Gå til innhold

Marianne75

Anbefalte innlegg

Hei hei...husker du meg? Vi møttes på Bli gravid-treff i Lillestrøm i sommer:-)

Jeg regnet jo ut at min termin er 24.mars (4 dager før din) og var på UL på mandag, da viste det seg jammen at ny termin ble 3.april! Jeg ble satt ca 10 dager tilbake... og jeg testa jo og greier før jeg ble gravid!

Var det sånn at du testa/tempa? Når er din UL?

Hilsen meg,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6829349-marianne75/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, klart det! Vi snakket om deg på sist treff, og da hadde ingen av oss sett nicket ditt på en stund heller, så vi ble jo rent engstelige. Godt å se at det står bra til da! :-)

Disse UL terminene er snåle, de står på sitt selv om man sånn som du da har testa positivt før du ble gravid. Jeg har utstyrt meg med utskrift av mitt tempskjema inkludert EL- testing, samt at jeg var på ultralyd få dager før eggløsning og så da en folikkel som snart skulle slippe egget. Derfor er jeg ekstra spent på hvilke termin de gir meg på mandag når jeg skal på UL!

Jeg var på UL i uke 12, og ble da satt frem 8 dager, altså termin 20. mars istedet for 28. mars. Hvis du som jeg leser flere bøker og websider om fosterets utvikling, ser du fort at spennet på størrelsen i de ulike ukene er store! Hvilke av disse tallene akkurat din/min gyn bruker vil jo da telle for hvilke termindato vi får.. Hvordan kan de si at akkurat deres mål er de riktige?

Jeg har også lest et sted at avvik på mens/temp termin og UL termin kan komme av at noen egg/embryoer kommer senere igang enn andre, utvikler seg tregere og fester seg senere uten at noe er galt. Men 8-10 dager i forskjell er mye syns jeg!

Dette spiller jo som oftest ingen rolle, babyen kommer når den kommer. Men, hvis de vil sette meg igang en uke før min temp-termin fordi babyen ikke har kommet, vet jeg ikke om jeg dukker opp til den timen. Dessuten blir det litt kluss med permisjonen, jeg vil helst ikke begynne den for tidlig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6829349-marianne75/#findComment-6836426
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke vært mye aktiv her inne for å si det sånn, titta innom men that's it. Jeg fatter ikke det med terminer og målinger for det står forskjellig overalt. Uansett er det ikke viktig om bebis kommer i mars eller april:-)

Som du sier, det er jo fint å bli satt litt tilbake (om det er feil) så varer permisjonen med barnet lenger.

Har du fått fødeplass? Time til ultralyd? Mage? Kjøpt utstyr?

Jeg skal føde på Ahus, har litt mage, det kan du se under nicket mitt (må trekke fra en god uke da;), kjøpt et par bodyer... hehe... ellers venter vi med alt det andre til etter jul.

Jeg sliter med bekkenet mitt og er sykemeldt 40% da, vært det i 2 måneder, går til en flink fysioterapeut 2-3 ganger i uka. Ellers er kvalmen og trøttheten over, etter 15 uker, og jeg har fått dilla på røde epler.

Kjenner du bevegelser? Jeg har faktisk kjent det i 3-4 uker (nok en grunn til å tro at UL termin er feil), men kjenner det best når jeg ligger på ryggen etter å spist noe kaldt. hehe... så nusselige disse små er;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6829349-marianne75/#findComment-6839098
Del på andre sider

Jeg skal også føde på Ahus, så kanskje vi treffes der om ikke før. :-) Spørs hvem som har rett med terminen... Jeg skal på UL mandag 30. okt, og gleder meg! Fikk du vite kjønnet? Jeg vet ikke lenger om jeg vil vite, men tror jeg ber de si det om de ser det...

Jeg kjente spark fra jeg var 16+4, noe som er ganske tidlig til åvære førstegangs. Jeg tror den har vokst godt på omega3 og ekstra middagsmat. :-) Har allikevel ikke lagt på meg noe særlig da. Var 200g opp da jeg var 17+0. Får veie meg til helgen igjen, satser på det har kommet et par kilo nå. Magen er i hvert fall der!

Jeg kjøpte litt babyklær i uke 10-12, men så tenkte jeg at jeg må ha noe å kose meg med seinere også, og stoppet. I morgen skal jeg på Barnas hus på Alnabru, så da kjøper jeg vel litt til... Skal dessuten begynne å kikke seriøst på barnevogner og bilseter, men kjøper neppe de store tingene før jul.

Så leit at du er sykmeldt da! :-/ Man vil jo helst være frisk uten smerter.. Selv er jeg noe trøtt og sliten, og har lagt inn litt fridager her og der frem til jul så jeg får noen langhelger å ta meg inn på. Har bare noen smerter i ryggen som jeg holder i sjakk med trening, så jeg håper jeg skal holde ut tiden.

Jeg har forresten litt appelsin-dilla. :-) Sjokolade er mindre interessant, og jeg som egentig spiser sjokolade hver dag! Nå må jeg nesten presse det i meg. 8-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6829349-marianne75/#findComment-6840697
Del på andre sider

Vi så kjønnet ja:) Tydelig også! Tipper du får jente, frukt-dilla skal tyde på det, mens sukkersug tyder på gutt. Jeg har heller ikke lagt på meg noe, men magen er der ja:-)

Tror nok jeg kjente bebisen fra ca uke 13 med UL termin, _litt_ tidlig, og tydeligere fra ca uke 15... det er jo litt rart, men, men, vi får se!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6829349-marianne75/#findComment-6841564
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...