Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Jeg har fryst ned masse morsmelk, og har enda ikke reist bort noe sted. Tenker å tine opp litt og gi jenta mi på kveldstid når jeg ikke har så mye melk. Har hørt at det er holdbart i 3 måneder i fryseren - det stemmer, ja? Jeg har hatt alt i et fryseskap (ikke fryseboks oppå kjøleskap). I går kveld tok jeg opp en beholder det stod 1. august på, dvs. snart 3 mnd gammel. Hun ville ikke ha! Har ikke prøvd å gi med flaske på 5 uker... kan det være derfor? Hun bare tygde på flaskesmokken.... Eller kan det være at melka var sur?? Hva gjør jeg? Ser for meg å kaste 3 liter melk... Jeg frøs den med én gang den var pumpet, og har ikke vært strømbrudd eller noe. Hvordan skal melka smake? Er det normalt at melka har skilt seg litt? Fløte/tynn om hverandre...? Deppa her... trenger hjelp
Expat Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Sjekk tempen, er det 20minus så holder det 6mnd. Prøv med tutekopp hvis hun ikke tar flaske, det må hun jo lære uannsett til slutt... Det er normalt at fløten flyter opp. Den kan smake litt merkelig, såpete, mange babyer tar dem allikevel. Smak du!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Såpete? Smaker tint morsmelk alltid det? Ja, var litt sånn.. Men fersk smaker ikke sånn? Hmm... Har aldri prøvd fersk, heller. Hvis det har vært 1-2 uker i fryser'n smaker det sånn da også? Virket som om hun ikke skjønte at hun skulle suge. Tar heller ikke smokk, skjønner du. Hun ble helt hysterisk i og med at hun var sulten, og jeg hadde gitt henne det lille jeg har av melk i brystene på kveldstid... hylte når jeg prøvde med flaska. Vanligvis smatter hun på tomme bryst, men uten å hyle - og så legger jeg henne og da sover hun 12 timer i strekk. Frokosten blir stor, da, med to sprengfulle bryst... Kan en på 4 mnd gis melk med tutekopp? Hilsen HI
Expat Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Med tutekopp eller vanlig kopp, tutekopp (du heller egentlig, de får ikke tettet rundt) kan de ta fra fødselen det. Smaken er ikke farlig, det er bare noens melk som smaker sånn etter frysing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå