Gå til innhold

Erfaring med ukevis med kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i morra den dag, 26.okt.!

Nå har jeg hatt kynnere og tidvis maserier i 5 uker, men gutten trives fremdeles veldig bra der inne=)

Noen som har erfaring med fødsel etter uker med mye kynnere?

Lurer jo på om det kan rett og slett gjøre mormunnen så klar at fødselen går fortere en ellers..som førstegangsmamma har jeg jo ingen erfaring fra før..Noen som har??

Vi gleder oss!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt kynnere i hvert fall i 3 mnd, så mye at jeg måtte sykemeldes 100%, i tillegg til at jeg har bekkenløsning. Har sterke kynnere uansett aktivitet eller om jeg holder meg i ro. Tok meg en tur til føden for 2, 5 uker siden, pga sterke kynnere. fikk da beskjed om at jeg var moden, 2 cm åpning og at fødsel ville skje innen en uke. Har termin i dag, er førstegangsfødende, og ingenting ser ut til å være på gang.. Er drittlei....

Skrevet

Hei. Min første fødsel hadde jeg kynnere litt dann og vann og regelmessig et par kvelder før fødsel. Det ble styrtfødsel.

Min andre fødsel gikk jeg like lenge som deg. Sto sikkert hver kveld i en uke med telefonen i hånden, klar til å ringe føden. Var livredd for å ikke rekke fram denne gangen.

Dro når det var 5 min mellom, regelmessig.

Men åpningen var bare 2 cm. Forrige fødsel 7 cm når jeg kom inn. Og det gikk faktisk senere enn første fødsel, selv om det gikk rimelig raskt.

Så min erfaring.. masse kynnere- ikke nødvendigvis raskere åpning/ fødsel.

Skrevet

Har hatt kynnere siden uke 16 å vel så det, så jeg kan ikke akkurat si at det har hatt noe å så for fødsel her i gården;)

Tror ikke det har noe å si på fødselen. Hadde veldig mye kynnere fra ca uke 20 med første mann, og hadde likevel en lang og hard fødsel.

Skrevet

Takk for svar. Skal faktisk inn til ultralyd i morra tidlig, pga en blodpropp som jeg fikk tidligere i svangerskapet, så får spørre om en sjekk. Er jo veldi klar nå da, men med pappas bursta til fred.kan jeg kanskje vente en dag til? Gleder oss veldig uansett hvordan og når fødselen blir, men håper jo selvfølgelig på en rask og grei en:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...