Gå til innhold

WeTo68, vi lager middagstipstråd alikevel ;) Om vi så blir kastet ut herfra ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva med hjemmlaget fiskegrateng.. Mannen min klarer ikke den kjøpte typen, men min likte han.. noen som vil ha oppskrift..? Har mange på lager.. Feks. smilende laks eller kanskje himmelsk sei.. eller hva med hjemmleget smaksrikt kjøttkaker.. har så mye godt å dele med andre.. er det noen itnr så skriver jeg ned oppskriftene.. Tror vi tar smilende laks i morgen eller kanskje............ ;)

vet ikke helt om jeg skal ha røkt torsk lell jeg nå når jeg så hva du kom med til forslag.....men putter i litt kjøtt også jeg da :-)

mandag kan du si mannen din skal se inne her etter tips da ;-)

Annonse

torget mobil kartsøk dine annonser

til forsiden

torget

Sett inn annonse 25,-

Til salgs - alle

Privat

Forhandler

Ønskes kjøpt

Gis bort

Butikker

lind

Dine annonser (26)

Dine funn (13)

Dine auto-søk (0)

Din CV

Din profil

Informasjon

Om FINN.no

Sikkerhet

Hjelp

Kontakt oss

SMILENDE LAKS

Du bør ha en stor ildfast form ca 2 liter.. Vi er 2 barn og 2 voksne og det er jaggu meg ikke store mengden igjen..

1 pose 500/800 g halvtint grønnsaksblanding

800 g tint laksefilet (eller annen fisk f.eks. sei)

salt og pepper

2-3 poser lofotens fiskesaus

ost

Kok sausen som angitt på posen. Ha grønnsaken i en smurt ildfast form og legg laksefileten i passende biter over. Krydre med salt og pepper. Hell den ferdigkote sausen over og dryss osten oppå til slutt. Stek retten i ovn ved 200-220 graderi 20-25 minutter til fisken er gjennomkokt. Serveres med potet.

God fornøyelse

Kjøttaker

Beskrivelse

Jeg bruker 800 g kjøttdeig og nesten 2 ts av hvert krydder, og det er sannelig ikke mange kakene igjen i brunsausen (fra toro)

Ca 500 g kjøttdeig

1 ts salt og 1/4 pepper

3/4 ts malt muskatnøtt

2 ss potetmel

2 dl melk

1 presset hvitløk (jeg bruker like godt oppskjært rødløk)

3/4 ts spisskummen

3/4 ts koriander

3/4 ts ingefær

3/4 ts karri

3/4 ts allehånde

Bland alle ingrediensene til kaken. Har du foodprocessor er det gjort på sekunder (jeg bruker min trofaste kenwooden. Stek kakene i en smurt langpanneved ca 200 grader i 15-20 min, (eller gjør som meg og bruk stekpannen). Serves med potetmos (potet), grønnsaker og tyttebærsyltetøy.

God fornøyelse..

FISKEGRATENG

Beskrivelse

Etter å ha leget denne hjemmeladge versjonen av fiskegrateng, blir de frosne variantene forbigått i butikken..

bruk 2 liters ildfast form

150 g makaroni

650 g kokt renset sei

100 g sopp i skiver (noe jeg droppet, siden enkelte ikke liker sopp)

Brødrasp

Hvit saus

5 dl melk

2 1/2 ss hvetemel

1 ts salt

revet muskatt (ha i etter samk, vi bruker nesten en hel nøtt)

3 egg

60 g revet hvitost

Kok makaroni etter anvisningen på pakken. Lag hvit saus med meljevning og tilsett krydder. Visp eggene lett sammen og ha dem i sausen. Dryss oppi revet ost til slutt.

Surr soppen noen minutter i stekefett. Legg kokt, avrent makaroni, fisk og sopp i en smurt ildfas form og hell sausen over. Stek gratengen på nederste rille ved 200 grader i ca 20 minutter. Ta formen ut, dryss over brødrasp(jeg bruker også ha et lag med ost før jeg har brødraspen på) og stek videre i 20-25 minutter til gratengen er lekkert brun. Råkost og kokte poteter er godt til..

God fornøyelse

FISKEPINNER

Beskrivelse

Jeg kjøper aldri mer fiskepinner fra butikken..

Er litt jobb med å lage dette, men jeg kan garantere lønn for strevet..

Jeg bruker å kjøpe vanlig sei blokk, og jeg nekter å skjære fisken i pene "pinner", jeg bruker dem som de er, er det store biter deler jeg det opp..

600 g filet av sei, uer, laks eller ørret

2-3 egg

6 ss melk

8-9 ss hvetemel

1 ts salt og pepper

brødrasp

sesam frø

smør til steking

Visp egg og melk sammen i en skål, blant hvetemel og salt og pepper i en annen, i den tredje sesam frø og brødrasp.. Vend fiskebitene i hvetemel og deretter i egg- og melk blandingen. Rull dem i frø og rasp blandingen. Stek dem til de er gylne..

Potet og grønnsaker, eller prøv salat og pommes frites til..

God fornøyelse

HIMMELSK MIDDAG MED SEI

Beskrivelse

Denne retten snappet jeg opp hos en flott dame som heter Janike, med hennes velsigelse fikk jeg dele denne retten med dere..

Vi har nettopp spist denne retten for første gang, eneste å sette fingeren på er at hverken jeg eller familien min hadde nok stort magemål..

Jeg fylte opp stekeskuffen og det ble jaggu ikke mye igjen..

Stor smurt ildfast form.. ca 2 liter

Skjær potet med skall i ca 0.5 cm tykkelse

Ha en pose med grønnsker i

Skjær seifilet passende biter

Hell kokt hvitsaus over det hele

Avslutt med hvitost

Stekes på 200 grader til poteten er ferdig.

God fornøyelse..

ojoj, her var det masse herlege fiskeoppskrifter! Trur eg må ta dei med meg over på 2tri (forhåpentlegvis vil kvalmen ha gitt seg litt til då)

Orkar jo ikkje ete noko for tida. Middagen min i dag var 10 salinas med kvitost, vatn og appelsinjuice. Herleg! (ikkje)

HURRA for middagstråden! Treng jo og skravle om litt anna enn berre graviditeten også! :) yeah!

Pita pizza!

Artig for de minste!

Bare legg på saus på pita brød, så kan dere velge fyll selv! Det er godt samtidig som unger synes det er moro å kunne velge litt selv hva de vil ha på av fyll!

Hadde fiskekaker med ristet brød og stekte gulrøtter og purre med sitronsaft i dag, det var nam :D

Men her er oppskrift på en enkel fiskeform som jeg er veldig glad i:

400g filet av hvit fisk (gjerne frossen)

1 boks champignon i skiver

1 boks kremfløte (ikke matfløte den vil skille seg og se pussig ut, selv om den smaker like godt)

masse revet ost

krydder og urter etter smak

Smør en ildfast form, fordel biter/skiver av fisken i formen, stø over soppen, krydder og urter.

Hell over fløten, dekk med ost.

Stekes i ovnen til osten eg gylden (ca 20min) ved 200grader.

Serveres med kokte poteter og kanskje litt loff

Nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...