dette på nettet.

Jeg er noe kraftig, jeg har ikke mye hårvekst på kroppen, ikke kviser, jeg har stort sett menstruasjon hver 36 dag.

Men, jeg har jo bøttevis av follikler.

Noen som skjønner noe av dette. Tror dere det er PCOS?

Fortsetter under...

Hvis hormonene dine var fine, er det lite trolig at du har PCOS. Dette kjennetegnes jo nettopp ved for høye verdier av mannlige hormoner og feil nivå av kvinnelige hormoner. Mangel på andre symptomer tyder heller ikke på det. Det er mulig å ha PCO, uten de andre symptomene. Kanskje du har dette? Lenger ned ligger en artikkel skrevet av Eszter Vanky - 15 spørsmål og svar om PCOS. Les denne, den er veldig informativ. Det skal også ligge et innlegg av Bula her, som er veldig grundig. Jeg skal dytte de oppover til deg

Lykke til med jakten på eggløsningen :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...