Gå til innhold

dere som var arbeidsledige da dere fant ut at dere var gravide...

Anbefalte innlegg

.. og fortsatt er det. hvordan regner trygdekontoret ut hvor mange dager man har jobbet? er det et spesielt skjema man må fylle ut?

og planla dere å bli gravid?. jeg planla å bli gravid selv om jegikke hadde noen fast jobb. var så sikker på at jeg hadde fått noe fast før den lille kommer. men der tok jeg visst grundig feil. pytt, pytt. kjedelig i forhold til hva jeg kommer til å få utbetalt i permisjonspenger, men angrer ikke et sekund.

Fortsetter under...

Selv planla jeg ikke å bli gravid men slik ble det. Jeg var arbeidsledig da jeg fant det ut, og er fremdeles. Fikk jobbet litt deltid på gamlejobben i sommer, men lite penger utav det. Hvis du ikke har hatt noe inntekt de siste 6 av 10 mnd, eller tjent under et visst beløp, får du engangsstønad på 33.500. Dersom du har fått dagpenger fra Aetat regner de vel det som inntekt. Sjekk trygdekontoret på nett eller stikk innom, der har de skjema du må fylle ut.

Kjedelig med dårlig økonomi, men det er jo stas med baby da :)

jeg forklarte meg visst litt dårlig. er ganske sikker at jeg har jobbet nok, har jobbet som vikar en del og nå i det siste har jeg gått på dagpenger og vært sm gjennom trygdekontoret. men hvordan teller de dagene jeg har jobbet? må jo jobbe så og så mange dager for å hs tjent opp retten til perm.penger.

Trodde kanskje du mente at du var arbeidsledig og hadde vært det hele tiden, utfra det du skrev :)

Det eneste jeg vet er at man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd, om det er heltid eller deltid har vel bare med størrelsen på permisjonen å gjøre. Hvordan de teller når man har vært vikar og jobbet litt av og på vet jeg ikke dessverre...anbefaler deg å stikke innom nærmeste Trygdekontor, du kan snakke med en saksbehandler der hvis du lurer på noe ang utfylling av skjemaet. Evt prøv å søke på trygdeetatens sider, alle regler og forskrifter ligger ute der tror jeg. Uansett vil jeg tro du må ha noen slags dokumentasjon fra vikarbyrå og aetat på hvor mye du har jobbet og hvor mye dagpenger du har fått...? Lykke til!

(Jeg leste kanskje hovedinnlegget litt dårlig, hehe. Leste liksom "arbeidsledig", men utfra det du skrev så hadde du jo jobbet noe, bare ikke fast. Litt tidlig ammetåke muligens ;))

Annonse

heisann guttebebis.

takk for hjelpa! jeg er veldig god på å forklare meg dårlig så ikke rart du ikke forstod hva jeg mente. får nok ta å kontakte trygdekontoret, har leita på sidende til de på nettet, men ikke funnet noe som kan hjelpew meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...