mamman til MogM Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jenta mi er 19 mnd. Nå vet jeg ikke hvilken størrelse hun trenger i vinterdress. Troll-dressen er jo en veldig dyr dress og hadde tenkt å evt. kunne bruke den til neste år også. Hun blir 2 år i mars. Ville du kjøpt 92 eller 98 da? Har prøvd 98 og den er jo ganske stor, men 92 er bare 2 cm kortere. Hvilken hadde/har du kjøpt?
Forskeren Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg kjøpte str 86 når jenta mi var ca. 75 cm lang. Altså ca. 10 cm lenger enn ungen. Det har jeg hørt flere som har gjort. Altså str. 98 dersom ungen er rundt 88 cm lang. Jeg kjøpte min i april og den holder ut denne vintersesongen i alle fall. Jenta mi er vel rundt 80 cm nå. Jeg er litt usikker dersom den skal holde i 1,5 år som du antyder, men dette er jo en helårsdress (i og med at du kan bruke den med og uten for), så du må evt. kjøpe ny neste høst/vinter. Lykke til!
tullla Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Den kan jo snøres i livet, og når man får på støvler i tillegg så blir den ikke så lang på beina.. Men det er jo ikke noe godt for jenta di og fly rundt i en alt for stor dress heller, så du må nesten prøve skikkelig før du bestemmer deg!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er for å kjøpe ting som passer. Barna skal tross alt kunne bevege seg i klærne. I fjor var jeg i utlandet da vinterklærne ble solgt ut. Da jeg kom hjem i januar og skulle kjøpe dress til min 11 måneder gamle sønn var det eneste jeg fant i hele byen en Reima tec i str 86. Den var altfor stor. Han kunne ikke bevege seg i det hele tatt og satt stort sett på rompa og gråt. Han er en STOR gutt, har lagt over kurven hele tiden. Nå har jeg hatt mye hodebry med hva jeg skulle kjøpe i år. kjøpte en Refleks-dress i 92, men så kom jeg på at jeg kunne prøve dressen fra i fjor. Den passer faktisk, må fortsatt brette armene, men nå kan han leke i den. Støtter hun over her - prøv før du bestemmer deg.
apan75 Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Min gutt blir 2 år i april og bruker størrelse 98 i Trolldress nå. Han er ca 87 cm lang. Det går kjempefint. Den er så fint og lett og lar seg snøre i livet. Det er helt avhengig av typen dress hvorvidt det er ok at den er litt stor, det funker med Trolldressen det altså. Jeg ville tatt 98.
apan75 Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det kommer også veldig an på barnets alder. Jeg ville aldri hatt noe veldig stort på en ettåring som driver og lærer å gå, men en på halvannet kan mye lettere bevege seg selv om det er litt stort. Reima er forøvrig mye vanskeligere å bevege seg i enn Troll når det er for stort.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er dagmamma til ei jente på 15 mndr. Hun har en reimatecdress som er for stor, og cherroxer. (vått og kjølig). Gjett om hun sliter! Er helt fortvilet, og klarer ikke gå mer enn et par skritt om gangen.. Nei,kjøp klær som passer, ellers er halve vitsen borte!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Når gullet var 9 mnd kjøpte jeg str. 80. Den passet helt fram til nå for litt siden. Han blir 2 i des. Så de er ganske store i str og lett å snurpe sammen. Tror jeg ville kjøpt str.92
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Da gutten min var 2,2 år kjøpte jeg str. 98 til han. Den var nok litt stor da, men snørte litt inn i livet, så det gikk helt fint. Det viktigste er at ungene klarer å bevege seg godt i dressene ellers der det jo ingen vits.. Nå er han over 3,2 år og bruker str.98 fremdeles.... Er liksom akkurat passe nå. Men, jenten din er "bare" 19 mnd. altså et halvt år yngre. Hmmm.... tror jeg hadde gått for str.92 jeg. Du kan jo ha den neste vinter høst også da selv om du kjøper 92. Ja, tja, vet sannelig ikke..... Str. 98 er 98 cm og 92 er 92 cm. så kan ikke bare være 2 cm kortere vel??!?!?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Eh....Troll dressene er IKKE store i størrelsene.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Ville kjøpt 98!!! uten tvil, når det gjeld troll dressen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå