Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere er på besøk hos folk midt i sovetida til babyen deres?

Jeg skal besøke tanta mi som bor en times kjøretur unna. Blir sikkert der en hel dag siden det er så sjeldent jeg besøker henne. Babyen min er et sovedyr og sover fra 10 til 13- 14, våken og sover en times tid på ettermiddagen igjen. Legger seg i 18.30 tiden.

Han blir veldig fort overtrøtt, og da hyl griner han og har veldig vanskelig for å sove igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mathias sover når han skal sove om vi så er hjemme eller borte.

Bae å legge han i vogna vel? Eller låne senga til tanta de?

Tror nok ikke noen forventer at han skal være våken hele besøket :) Det er jo bare slik babyer er, og hvis du skal være der lenge så får hun jo uansett sett han og kost med han :)

Skrevet

du kan jo legge han i vogna si/ha med reise seng eller noe.

Skrevet

Gutten min er bare tre måneder, så han har ikke noen helt faste sovetider enda. Men hittil har jeg brukt å bare la ham sove i fanget/i vogna/på sofaen når vi har vært borte på besøk... Og så har vi alltid kommet hjem en liten stund før 1930, for da legger han seg for kvelden.

Hadde jeg vært det hadde jeg nok reist til tanten din så jeg var fremme før 10, latt gutten sove til vanlig tid i vogna si der og reist hjem så jeg var hjemme før 1830... Eller kanskje du kunne reise hjem klokka 1830 så han sovnet i bilen og så bare bære ham sovende i sengen når du kommer hjem...

Lykke til! :o)

Skrevet

Problemet er at han våkner med en gang når jeg skal bære han fra bilen og inn. Men det er jo sant at jeg bare kan ta med vogna og legge han i den. Må bare forklare tanta mi at han må få den søvnen sin...

Skrevet

Det er sikkert lurt å avklare det på forhånd... I hvert fall om hun er av den sorten som kan bli skuffet...

Kan kanskje også være lurt å komme frem en liten stund før han skal sove første duppen... Så tanten din har tid til å hilse på og kose litt med gutten før han skal legge seg! Så har jo du og hun god tid til å prate "uforstyrret" mens han sover... :o)

Og så tror jeg nesten at jeg hadde reist hjem så dere var hjemme til før 1830 dersom gutten våkner når han flyttes fra bilstol til seng. Nå som du er i permisjon har du jo anledning til å reise og besøke henne litt oftere i stedet, kanskje?

Skrevet

Har tanten din barn selv? Da skjnner hun det helt sikkert! Jeg tror nok også hun skjønner det selv om hun ikke har barn! De fleste vet jo at (de fleste) små barn må sove mye :)

Det går nok så bra atte :) Kos deg på besøk du. Er jo kanskje litt deilig å få litt tid for dere selv også, til å prate om litt annet enn baby :)

Skrevet

Takk for koselige svar alle sammen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...