Gå til innhold

heldig dere med leger som sykemelder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært utrolig sliten, og det har flere årsaker. jeg er nå i uke 17, og har jevnlig med blødninger i flere uker, det sluttet heldigvis for 3 uker siden. siden jeg blødde så mye, trodde faktisk både legen og jeg at jeg hadde en spontan abort (jeg har hatt det før, og følte at det var likt denne gangen). resultatene var flere blodprøver på 1 uke. og pga. store magesmerter, trodde han etterpå at jeg hadde et svangeskap utenfor livmoren, og fikk meg sendt til ul. hvor legen konstanterte at det ikke var det, og at det var 80% sannsynlig for at alt var bra med fosteret.i tillegg har jeg hatt kveldsskvalme (føler at jeg ikke får tatt meg av min 2-åring) og vært sliten, både fysisk og psykisk, da vi lenge har lurt på om den lille i magen var frisk. alt dette førte til at jeg gikk til legen, og lurte på om jeg kanskje kunne få en liten sykemelding (30%). svaret jeg jeg fikk var: du ser da så frisk ut. gå hjem og fortsett å jobb 100%, og kom bestill heller ny legetime om 10-14 dager. så jeg er faktisk litt misunnelig på dere som har leger som villig vil sykemelde dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skaff deg en annen lege!!! han eller hun må jo være syk i hode eller noe.... klart du skulle ha hatt 100 % sykemelding fra dag 1......

Skrevet

Høres ut som min lege det der. Jeg fikk påvist to hematom i livmora og hadde store og daglige blødninger fram til uke 16, men da sluttet det heldigvis og hematomene har tømt seg. Dette sliter veldig psykisk i tillegg til at det tar energi fysisk. Jeg ble heller ikke sykemeldt av min lege. Det skal sies at jeg ba heller ikke om det for jeg mente at legen sikkert ville gjort det hvis det var behov for det.

Vel, ved første kontroll hos jordmor så sa hun "du er selvfølgelig sykemeldt nå du da". Hun ble sjokkert over at jeg gikk på jobb med disse blødningene. Nå går jeg på 20 % svangerskapspenger ordnet av min jordmor, og har ikke tenkt å gå mer til lege hvis det ikke er nødvendig.

Snakk med din jordmor er mitt råd. Hun kan henvise det til legen med forslag om sykemelding hvis du ikke er kvalifisert for svangerskapspenger, og da kan ikke legen din se bort fra dette.

Skulle nesten tro at legen din må betale sykepengene fra sin egen lomme! Selvfølgelig burde du få en sykemelding på et slikt grunnlag!

Nei, ta kontakt med din jordmor. De er der spesielt for oss gravide, og jeg tror de ofte faktisk også ser personen, ikke bare et medisinsk tilfelle. Blir irritert på slike leger!

Skrevet

Ny lege, helt klart! Det der er jo uansvarlig av han/henne...

Skrevet

Vet du at da hadde jeg faktisk byttet lege. På dagen. Jeg ser ingen grunn til å ha noen lojalitet eller noe til en lege som ikke tar meg på alvor.

Skrevet

-fastleger er rare!

De tror de kan alt, men det kan de jo slett ikke!

Jeg hadde og blødninger, og fastlegen mente at jeg fint kunne jobbe, leve som jeg pleier. Men en natt dro jeg på legevakta, og der ble jeg sykemeldt på en snupp, uten å be om det! -var også på sjekk på gyn. på sykehuset, og legen der sa jeg skulle ta det med ro og ikke jobbe til jeg hadde hatt en blødningsfri uke.

Men derimor da jeg kom med bekkenplager, da ble jeg sykemeldt på no time. -litt rar lege? Trygt med kjente ting også for de?

Skjønner godt du er utslitt psykisk, jeg var så tom for krefter at jeg nesten ikke klarte å stå opp fra senga for å gå på do...

Lykke til videre, kanskje hos en ny lege?

Klem fra

Skrevet

Kan jordmor også sykemelde, eller må man til legen?

Skrevet

takk for støtten og tipsene jenter. jeg har bestilt legetime neste uke, og skal igjen høre med han. min mann har foreslått at han skal være med, men jeg er litt usikker på om det er noen god ide. dessverre har jeg ennå ikke vært hos jordmor, har fått time litt uti november. det var så fullt.

Skrevet

gå til legen å krev 100% sykemelding, dette er helt tåpelig av legen. Å ta med deg mannen din, de har en av og til irriterende tendens til å ha en mer autoritær og skremmende utstråling. Det kan hende legen din bare trenger et spark bak, å da er det veldig fint med en hjelpsom og omsorgsfull mann med seg. Jeg håper virkelig du blir sykemeldt. Si at du er helt utbrent og ikke har overskudd til å ta deg av barnet du allerede har.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tatt med meg mannen min hadde jeg vært deg. Han kan støtte deg og kan si hvordan du er hjemme. Du skal jo ha et liv utenfor jobben. Jeg har en veldig snill lege, i den form at hun hører på meg. Hun har sagt til meg at det kan jo hende hun ikke alltid er enig med meg, men da prøver vi å finne en løsning vi begge kan stå ved.

Håper det går bedre med deg neste gang du er hos legen. Stå på ditt, man må høre på deg. Det er du som kjenner kroppen din best. Og det kan hende mannen min kan være med å få legen til å forstå.

Lykke til!

Skrevet

jeg må legge til at jeg ønsker IKKE 100% sykemelding, bare 30-40% slik at jeg får litt mindre å gjøre på jobb. jeg ønsker faktisk å jobbe så lenge som mulig, helst hele svangerskapet. jeg tror jeg har godt av å være ute blant voksne mennesker, også har jeg veldig hyggelige kolleger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...