Mogop fikk augustgutt Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Begynner å angre litt på at jeg har kjøpt Troll vinterdress til prinsessa. Den er jo skikkelig tynn!! Holder ungen egentlig varmen i den dressen (å jada, vi har ulltøy i massevis) Hadde Reima i fjor og var kjempefornøyd. Kjøpte ikke i år fordi fargene var så innmari stygge (pinlig innrømmelse egentlig, det spiller liten rolle....) Bør jeg bytte??? Må si at jeg allerede har byttet inn verdens fineste Ticket to Heaven dress fordi to-åringen så ut som en liten bolle med bevegelsesvansker i den.... Kanskje ikke drømmekunden lenger ; )
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Den koster mye fordi man har brukt gode stoff som er lette, myke og tynne. Jeg har den for andre år på gad og er strålende fornøyd både med vanntetthet, varme og at den virkelig er vindtett. Du har jo ullforet som du tar i på kaldere dager. På virkelig kalde dager har jeg supplert med ekstra ull under.
Surfing Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Klær til slike små skal med fordel være tynne. Men det er viktig å ha lag på lag under, f.eks ullundertøy innerst, fleece uten på der og evt. ett lag til hvis det er veldig kaldt før dressen tas på ytterst.
Surfing Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Glemte å si at vi har troll dressen for andre år på rad nå og er kjempe fornøyd.
mammmamia ** Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Trolldressen er fantastisk, grunnen til at den er tynn er fordi hvert lag i dressen er laget av kunststoffer som ikke trenger all foringen som andre dresser har :-) Og når den er tynn blir det mye lettere for ungen å bevege seg i den også..!
kreps-76 Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er litt enig med deg. Er heller ikke superfornøyd med trolldressen, fordi foret gjør den så tungvin å ha på. Foret som festes med knapper i ermene og beina, løsner fra knappen slik at armene og beian vrenger seg, og dressen er trang ved håndleddet. I tillegg så synes jeg at ullflecedressen er tynn, slik at man likevel må ha to lag ull under på de kaldeste dagene, og det blir tyngre å bevege seg. Hadde reimatec vinterdress i fjor, og var kjemepfornøyd, og har nå kjøpt en til i vinter også. Så trolldressen ble bare brukt som høst og vårdress. Synes ikke den er like vanntett som reimatec heller, poden min har blitt litt bløt/rå når han har lekt i vann med dressen. Årests trollmodeller er dessutem utrolig STYGGE også etter min mening. Jeg kommer ikke til å velge troll en gang til, men for all del det er jo en bra dress, bare ikke min favoritt.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2006 Hi, Hi jeg må bare si at jeg IKKE har kjøpt den forferdelig stygge dressen med troll-motiv! At det går an å lage noe så stygt!!! Eneste fordelen må være at den faktisk har fast fòr. UNNSKYLD alle dere som synes den dressen er fantastisk søt og nusselig... Ellers så er huset fullt av ull og fleece... vi er friluftsmennesker med hund, så vi er mye ute. Fikk faktisk tips om Troll dressen fra en som driver friluftsbarnehage -derfor lot jeg meg overtale. Bor i tjukkeste innlandet med kalde vintre, så jeg er spent. Og Reima da, hvorfor er det ikke mulig å lage en nøytral dress ??? Finnes sikkert noen steder, men jeg fant bare baby-modellen i ensfarget. Kresen? Jeg?? Kanskje....
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Vi hadde Troll dressen i fjor, men da var bare gullet 1 år så han satt mest i vogna. I år kjøpe jeg da Ticket to heaven dressen fordi den er mye tykkere. Så grunnen til at ikke det ble Troll på han i år var på grunn av at jeg synes Trolldressen er lite slitesterk. Men ingen erfaring sånn i praksis altså. Bare noe jeg tror. Har da en 2 åring som har Ticket dressen. Og den er posete, men det gjør jo at det blir mye bevegelighet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har kjøpt trolldress og er veldig fornøyd. Barnehagen roser dressen, lett å ta på, bevegelighet og er den beste av dressene. De er fine, spesielt til gutter, jenter som vil ha rosa dill vil nok ikke like den.
mammaen til Thomas Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Dette er andre året jeg kjøper troll, var kjempefornøyd i fjor. Den er tynn og lett, og da er den lett å bevege seg i også. Vi var ute og lekte både i minus ti og minus 15 grader i fjor. Da hadde han på et sett ullundertøy og en tynn ullgenser og en tynn ullbukse, han var ALDRI kald! På slutten av vinteren var vi myye ute å akte på rompa i våt snø...han var ALDRI våt heller!!! Det eneste jeg angret på i fjor var at jeg ikke kjøpte trollvottene...de var utsolgt...for jeg prøvde alle andre og han var alltid kald eller våt på hendene.....i år har jeg kjøpt troll votter også så i år er jeg rustet!
Mogop fikk augustgutt Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har kjøpt både Troll votter og finlandshette (eneste luene som funker hvis vi skal være helt ærlige vel.... selv om det finnes mange fine luer) Slår meg til ro med dressen min jeg. Ser at de fleste synes den er OK. Sørger litt over den kjempesøte Ticket-dressen, rød med rosa mønster..Høres ikke fin ut den heller kanskje, men på min svært lite feminine datter (har veivals og traktor som yndlingsleketøy) så er det av-og-til morsomt å vise at hun faktisk er jente..
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Vi hadde Trolldress i fjor. Kjøpte den nettopp fordi den var så tynn og ga god bevegelighet til en jente som i fjor vinter ikke var så flink motorisk enda. Vi var kjempefornøyde! Hun var varm og god hele vinteren. Valgte reimatec i år, siden jeg synes den er enklere å ta av og på. Er kjempefornøyd med den! Både Troll og reimatec har god passform. Konklusjonen min er Troll til de minste og reimatec eller liknende til de litt større. Men du trenger ikke å være redd for at toåringen din skal fryse. Det er plass til godt ulltøy under )
endaeintrønder Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Ja her har vi Troll dress ja,en kjempegod dress syns æ,har hatt masse forskjelli å må si at Troll e definitivt likast her!Men assa,man trøng itj å kjøp den Troll dressen som e ny for året da,den me hale å greier..Dem finnes i blå,blå/denim,rød åsså ,dem e helt nøytral!Her har vi den i blå/denim,med lua og vottan t:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå