Gå til innhold

Hvor mye trener dere?

Anbefalte innlegg

Hva trener du?

Hvor ofte? Hvor hardt?

Er du redd for at det skal ødelegge for sjansene for å bli gravid/beholde spiren?

Jeg har vært inne i en forsiktig periode, men har omsider kommet igang igjen med fysisk trening. Kan ikke forstå at det skal være noe skummelt med det, tvert imot er det da bare en fordel å være i god fysisk form enten jeg er gravid eller ei...Ikke sant?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6830774-hvor-mye-trener-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det bare er sunt å trene jeg. Kan umulig skade eller spolere sjansene for svangerskap.

Jeg har som målsetting å trene 1 til 2 ganger i uka. Trener på trenignssenter fordi jeg må ha noen som maser på meg. Elsker timer med høyt tempo og fengende musikk. De siste ukene har jeg ikke rørt meg så mye som jeg skulle ønske, men jeg sykler til jobb hver dag. Det er ikke så langt men trøster meg med at jeg får nå rørt meg litt da.

Men det er vanskelig å få tid til å trene når man kjører rundt på ungene som skal på trening og kamper bortimot hver dag. De få kveldene jeg har fri er det godt å sitte i godstolen og "snakke" med dere.

Tror absolutt kun det er positivt å trene både når du vil og når du er gravid. Jeg må vel erkjenne at hverdagen min ikke gir meg mye rom for organisert trening, men jeg passer på å være aktiv gjennom dagen. Går til og fra toget og videre til jobb - det blir ca. 1/2 times rask gang hver vei. Ellers bruker jeg trappene på jobb - sitter i 5. etasje og ellers holder 2 åringen meg også i form, tror jeg.

Målsettinga er 2 gonger i veka, men nå har det sklidd litt ut. Først hadde eg vondt i ryggen, og så var eg forkjøla, og nå er det hus- og flytteprosjekt, så det har vorte maks ein gong i veka. Eg treng å trene for å føle meg vel og halde vekta (forfengeleg...). I dag har eg den verste dagen i mensen, og da er det for vondt å trene, men kanskje i morgon? Er det andre som ikkje greier å trene under mensen? (Eg trenar ganske hardt på helsestudio når eg trenar).

Trur elles trening under graviditet er heilt greitt, men ein skal ikkje bli for varm, så intensiteten bør vera lågare enn vanleg.

Etter å ha trent hardt/mye i flere år har jeg det siste året

latt være i tilfelle jeg ble gravid..noe så tåplig av meg.

Resultatet har jo blitt flere svangerskap som endte i tidlige sa og generelt dårlig form.

Nå er tilbake i treningsalen og det er godt det,trening er jo bare sundt.

Har planer om å fortsette når jeg blir gravid også,så lenge jeg er fysisk i stand til det,treningen gir meg overskudd og glede.

Har trent i dag,er sliten i kroppen og veldig godt humør.

Trening er deilig det.

Annonse

Man skal visst ikke trene på en måte som er mye hardere enn kroppen er vant til. Jeg går feks på spinning, og når vi fortsetter å tråkke rolig mens vi roer ned på slutten av timen så sier hun at det er for at kroppen skal skjønne at det ikke er farlig.

Jeg innbiller meg at hvis kroppen tolker "fare" i det vi gjør så blir man kanskje ikke gravid. Som strikkhopp, da vil jeg tro de fleste opplever en type frykt før de hopper. Og den type følelser tror jeg ikke er bra.

Dette ble kanskje litt uklart :-) Folk blir jo gravide under alle mulige omstendigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...