åsså jeg da :=) Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Ny tråd!!! Jeg vet ikke helt hva som skjer, men hver gang jeg NESTEN er ferdig å skrive, skjer det noe merkelig(feilmeldinger jeg ikke forstår).. blir helt sprø jeg! men prøver igjen Armer mye bedtre! Fungerer veldig bra hjemme nå hender fremdeles fulle av vann, regner med at det går over etter fødsel Kynnere er blitt en del av hverdagen i dag var magen min plutselig myk og rar, kjentes ut som en mage og ikke ett strukket trommeskinn! kanskje det tyder på at jeg har hatt konstante kynnere siden jeg ble gravid mer eller mindre? ikke vet jeg varte ca en halv time, så var det på an igjen men men. cest la vie!! (eller hvordan man skriver det) *sukk* røyk ja... er usikker på om jeg egentlig savner den så mye? savner vanen hvis du skjønner? men som med alt annet, strikking tar forkuset fra det meste har vært flinik til å sette meg ut og drikke te eller noe når jeg vanligvis hadde røyka, og jeg sitter sammen med røykere, og det går overraskende bra! Etter 10 år som røyker trodde jeg det skulle være verrre for å være ærlig men men...tror forresten disse mennene våre er litt like jeg! vi har radiostyrte bilder og bilbaner og gudene vet i tillegg har ray og hele familien fått dilla på radiostyrte fly! de har holdt på å mekke og fly og styre i hele sommer!! *blir sprø* men synes det er veldig god ide å bare begynne støtter den 100 %!! Skal vi se.... hva mer skrev du da?IKEA! hva gjorde du der a? kjøpte du no fint? vi har tenkt på å kjløpe det blå klesskapet til barn men får se da vettu... jeg har ikke lappen, så det er ikke jeg som bestemmer!!! ray er forresten stadig inne og sniker litt og lurer færlt på hvem jeg skriver med synes det var veldig koslig når ejg fortlate at du var fra florø og at vi skal på trilletur da fikk han strjerner i øya og bare gliste .) *søte sambo* nei, nå må jeg gå og legge meg litt på sofaen, kanskje få laptopen opp og gå? har akurat kommet hjem, vært hos svigerinna mi hele dagen nattinatt !! 'kos og klem:)
studentbaby Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Utrolig bra!! Hadde netopp skubba den andre tråden på topp når eg såg du hadde laga ny! Det va jo på tid, masse scrolling på den forrige. Og røyk - det e vel som du sie - det e vanen. For eg savna det sjelden når eg e aleine el ilag med mannen (han har aldri røykt), men på kafe, el når eg har besøk av folk. Men eg har ingen problem med å stå ilag med folk som røyke - eg nyte lukta litt faktisk...men men, satsa på å vere kvitt greiene! Og det har gått mest bra, men i sommar va det jammen vrient nåkken ganga. Men men. Radiostyrt bila ja...eg glømte visst å nevne bilbane som han kjøpte til seg til jul for et el to år sia...men kjekt de kosa seg! IKEA: ny hylle til bade, må omrokkere litt på badet så vi får stelleplass til babyen :-). Ellers litt dill som eg ikkje kan unngå der - lys og telys og gjerne servietta. Eg la ikkje emrke til det blå skapet du snakka om - gjekk utrolig nok rett gjennom barneavd - bekkenet hylte og skreik så det va om å gjør å bli ferdig. Og ikkje lappen sie du? Gubben her hadde sikkert syns det va topp om eg ikkje ahdde det, for eg har alltid en grunn til å bruke bilen istedet for å gå el busse el nåkke. Men men, vi ahr jo ikkje hatt bil tidligere, så det e jo igrunn ikkje et problem. Kjøre scooter og motorsykkel til vanlig, men har blitt lite av det i det siste kan du si! men du, eg skrive igjen seinare, no skulle eg igrunn bare inn å myse og evt skubbe opp tråden vår (og det har eg jo gjort...hehe). sov godt! klem :-)
åsså jeg da :=) Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 hahaha! eg blei litt bekymra når eg såg at "anonym" hadde skubba, håpa at det va deg ja eg e litt avhengig av bim, så må myse meg gjennom heile sida her før eg legge meg:) har forresten lagt ut nye magebilde hvis du ve se ei kveite i endring Sov godt!
studentbaby Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Haha, ei stranda kveite du ja! Berre vent om ein mnd el vel det, så sitte vi vel der som to stranda kvala og knapt får puste! Men men, den tid den sorg ;-) Eg skal igrunn berre legge meg eg no, men som du så må eg jo berre scrolle gjennom desemberklubben og 3.semester før eg legge meg. Og så e eg innom navnadebatten med jevne mellomrom...der får eg liksom understreka at smaken e som baken - folk kalla ungane sine litt av kvart! Her for ei stund sia va det ei som ville kalle datra si for Ikea f.eks..og du som får gutt - hvis du lurte på det; Muhammed passa til alt (ei som ville ha dobbeltnavn med Muhammed og et norsk navn, greit nok det altså, men det va ei som kom med ein del forslag, så skreiv ho til slutt at alt passa jo ilag emd Muhammed). Men for all del, her e det lett å komme på tynn is, eg ana jo f.eks ikkje ka smak du har altså, og de fleste navn venne en seg til¨, men nåken ganga ekje det grense for ka folk vil døype ungane sine. Eg har aldri heilt komt over Ikea f.eks... Men nok om det, eg e på vei til sengs igrunn. Kejm nok inn att i måra! Men på ettermiddagen reise vi til nordfjord til svigers, så e det volda på mandag. Men rekna med det blir litt bimming hos svigers jaffal - eg blir stadig mindre aktiv pga bekkengreiene. og då e det godt å kunne sjp inn her!! Yeh yeh, vi skrivast! Ha ei aldeles strålande natt - klem frå ho dei brune krøllane
åsså jeg da :=) Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2006 Slapp heilt av, her er det ingen tær å tråkke på lika navna unike, men ikkje for spesielle Ikea e litt drøyt for min smak skjønt muhammed har eg tenkt litt på... muhammed aslak... muhammed fredrik.. jo, det passer til alt! Mostafa Ali er jo ett orntli kult navn! Mostafa wilhelm! Ola muhammed! stilig ja pina no e det helg igjen!! eg har akkurat oppdaga at eg har glømt å tine brød til nista te sambo, så står og steike pannekake håpa eg blir tilgitt den fadesen!!! (han har kort dag på fredaga, så trenge ikkje SÅ masse mat) *dårlig husmor allerede* nei, du får ha ei strålande natt! kos og klem fra ho med det mellomblonde håret, med fall
studentbaby Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 skubb (skal prøve å skrive litt seinare i dag! )
studentbaby Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Hei! No sitte eg hos svigers og har plana om å lese litt. Skal på veiledning i måra, og eg kan røpe at eg har følt emg bedre forberedt...men men. No har eg sendt mannen på bussen til bergen igjen (ikkje akkurat begeistra for lange busstura, i tillegg va bussen for sikkerhets skyld ganske full...) og eg scrolla meg gjennom sidene på bim. Va innom før i dag, men tok meg ikkje tid til å svare! Ellers e det merkelig korleis ting dette i bakken for tida...trur eg har sett deg inne på en av de trådane?? Uansett - eg e bgeynt å vurdere om eg skal ta ein heile dag der eg ikkje plukka opp igjen nåkke av det som dette ut av henda på meg og sjå korleis det ser ut om kvelden. Den helsikes bekkenløsninga blir ikkje bedre av at eg bøye meg så masse. Er så heldig at eg fekk beskjed av fysio om å få meg krykke, så no vralta eg meg rundt på det. Det avlasta godt, men huff for nåkke drit!! Men men, i dag står det på bim at eg har 49 daga, altså sju uke igjen, og det e søren flette meg ikkje lenge!! Du har vel 13 daga meir el nåkke?? Om kort tid e vi høggravide...og ikkje lenge ette det e det en viss sjanse for at v klare å sjå tærna våre mens vi står. Det skal jo bli en befrielse, sjøl om det tar vel nåkken uke ette fødsel før det e hielt innen rekkevidde (ettekvert som eg nærma meg termin e det stadig nåken som fortelle at vi trenge IKKJE ta med de gamle dongeribuksene på føden, de får eg neppe bruk for sånn med ein gong. Dvs, kan jo vere det hadde gått om eg hadde brukt dei som e hielt kjempelave i livet, men det har eg ingen av trur eg. Hadde igrunn så masse på hjertet før eg begynte å skrive, men hukommelsen virka på heilt tilfeldige tidspunkt og med eit endå meir tilfeldig utvalg av det som faktisk blir hugsa, så då får eg spare resten til det evnt dukka opp igjen. No går eg å lese litt, så kjem eg sannsynligvis innom seinare i kveld også. Skrivast!
åsså jeg da :=) Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2006 *ler* Ja det stemmer det, jeg er stadig å finne bannende over forskjellig som har gått i gulvet hadde en lang periode planer om å trene opp hybelkaninene til å ringe etter pizza, føden og andre ting som er viktige men det ble med tanken da første ukene jeg gikk sjukemeldt no måtte eg bare la 90% av det som falt ut bli liggande, å for å si det sånn, det e ikkje te å anbefale No trudde eg endelig at eg va blitt bedre då julebrusen gjekk i golve på fredag......gjett om eg va sinna då!!!! 'ler' psss... eg har 62 daga igjen, så høggravid e en fjern draum for meg satser forresten på joggedress etter føden har hatt meg nåkken kynnerfrie tima, og fikk då en visjon over kor masse mageflesk som faktisk har kommet (va ikkje akkurat nåkken lettvekter frå før) nei, har sotte meg som mål at når eg har komme meg ned i 70 igjen, då skal eg klippe meg kort iallefall gå te frisøren har klipt meg sjøl i ti år, stola ikkje på frisøra:) stakkar!!! Du hompa rundt på krykke og EG e sjukemeldt!!! banka i bordet for at bekkenet mitt sitte som det skal iallefall!!! blir varta litt ekstra opp hos svigers du da? *håper det* misunna ikkje mannen din på bussen nei! Tjohei! no har eg so kynnara at eg må gje meg med skrivinga.... klara ikkje å sitte lenger! *ler* så får lese meg nedover ka som har skjedd i dag, så ska eg skrive meir etterpå kos og klem
studentbaby Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 No e eg komt til verdens navle, eller the melting pot om du vil, Volda.En uhyre spennande plass..hehe. Her ska eg vere til fredag, då skal eg heim te mor!!! So kjem min kjære dit med båten frå bergen. Men først nåkken daga, og det går sikkert fint. Bor hos ei venninne så det e kosligare enn første gangen n¨r eg budde på hybel! Ok, så du har nåkken daga meir enn meg før du e høggravid, men det kjem til å gå fort!!! Eg syns jaffal at tida flaksa avgårde, sånn med meg som et slips på slep. og knapt det! Når eg kjemt il Bergen igjen skal eg bgeynne å vaske kle og kluta og sånn til babyen (vel å emrke hvis min kjære mann har gjort klart badet...han nyte sikekrt livet han no, med frosenpizza til middag og melk rett frå kartongen, hehe). Det blir stas, men voldsomt rart! Eg lure meir og meir på korleis det blir den forandringa med at eine dagen e vi to, den neste e vi tre...det går sikekrt bra, særlig n¨r vi får litt tid på oss . Og bekkenløsning ekje stas hos svigers, for det kan jo ikkje vere sååå gale vel...?? Neida, de e hyggelige og greie folk, trur berre at svigermor hadde veldig greie og enkle svangerskap, og hadde no nåkke anna så e det jaffal glømt! Og så e eg jo tander som et aspelauv for tida, så eg må vel gi min kjære Jo Even rett i at eg ikkje kan lese alle tankane til svigermor ut frå små enkle kommentara, evt ut frå ingeting. Men det skal no f*** ikkje vere enkelt ditta her. Og som sagt, du måkje misforstå, for svigers e egentlig greie folk som eg trivs ilag med. Og om ikkje svigermor va så veldig følsom ang meg på krykke (jada, hadde eg vore tjue kg lettare i utgangspunktet kan det hende eg slapp krykke, men det e litt komplisert å gjere nåkke med det akkurat no!), så va no svigerfar søt som stadig spurte om eg verkte og tilbydde emg godstolen sin og greie..hehe. Men kjære folk, no må eg gi meg. Eg syns synd i deg med dei kynnerane dine, for det ekje godt! Har vore så heldig å merka lite til dei ette at eg vart sjukemeldt. Men du får prøve å ta det med ro, sjøl om det kan vere kjedeleig når ein e nødt til det! Og det ryktast frå folk som har født før oss at det vi gjennomgår e veldig verdt det når vi sitte der med babyen vår! God natt, sov godt og drøm om at ingeting dette ned en heil dag!! Klem frå meg
åsså jeg da :=) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2006 hahaha tenker mannen din stooorkoser seg jeg Sa til sambo i går at eg trur vi vil få det veldig fint me lille babyen eg vi komme nok sikkert ikkje te å ha tid te å krangle i det heile tatt!!! *ler* din svigermor tilhørte vel den generasjonen som ikkje klaga, ergo de har bare fortrengt all smerte og slit *ler* for oss er det mer godtatt å prate om det mi hadde SÅ lette svangerskap og var på sykkeltur termindagen med eldste og vakje måte på så ho skifta veldi mellom å si at graviditet ikkje e en sjukdom, og Stakkar jenta mi, no må du ikkje slite deg ut!!! *ler* ho e herlig med andre ord og jeg tror nok du ville hatt kynnere langt heller enn bekkenløsning eg har gode og dårlige perioda, idag har det vært en grusom dag *klage klage klage* vurderte veldig seriøst å ringe føden, men det gikk over til slutt *ler av meg selv* er veldig lett å synes synd på seg sjøl og kjenne etter når du går heime å stige heile dagen iallefall! *sukk og stønn og fysjomfei* Svigerfar din høres no utrolig go ut då eg fikk forresten telefon fra svigerinna mi om at eg blir tante til ei jente(tror de) 4 april så nå strikker jeg for harde livet, har planer om å lære meg å strikke litt klær til lille nurket blir like gira av andres babyer jeg Tjohei!! du må no være litt forsiktig då, og ikkje drive me dinna flyinga overalt sørg for at mamsen din pleia deg godt i helga kos og klem
studentbaby Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Hehe - eg trur også han kosa seg han mannen min (hvis du ein gang nåkke særlig i utgangspunktet, så eg trur ditta går bra!gifta deg kan du vere kalr over at det tar laaaang tid å venne seg til å sei "mannen min" - eg syns endå det e rart å ikkje sei sambuar...ofte kalla eg han berre kjæresten min, men då trur visst folk at vi ikkje bur ilag en gang!) - både med dei kjappe middagane (lika å tru at han sakna dei heimelaga kjøttkakene mine) og med å gjere kalrt badet til babyen kjem! Og det e sant som du seie - når ungen komme kan vi drite i å krangle, særlig om dei viktige tinga i lviet som koffor gubben alltid legge skittentøyet ved siden av korga og ikkje oppi...hahaha, neida, vi krangla ikkje Og ang svigermødrene - du ahr nok eit stort poeng når du seie at dei ikkje hadde lovå klage på sånt. No kan vi snakke om det meste jaffal, og det e nok litt rart for dei. Men du måkje misforstå, eg har ikkje et monster av ei svigermor, tvert imot e ho oftast grei og snill! Sjøl om ho ville¨ha meg emd på tur til Briksdalsbreen når ho veit at eg har bekkenløsning!! Men då måtte eg fortelle om krykkene, så då blei det shopping i nærmaste "storby" - Stryn...hehe. Og svigerfar e fin han ja! Seie ikkje så masse alltid, menhan e god :-) Og de kynnerane dine - au au au! Eg forstår ka du meina med å kjenne ette og sånn når du bare går heime, men du veit jo kordan det e på jobb. Og då e det jo bedre å vere heime istedet for å presse seg sjøl heile tida og kanskje føle at ein gjer ein dårlig jobb fordi ein ikkje fungera som vanlig! Dessuten e det bare å klage - det gjer godt å få det ut!! Og forresten - ring no føden ein gang for masse enn ein gang for lite....i tilfelle!! Sånn hvis ikkje dåkke vil ha heimefødsel?? Veit jo at enkelte daga e verre enn andre kan du sei...i dag orka eg ikkje stå opp når eg skulle, så eg hoppa over eine tre timersøkta på skulen. Fekk med emg et par tima på slutten, så hoppa eg voer siste timne igjen. Heilt ute i dag! Syns dinne ungen kan finne veien heilt ned, det skal visst bli mindre vondt når ungen komme ned med hodet og det festa seg for då blir bekkenet meir stabilt....klage kalge klage ja! Få det ut! Og så koselig at du skal bli tante igjen!! Strikk i vei! Skjønna at du blir gira - eg ekje heilt vekke der når eg treffe den vesle nevøen vår som va født i august...nydelig!! Og svigerinna mi e heiltr øsen fordi vi skal få jenta, eg e stygt redd ho har eit skap fullt av kjola allerede...hehe, ikkje så gale, men ho e no ivrig og seie stadig at ho gleda seg like masse som vi (det eho som har han nevøen vår). Babya e bra! Og forsiktig ja...det har snødd litt i volda i dag - satsa på at det ikkje blir dårlig krykkeføre her før eg skal til florø på fredag! Ekje så nøye når eg køyre, men eg merka i dag at det e sleipt med krykkene :-)'' Klem frå ho som gleda seg til å treffe både kjæreste og mamma på fredag - de pleia meg nok godt begge to! Og så pappa då, han e litt sånn som vigerfar - seie ikkje så masse, men kunne vel ønske han kunne trylle ;.-) Ha ein kynnerfri og koselig vkeld!
åsså jeg da :=) Skrevet 1. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2006 Takker og bukker og håper på det samme Har vært og trimma meg i dag, vært i bhg og på trygdekontoret så mine 4 km er tilbakelagt, og fyttigrisen så sliten eg va etterpå *ler* og ka e det me mannfolk og skittentøyskurve? min e på samme måten og den pertentlige svigerbror min som støvsuga og vaska kver eineste lille fnugg, men skittentøyet havna alltid på gølve ja vær no forsiktig på krykkene dine! snødde i florø i dag og hørte eg prata me marie i dag tidlig skjebnen ga meg no den første frosten, snøen OG flytta trygdekontoret i dag, berre fordi eg va ute og gikk men men, tjohei sie no eg eg e ikkje den som e skvetten på å ringe føden, men akkurat når eg hadde bestemt meg for å ringe, gjekk det over tja... heimefødsel hadde no ikkje vært so dumt, hadde det ikkje vært for at han ligge som han gjer bur to mil fra sjukehuset, så gleda meg ikkje te drammensturane nei! høyre forresten stygge rykte om at det ikkje e særlig beire når bæbbisen har komme seg ner heller *gledesdreper meg* nei, vi får bare vente og se, plutselig e det fødsel og baby og guuuuuuuuuuuuuuud kor eg gleda meg!!!!! jaja, du får vente te freddan, så blir alt så bra tenke eg nei, no må eg legge meg strak litt stoooooooooooooooooor kos og klem
studentbaby Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Fy f*** i helsike! Det må vere nåkke med programmet her, for eg blir kasta ut på andre tasteklikk kver gang eg logga meg inn på bim. Hvis eg ikkje logga meg inn kan eg vere her lenge å vel, men hvis eg vil skrive nåkke så går det til pises.. Men men, ser fleire har vore frustrerte over det samme! Ang skittentøy og menn - min kjære skal no ha for at han har gjort enorm framgang sia vi flytta ilag (dvs omtrent når vi traff kverandre, så då syns jo ho mor at det gjekk fort i svingane, men kan no ikkje alltid vere like ordentlig), det e berre det e at utviklinga har stangnert...for før låg det der hantok det av seg, oftast rett ved senga. Så det har jo komt på badet i det misnte, men men. Uansett merkelig fenomen det der! Så du må til drammen for å føde du altså! Stakkar deg då! Vi har ti minutt å køyre til kk, det må eg sei e veldig greit. Men men - det går jo uansett - bare nekt å reis heim igjen sjøl om dei meina du ikkje e komt langt nok hvis det skulle skje...ei venninne av emg bur på os (ca 40-45 min til sjukehuset) og det gjekk opp og ned med riene, så dei på sjukehuset sa ho godt kunne reise heime igjen og "slappe av" (det er jo lett første gangen du oppleve ein fødsel..haha) til det vart meir vondt og tettare mellom riene. Men den jenta skulle ingen plass!! Og ho e ei forsiktig jente som finne seg i litt for masse til vanlig, men det va visst grense for ho også...hehe. Lykke til uansett! *takk for at du sa det ikkje blir beire*...haha. neida, det får bli som det blir, ekje så masse å gjer med uansett. Og på freddan - i måra - jippi - då blir det fint!! Skrivast!!
åsså jeg da :=) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2006 Ja, kan du fatte og begripe? enig med du! ditta slite eg me og!!! og *hihihi* eg må innrømme... eg har ikkje blitt plaga med sinnahormoner, eg e tvert imot blitt orntli ondskapsfull!!! *ler* og eg må si at til tider synes eg sjøl at eg e INNMARI festlig Neida, det blir SIKKERT bedre *trøste trøste* eg hadde skittentøyskurvene på soverommet nettopp for å være sikker på at alt skulle havne der, men neida.. havna på lokket!! SÅ nærme! Resultate no har blitt at eg ikkje e nåkke beire sjøl! MEn det e jo eg som plukka det opp!!! *sette stor pris på alt ekstra som må plukkas opp ja* Tjohei! nekte å reise heim igjen ja? visst pokker! kan strekke meg te å ta meg en tur te svigerinna mi(hvis det blir veldig kjedelig) men ikkje søren om eg sette meg i en bil lenger enn nøvendig *ler* Har vært i drammen hos svigerinna mi i dag, og sto omtrent heile veien te drammen så når eg knapt takla å reise me kynnere trur eg neppe eg blir beire av rier!! Takker og bukker for lykkeønskningene Skal se mammaen min jeg og i mårra hadde eg faktisk glømt! ho kjeme i mårra kveld *gleda meg veldig* så skal prøve å komme meg opp litt tidlig å vaske og sånn til ho komme då Ha ei super helg!!! kos og klem og tjo og hei!!! (har fått i meg litt masse sukker i dag)
studentbaby Skrevet 5. november 2006 #15 Skrevet 5. november 2006 *SKUBB SKUBB* komt tilbake til storbyen bææærgen i kveld, skal legge meg no. jordmor i måra tidlig - det blir bra :-). Komme sterkt tilbake med skikkelig "melding" her, måtte berre skubbe opp - va jo nesten ikkje mulig å finne tråden igjen! p.s. hatt ei bra helg ja, med masse omsorg frå ho mor og han far og frå min kjære ;-)
åsså jeg da :=) Skrevet 6. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. november 2006 Ja den var nok long gone hvis ingen av oss har vært her inne i helga jeg har bare vært kjapt innom, har mamma på besøk, så blir ikke så mye tid til bim da mamma skal være til onsdags morgen, og søstern kommer i kveld Så jeg koooooooooooooser meg og får MASSE oppmerksomhet *ler* Ellers lite nytt, spennende å høre hvordan det gikk hos jm i dag da! kanskje bæbbisen har festa seg??? kos og klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå