Enliiitentil? Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg testet pos på EL test den 1.juli, og på graviditetstest 18.juli (4+5 i følge meg selv)... terminen er da 24.mars. På UL målte de bebis til termin 3.april, dvs EL den 9.juli, og jeg skulle ha test positivt på 3 uker og 1 dag ca....? Er ikke det litt tidlig...? Mange andre som har blitt flytta etter UL?
En liten mamma Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ble flytta, nesten to uker. Og utfra det var jeg også bare tre uker på vei omtrent da jeg testet positivt. Forholder meg til UL-termin jeg, det er jo uansett den de går utfra med tanke på overtid. Babyen kommer når den kommer, men kommer den til min termin så er hun hjertelig velkommen!
cec26 Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hei:) i mitt forrgie svangerskap så var min mens termin 29 juni, jeg kom på ul og ble flytta til 10 juli, det visste jeg ikke stemte, fordi vi hadde bare hatt sex 1 gang den mnd lille gutt ble unfanget på... Så jeg holdt meg til min egen termin... Og jeg fødte 28 juni...
grå :) Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 vi er blitt flytta fra 3. februar til 14. noe som er totalt umulig med mindre ungen komemr med regnbukser... ikke nok med at vi VET når vi laget den, men magemål, første bevegelser, tidspunkt for første positive test osv viser at mensterminen er den riktige. jeg må uansett gå ut fra ul-termin, men får antagelig flytta snittet fra en uke til en og en halv uke før ul-terminen.
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 jeg ble flytta 16 dager etter ul - fraa 6. feb til 22.feb. Da testet jeg positivt når jeg var 2,5 uker på vei, kjente første bevegelser i uke 11... Og sf målene mine er skyhøye - godt over det skraverte området, så både legen min og jm min mener at den første terminen stemmer bedre enn den siste... Men vi måvel bare vente å se - babyen kommer når den er klar for det ;-)
Mars-ma Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg hadde menstermin 14.Mars, men ble flytta til 5.Mars på ultralyd. Menstermin må være den riktige, da vi ikke hadde sex i den tiden unnfangelsen må ha skjedd for at 5.Mars skulle være riktig. Men glad for at jeg ble flytta den veien da:) Så lenge de ulike terminene ikke avviker mer enn 14 dager, går de ut ifra at fosteret utvikler seg som det skal uansett.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 UL kan som du ser av innleggene her tulle litt,, Denne gangen stemmer den omtrent for meg i forhold til eggløsningstermin (10mars) for jeg fikk UL termin 8 mars.. Mens den med førstemann var HELT feil.. Da sa mensen/ELtermin 16feb-2005 og UL termin 24feb-2005.. Men jeg visste når jeg hadde eggløsning.. og den har ikke kunnet avvike med hele 8dager.... NO WAY.. Så ta UL med en klype salt...
bare meg;) Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 søtt nick hi:) jeg ble flytta fra 18 juni til 13 juni når jeg fikk førstemann men hun kom ikke før 21... så mens termin stemte mest. de går vel ut ifra str på babyen når de regner ul termin men de vokser vel litt ulikt og det er jo stor forskjell på ungene når de blir født
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, jeg tenkte meg at jeg kom til å få en liten baby sist,, siden UL og menstermin stemte så dårlig,,Og det stemte,, jeg fikk en liten jente.. Er babyen mindre eller større enn standarden akkurat når de måler på UL så blir jo ikke terminen helt riktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå