Gå til innhold

Når legger ungene seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på når ungene deres legger seg. Min pike på 2 år og 2 mnd legger seg 19.30 (vel, PRØVER. Det hender det er en høylytt og tidkrevende affære -men jeg er heldig, for hun har ikke skjønt at hun kan klatre ut av senga ; ). Måtte gi opp 19.00 for en stund siden (noen sier det er et bra tidspunkt å legge barna helt frem til skolealder)

Hun sover ca 1 time på dagen (++ --) og våkner mellom 7 og 7.30 på morgenen.

Hva med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har og ei jente på 2 år 2 mnd å ho legger seg mellom sju og åtte alt etter hvor trøtt ho er, om vi er på besøk osv. Dette går som regel stille og greit for seg, ho har lært det ikke nytter å protestere. :)

Ho sover ikke på dagen å blit vekt 7.30 på hverdager men sover ofte til ti i helgene. :)

Har slete med legging (mye nekt å skrik) hele tida men det er fordi jeg ikke har vært konsekvent nok med legginga, ikke lett å høre barnet sitt gråte nei. ;) Men måtte bare bli litt strengere, få ho til å skjønne at når ho er kommet i senga får ho ikke komme opp igjen med mindre det er sjukdom eller magevondt. Å dette fungerte veldig bra.

No gjenstår bare å få ho til å sove hele natta uten å ville inn til meg. :D

Skrevet

Frøkna mi er nå 2 1/2 år, hun legger seg kl 19, av og til litt tidligere når hun har vært i barnehagen , da kommer hun selv og sier i fra at hun vil legge seg, å sovner med en gang.

Hun våkner da vanligvis ca 8.30 om morgenen i gjenn, hun har foresten sluttet og sove om dagen.

Skrevet

Hos oss er det i seng kl 18.50, sovner som en stein, opp kl 6.50 av vekkerklokka, kunne gjerne sovet lengre...gjør iallefall det i helgene.

Sover ikke på dagen, og er snart 3 år.

Hvis det er vanskelig å få lagt jenta di, så kan det faktisk hende at hun sover for lenge eller for seint på dagen, eller så trenger hun ikke mer søvn.

Skrevet

snart tre år: 1900-0630, 1-1,5 time søvn om dagen

1,5 år: samme, sover 1,5-2 timer på dagen.

Skrevet

jenta mi er snart 3 år.

vi begynner med nattstellet kl 19.(mat,bad,lesing)

så er hun i seng og sover ca kl.20.

så sover hun til kl 0800.

hun sover ikke på formiddagen mer,for da blir hun umulig å legge på kveldem.

men hvis hun en dag står opp 6-7 tiden,så får hun lov til å hvile en times tid på formiddagen. men hun får ikke lov til å sove/ hvile etter klokken 13.

Skrevet

Min gutt er 2 år og 2 mnd. Han legger seg rundt 19.15- 19.30. Da pleier han å väre veldig trøtt. og legger seg til å sove med det samme.

elve legge-ritualet, med lesing, bading, tannpuss osv. begynner rundt kvart på syv-syv.

Skrevet

Min jente er 2 år og 4 mnd.Hun legger seg mellom 19.00 og 19.30, sover da til ca 08.00.

Sover ikke på dagtid.

Skrevet

Småen på 2,5 år legger seg mellom 19,30-20,00 og står opp mellom 06,30-07,00.

Sover ca ei time på dagen.

Skrevet

Poden legger seg ganske nøyaktig kl 19.00 om kvelden, og sover da til han blir vekket (hvis han skal i barnehage) ca 08.00. Dersom han har barnehagefri, våkner han stort sett i 09.00-tiden (+/- 1/2 time)

Han sover dessuten 1-3 timer på dagen. :o)

Han er forøvrig 2 år og 4 mnd..

Skrevet

Hi, Hi... litt langt mellom praksis og teori her i gården av og til. jeg er vernepleier med over 10 års erfaring og svært god kunnskap om atferdsterapi, og dette med konsekventhet er liksom min greie. Ser godt at jeg gjør endel feil............ men det er jo ikke så greit....flau. Dessuten har vi ikke noe ledig rom til henne, så hun ligger inne hos oss fremdeles -og havner ofte i sengen vår. (skulle aldri ha barn i sengen jeg nei!) Kan noen låne oss noen hundre tusen så vi kan fullføre påbyggingen av huset??? Så vesla kan få eget rom..... ; )

Skrevet

Minsten på 2 år sover 18.00-06.00 og 1 god time på dagen.

Mini på 3 år sover fra 18.45-06.00 og har for lengst sluttet å sove på dagen.

Skrevet

legges 18.30 ca.sover da til 08 omtrent.slutta sånn delvis med dagsoving

Skrevet

Vår jente ble 2 år i september og etter at hun begynte i barnehage tre dager i uka, så legger hun seg mellom kl. 19.15 og 19.30. Da blir det litt kosetid i senga med eventyr og sang. Hun har fått seg uttrekksseng, men er skikkelig flink. Fikk den i august, men har enda ikke stått opp av senga etter at hun har lagt seg. Tror hun innfinner seg med at det er natta nå.... men de siste kveldene har hun begynt å mase om å legge seg i 1800 tiden, det synes jeg er alt for tidlig.... prøver å aktivisere henne så godt som mulig den siste timen, men det blir ofte mye sutring og gråting. Hun er rett og slett trøtt! Men hvis jeg legger henne så tidlig så er hun grytidlig opp igjen. Våkner vanligvis mellom kl. 07 og 0730.

I går kveld rett før barnetv begynte sa hun at: nå er det mørk, nå lægg oss - som hun sier..... hun har vel blitt fortalt av noen at en må legge seg når det er mørkt da.....

Skrevet

Jenta mi er straks 2 år (om noen dager). Blitt lagt mellom 19-1930 i lengre tid nå. Sover 2-2,5 time på dagen. Blir vekket mellom 07-0730 i uke dagene for å rekke barnehagen. Sover lett til 08-0830 i helgene.

Tror vi nå må kutte inn litt på dagsovingen, for det har blitt mye kluss med innsovningen på kvelden siste 2 ukene. Og det har aldri vært et problem før. Kan skravle og tulle i sengen, derette gråte og rope på oss fra 1-2 timer. Mye inn og ut til henne. Og dette har vi aldri måttet gjøre før. Så jeg tror hun sover for mye på dagen. Første vi skal teste ut i hvert fall. Ikke andre endringer i hvedagen som tilsier soveproblem (så vidt jeg vet iallfall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...