Gå til innhold

Gruer meg til å si det på jobb?!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at de fleste her inne har sagt det på jobb allerede.. jeg er 16 uker på tirsdag og synes det begynner å bli på tide å si det til sjefen, arbeids buksa er begynnt å bli for liten.. det vises sef når jeg har på mine egne klær ,men skifter med engang jeg kommer på jobb .. så da ser de det ikke!! vi har nemlig uniform dvs stor kollege gensere. Men jeg gruer meg skikkelig til å si det! Hvordan de vil reagere osv, har nettopp skrevet kontrakt å.. Vil ikke at kollegaene mine skal behandle meg annerledes heller.. Vi har et veldig godt miljø på jobb ,men vet ikke gruer meg sånn for alt!!! vet ikke?! Hvordan reagerte de på deres jobb?! når sa dere det?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skrev kontrakte etter at du ble gravid, uten å si noe, synes jeg det er ufint gjort og utnytting av systemet!

Skrevet

Jeg og grua meg veldig, men det gikk utrolig bra, og det gjør det sikkert med deg også! Ingen som ka bli sur over noe så stort!! Jeg hadde tenkt å si det senere enn jeg gjorde, men så hoppa jeg i de og det var herlig å få det unnagjort: ) Lykke til

Skrevet

Drit i anonym der, hallo hva er det for en uttalelse?? Jeg gjorde nett det samme, skrev kontrakt når jeg viste jeg var gravid. De har ikke rett til å få vite det og vi er ikke forplikta til å si noe!! Hva skal en gjøre da, si det og sitte uten penger å jobb, niks ikke denne jenta iallefall!!

Skrevet

jeg hadde også nettopp skrevet kontrakt og grua meg kjempemye men uten grunn d gikk kjempebra og d var så deilig å ha fått sagt d... og til deg som mener d er utnytting av systemet, skal man si ifra når man begynner i ny jobb at man prøver å bli gravid??? dette er jo privat og for noen tar d faktisk flere år før d klaffer... si d så fort som mulig på jobben så er du ferdig med d:)

Skrevet

Unnskyld meg anonym prøver du å provosere så misslykkkes du! Har faktisk jobba der i 4 år. fikk ny stilling i juni og ble gravid i juli! og skrev kontrakten når sjefen kom fra ferie i august!! ta heller å signer med navnet ditt du!!

Skrevet

At du vet du er gravid når du skriver kontrakt har ikke noe å si. De har ikke lov å nekte deg jobben selv om du er gravid. Fikk skrive ny kontrakt selv etter jeg fortalte det på jobben da kontrakta mi gikk ut litt etterpå. Går nok fint å fortelle det skal du se, man gruer seg til så altfor mye unødvendig. Lykke til forresten. :)

Skrevet

Sjefen min ble sur og er det enda men han er en utrolig mannssjåvinist & drittsekk som synes jeg ikke skal gjøre noe annet enn å jobbe. Håper han er skjelden. Gjett om jeg skal søke ny jobb mens jeg er i permisjon!!!

Skrevet

Tusen takk for svar fra dere begge:).. jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gruer meg sånn. de blir sikkert gla osv, men åååh det er jo litt sånn ja nei må bare bite i det "sure eple" å si det;-).. Å ja man er ikke pliktig å si at man er gravid ,leste nettopp i avisa om ei dame som søkte på ei stilling var ærlig å sa hun var gravid derfor fikk hun ikke jobben selv om hun var meget kvalifisert!!... Skal man sitte der uten konrtakt og risikere å få jobbe kjempe lite ,nei nei;-).. håper sjefen tar det like bra som deres;)

Skrevet

Oj oj stakkars deg! Det er sånne sjefer som ikke BURDE være sjef...!!! Håper ikke min er sånn! men tror ikke det!!:)... det å bli gravid er jo en gledelig nyhet ... hoff og hoff

Skrevet

Takk takk;-).. man gjør nokk uheldigvis det, derfor er det så bra å få mange gode svar her;)

Skrevet

De fleste sjefer er jo oppegående nokk til å vite at jenter får barn. Slik er det bare;) Så da kommer d jo heller ikke som et sjokk at du skal ha barn;) Å få en gravid ansatt kan jo ha store konsekvenser for de fleste arbeidsplasser, så noen sjefer kan nok puste litt tungt når de får nyheten.. men de fleste tar nok ikke så tungt på dette, da det faktisk er noe de har kalkulert som en risiko når de ansetter jenter/kvinner;)

Å de aller fleste sjefer klarer nok å være glad på dine vegne, tross at det hele kan bli en ganske stor byrde på de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...