Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tror gutten min reagerer på noe i kosten sin. Han har en noe spesiell form for eksem i kinnene som varierer i grad, men jeg blir ikke helt kvitt det. (Det er ikke hormonutslett og ligner ikke vanlig barneeksem) Jeg mistenker at det kan være noe frukt han reagerer på. Er det noen her med bebiser som reagerer på banan og/eller eple, evnt annen frukt? Hva slags reaksjon får de?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Det er som regel ikke allergi som er årsaken til utslett rundt munnen, men at huden ikke tåler fruktsyrene som frukt inneholder. Jeg pleier å smøre Ceridal før hun spiser banan eller pære, da reagerer hun ikke så sterkt. Min jente har en atopisk hudtype og sliter med en del eksem. Det virker som om de barna med litt sart hud reagerer lettere på fruktsyrer. Om hun får i seg noe hun virkelig ikke tåler (egg eller melk) reagerer hun med et mye kraftigere eksem som kommer på hele kroppen. Siden barnet bare har eksem lokalt (i ansiktet) er det trolig kontakteksem, noe som gjerne kommer av noe huden er i direkte kontakt med, som for eksem frukt Les gjerne mere på www.eksemskolen.no Der finner du også bilder.
Expat Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Og allergiviten.no er bra! Eple er allergen når det ikke er kokt!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Eple gir gjerne andre symptomer som kløe i halsen.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Takker for svar. Jeg har nå vært inne og lest på sidene dere anbefalte, men ikke blitt så mye klokere annet enn jeg har konkludert med at eksemen i kinnene ligner elveblest. Det er dog ingen andre plasser han får eksem, så dette tyder vel på at det er en form for "kontaktallergi" som dere skriver. Noen andre med liknende eksem eller andre matallergier som gir eksem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå