Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hei skal ut i praksis på andre året nå i hjemmesykepleien, og lurte da på om det er noen sykepleier studenter her som kunne kommet med noen forslag om hva jeg kan sette opp som mål for denne praksisen? Noen som har vært i hjemmesykepleien som kunne sagt hva de hadde som mål? har aldri vært i hjemmesykepleien før så vet ikke helt hva jeg skal sette opp.. håper noen kan komme med noen forslag:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 du kan f.eks skrive: - bedre kommunikasjonsferdighetene dine ovenfor pas og pårørende - utføre spl prossedyrer ( det er ikke alle plasser de tar bl.prøver og slik) men de setter sprøyter steller sår - bedre med. kunnskapene dine, de fleste plasser er det hj.spl som legger med, hvis ikke apoteket gjør det - hvordan ta i mot nye pas og kartlegge behovene deres osv osv.. se i modulhefte da vel og skriv di litt anderledes
Mars-ma Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er selv gravid og begynner min praksis i hjemmespl på mandag. Går 3.året jeg da, men målene blir vel noe av det samme uansett. Da vi hadde møte med praksislærer idag, sa han at det var veldig viktig å fokusere på selvstendighet i hjemmespl, da man ofte er ute alene og må observer, vurdere og ta avgjørelser på egen hånd. Jeg skal derfor ha som et mål å bli mer selvstendig i utførelsen av spl.faget, og oppabeide meg større trygghet og selvtillit slik at jeg kan stole på at de avgjørelsene jeg tar er gode. Lykke til i praksis:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 takk for gode tips..lykke til i praksis dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå