Donna Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en gutt på 12 uker som hadde noe lav fødselsvekt, og som ikke la tilfredstillende på seg de første 8 ukene. Ble rådet til å gi flaske med tillegg etter bryst i etpar uker for å få opp vekten. Problemet mitt er nå at han ikke vil ta brystet i det hele tatt. Jeg har leid en elektrisk pumpe på apotek og pumper meg til alle døgnets tider, ca 5 dl i døgnet. Han får ca 2 dl erstatning i tillegg til dette. Er det noen som har erfaring/råd med å venne baby til bryst etter at han er blitt vandt med flaske? Jeg har inderlig lyst til å amme, og det er veldig sårt at han bare skriker og ligger i bro når jeg legger ham til. Jeg forsøkte lenge å mate ham med skje, sprøyte og liten kopp, men han svelget masse luft og ble illsint av det. Har det noen hensikt at jeg blir ved med å legge ham til selv om han blir sint? Jeg skal tåle stress og skriking om det bare fører noen vei. Blir veldig glad for gode råd. Hilsen 2.gangs mamma.
Expat Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Oki. Du må gå bort fra flaske og gi med andre metoder. Hjelpebryst er aller best. Fra apoteket, på ammehjelpen.no finner du instruksjoner. Du kan også gi mme fra kopp eller nebb (apotek). Ta gjerne kontakt med ammehjelper på telefon slik at de finner ut hva som foregår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå