Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 Nå er jeg frustrert og lei!!! Runder straks et år med prøving, men det har liksom vært trøbbel hele veien. Sist pp endte i en SA i uke 8, og det siste jeg hadde trengt nå var at kroppen er minst like kranglete som før. Jeg har lange og ustabile sykluser (32-57dager), og korte lutealfaser (8-11dager). Kroppen min viser tegn til eggløsning ca to uker ut i syklusen. Først ømme pupper og EL-smerter, så høyt plassert livmortapp og fruktbart slim. Er ikke så erfaren med EL-tester, men har fått ganske sterkt utslag på EL-testene de siste to ukene!!! (testene har vært helt negative etter SA). Jeg var inne på UL-sjekk 12 dager etter sist EL. Da fant legen massevis av egg der inne, så han sa at hormonstimulering (pergo?) var uaktuelt. http://www.fertilityfriend.com/home/mar79 Jeg mistenker selv at jeg har progesteron-mangel. Kjenner meg veldig igjen i symptomene på østrogendominans. Sist pp var jeg hos soneterapeut før EL (rekordtidlig EL på dag 25) og så brukte jeg progesteronkrem etter EL. Men jeg spottet hele tiden og dette gikk over i blødninger og tilslutt en SA. Lurer på flere ting: Noen som vet at de har progesteron-mangel? Hva slags behandling kan man få? Kan dette være årsak til SA? Hvordan kan man få et egg som er klart til å faktisk løsne? Virker jo som kroppen min sliter med faktisk å få sluppet egget, og at selve modningen går noenlunde greit. Er det noen behandling eller kjerringråd som kan hjelpe??? Progesteron skal man vel ikke ta FØR EL? Ble mye dette her gitt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6830787-trenger-litt-synsing-og-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjorven 1 Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Kan ikke komme med så mye lurt egentlig har hatt mensen en gang etter at jeg mistet i 26 uke i sommer, men har tidligere hatt laange sykluser som deg. Sist gang tok jeg wild yam fra el til jeg fikk mensen. Jeg fikk ikke migrene som jeg alltid pleier å ha... og syntes alt virket bedre, men nå er det tre uker siden jeg fikk mensen og ingen tegn til EL... er selv akupuntør og kommer nok til å benytte meg av det, fremover. Jeg har vært hos biopat og han mente at opptil 50% av tidlig spontan aborter kunne skyldes progesteron mangel. Det er vel ett hormon som skal få de til å løsne, og ubalanser er det jo med uregelmessige sykluser osv... Leste her at none her hadde spist, wildyam hele mnd igjenom og da ble hun gravid...etter å ha prøvd en god stund... Dette er jo naturlig og jeg tror ikke folk før har tenkt på at de ikke skulle spise dette i bestemte perioder av mnd... Du får vel ikke så mye hjelp kanksje før du har mistet tre ganger da en SA blir sett på som ikke uvanlig, Da jeg spurte på riksen om jeg kunne få noe hjelp der til å stabilisere syklusen sa de bare at P-piller er fint til å stabilisere sykluser, men det kunne jo ikke jeg bruke som PRØVER å bli gravid... Derfor setter jeg min lit til det alternative... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6830787-trenger-litt-synsing-og-r%C3%A5d/#findComment-6831011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2006 Nei det er jammen ikke lett det her! Ingen sjanse for at jeg tar ei eneste lita pille til!!! Har brukt p-piller i 7,5 år, og mistenker at dette i tillegg til en kraftig runde med kyssesyke/kjertelfeber for tre år siden har rotet til ting. Leker litt med tanken å bare begynne med progesteron-kremen. Jeg har jo fått positive EL-tester. På søndag var teststreken uten tvil sterkest. Tenke, tenke! Det verste som kan skje er vel at TR kommer... Ting ble litt kasta på denne pp, men neste pp skal jeg garantert tilbake til soneterapeuten. Jeg holder også en knapp på alternativ medisin nå etter å ha prøvd soneterapi. Er jo bedre å få kroppen i balanse enn å stappe den full med hormoner... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6830787-trenger-litt-synsing-og-r%C3%A5d/#findComment-6831260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå