komplett.no Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Nå er jeg blitt litt nervøs for fødselen. Er i uke 33 og fikk i dag påvist gruppe B-streptokokker i urin og sjeden. Skal begynne på penicilin en uke for å se om jeg blir bedre. Har ingen symptomer. Er det flere her inne som har GBS? Vet det er liten dødlighet men rissikoen er jo der.
karili Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har vært mye plaget med urinveisinfeksjoner før graviditeten men ikke under. Er det at man har vært mye plaget av dette en grunn til å sjekke om man har gruppe b-streptokokker? Er man mer utsatt da? Noen som vet? Jeg går nå bare til kontroll hos jordmor. Kan hun sjekke dette?
ღ٥ﻻ ﻉ√٥ﺎ ٱυღ Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hei.. Her er en side som kanskje er til hjelp.. http://www.gbs-info.net/ Jordmor sender inn prøve vis du ønsker det..
Atene Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har også fått påvist streptokokk B. Man blir så klart engstelig uansett hvor liten sjans det liksom er. Jeg er i uke 39 + 3.
nmcx Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har strep B og fodte paa lordag. Fikk to doser med anitbiotika rett foer fodselen - tar 8 timer aa faa 2 doser inn, saa du maa komme inn saa tidlig som mulig. Hvis du ikke rekker det- saa faar babyen medisinen etter fodselen, men det er best hvis mamma for drypp, da det kan vaere litt ubehagelig for babyen som ogsaa maa flyttes til barneavdelingen.
Herkules Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke sikkert de gjør noe med det idet heletatt om du ikke er behandlet så er vel utgagnspunktet for barnet at det tas infeksjonsprøve dvs blodprøve etter fødselen Jeg hadde tidlig vannavgang og ble derfor satt på antibiotika det ble også tatt bakterieprøve av meg og på vist GBS, men svaret av prøven kom først etter fødselen og min lille ble fulgt opp med 2 ekstra blodprøver
nytt nurk i juni Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 gruppe B streptokokker- er det urinveisinfeksjon eller? Jeg har urinveisinfeksjon og har ikke fått vite no særlig mer enn det.
komplett.no Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen takk for alle svarene dere har gitt og nettsiden var til god nytte.
Blinkimom Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Barn til jul: uvi trenger ikke å komme av streptokokk b nei... Prøven må sendes til dyrking for at de skal finne ut hvilke bakterier der er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå