somm@r Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Møtte opp på føden mandag klokka 8.00 for å settes i gang. Fikk den første pilla klokka 9.30, men ingenting skjedde. Ble sendt ut på shopping og det hjalp. Gikk og handla med lette rier. Reiste hjem en tur og sov ene times tid med rier med 4 minutts mellomrom. Fikk neste pille 15.30 og riene tok seg litt opp. Tok oss en tur i trappene og vandret rundt på rommet. Tiden gikk og da jeg hadde 4 c. tok de vannet, klokka var da 19.30. Etter det begynnte det å bli skikkelig vondt. Krøyp oppi en varmt badekar, det var deilig og det døyvet smertene. Lå der en god stund. Plutselig kjente jeg pressertrang og jordmor ville undersøke. Da jeg kom opp i fødesenga tenkte jeg at nå har jeg noen timer med smertehelvete foran meg, slik det har vært de andre gangene. 8 cm, da nærmer det seg sa jordmora. Tenkte jeg skulle prøve med litt lystgass men midt i ria fkk jeg en enorm pressetrang."Ungen vil ut NÅ" brølte jeg og mannen måtte ringe pålege og barnepleier. Jordmor ble litt stressa og konstaterte at det var full åpning. Jeg mistet litt kontrollen og ville ikke mer. Da sa mannen at nå er du jo snart ferdig. Ja tenkte jeg, skal bare presse ut en melon først. Han kom på de to første riene. Alt kom på to press, Klarte ikke å holde igjen. Tenkte at nå revner jeg skikkelig, men dengang ei. Ikke en rift var å se, tilogmed jordmor var overrasket. Klokka var da 21.30 Gutten var kjempefin og vi kosa oss med han. 3400 var en helt grei vekt. Fødselen var den beste jeg har hatt og den raskeste. Men det er helt greit at det var den siste, for det er vondt føde. Ble lagt på rom med ei anna som hadde født. Hun lå og stønnet HELE natta. Og så gikk hun rundt og snakka arabisk til ungen sin midt på natta. Ble ikke noe søvn på meg den natta. Neste natt var jeg på hotellet, det var fint. Nå er gutten en og en halv dag og vi er kommet hjem. Savnet de andre ungene så mye at jeg ville hjem. Formen er på topp og underlivet er såvidt ømt. Koser meg mye som trebarnsmor, men er sikker på at dette er den siste. Bra å avslutte med en helt vanlig og fin fødsel.
hønsemor Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Grautlerer så mye med gutten din! Hørtes veldig greit ut å ikke få en rift (jeg rivnet mye sist gang)! Gleder meg til jeg får ut gutten min også! Må kose dere mye!!!
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Gratulerer så mye med gutten... fin historie...
adelia*termin 18/10* Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Gratulerer med gutten. nyt tiden som kommer
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Gratulerer masse og takk for at du delte fødselshistorien med oss ,o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå