Gå til innhold

Har fått gruppe B-streptokokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg blitt litt nervøs for fødselen. Er i uke 33 og fikk i dag påvist gruppe B-streptokokker i urin og sjeden. Skal begynne på penicilin en uke for å se om jeg blir bedre. Har ingen symptomer. Er det flere her inne som har GBS? Vet det er liten dødlighet men rissikoen er jo der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært mye plaget med urinveisinfeksjoner før graviditeten men ikke under. Er det at man har vært mye plaget av dette en grunn til å sjekke om man har gruppe b-streptokokker? Er man mer utsatt da? Noen som vet? Jeg går nå bare til kontroll hos jordmor. Kan hun sjekke dette?

Skrevet

Hei..

Her er en side som kanskje er til hjelp..

http://www.gbs-info.net/

Jordmor sender inn prøve vis du ønsker det..

Skrevet

Jeg har også fått påvist streptokokk B. Man blir så klart engstelig uansett hvor liten sjans det liksom er. Jeg er i uke 39 + 3.

Skrevet

Jeg har strep B og fodte paa lordag. Fikk to doser med anitbiotika rett foer fodselen - tar 8 timer aa faa 2 doser inn, saa du maa komme inn saa tidlig som mulig. Hvis du ikke rekker det- saa faar babyen medisinen etter fodselen, men det er best hvis mamma for drypp, da det kan vaere litt ubehagelig for babyen som ogsaa maa flyttes til barneavdelingen.

Skrevet

Det er ikke sikkert de gjør noe med det idet heletatt

om du ikke er behandlet så er vel utgagnspunktet for barnet at det tas infeksjonsprøve dvs blodprøve etter fødselen

Jeg hadde tidlig vannavgang og ble derfor satt på antibiotika det ble også tatt bakterieprøve av meg og på vist GBS, men svaret av prøven kom først etter fødselen og min lille ble fulgt opp med 2 ekstra blodprøver

Skrevet

gruppe B streptokokker- er det urinveisinfeksjon eller?

Jeg har urinveisinfeksjon og har ikke fått vite no særlig mer enn det.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene dere har gitt og nettsiden var til god nytte.

Skrevet

Barn til jul: uvi trenger ikke å komme av streptokokk b nei...

Prøven må sendes til dyrking for at de skal finne ut hvilke bakterier der er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...