Hilde85 Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 ....bruker dere i ei flaske? hvor mye på hvor mange ml....?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ammer, men gir han en teskje om dagen!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg pleier å ha i nesten 1 ts i hver flaske, noen ganger hjelper ikke det engang.
Hilde85 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tok en ts før, men da funket det ikke... så lurer på om det kanskje er for lite... og om jeg gjør noe galt hvis jeg har oppi to "toppa" ts?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg fikk anbefalt 1 spiseskje pr liter vann og har brukt det selv. 1 teskje pr flaske er for mye. Hvis barnet har hard mage er det bedre å gi litt sviskesaft innimellom i tillegg til malt.
Cat&Gullungene Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Uff da, da har jeg sikkert gitt alt for mye malt. Har faktisk tenkt på å spørre om det tidligere, det er jo kjempemye sukker i det. Jeg tar en liten teskje i ca halvparten av flaskene i løpet av et døgn. Hvor får man kjøpt sviskesaft som er bra for 2-3 mnd gamle babyer forresten?
Hilde85 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2006 Svisker hjelper ikke... prøvd det før og prøvd det på nytt nå i en uke... har hatt oppi svisker i grøten to ganger om dagen... svisker som jeg har laget selv.... ikke glass... men har hørt så mye forskjellig om hvor mye malt en skal bruke og det kommer opp mange forskjellige svar her å ser jeg.... hmm
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Farmoren min sa at magen har godt av det! Har han ikke det da? Hun hadde 8 unger!
martemaren Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 vi hadde i 2 ss i begynnelsen på en liter...da fikk han malt på kvar flaske. ettekvart så blei guten sur og hadde vondt i magensin.. no e han snart 9 mnd,og no får han ei teskjei me malt i den første flaska si,ellers ingenting,og de funka som berre de her vertfall.... merka de viss eg slutta me de at han bli hard i magen igjen..
Libido- Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg vil fraråde Dere å bruke malt. Tarmen blir "avhengig" av det. Det kan føre til at ungen din blir konstant forstoppet, uten hjelp. Barn som ammes har IKKE behov for malt. Farmor, er farmor, en dame som oppdro barn for maaaange år siden. Gi heller sviskesaft (nestle fører) det er et helt naturlig produkt. Fungerer veldig fint, og er bedre enn malt. Da malt kan gi mye luft i magen.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 vi har brukt malt fra dag en å vi har aldri hatt nå problemer me det ! nu har æ bare ei halv tskje i vær flaske å ingen problema me å føre ut.. det som skal ut.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå