Gå til innhold

Flere enn meg med uttak i uke 49?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke komme igang fort nok, tiden snegler seg avgårde...

Jeg begynner på spray 4.nov, sprøyter 22, og UL 1.des.

Flere som tripper etter å komme igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg er like bak... Jeg skal ha uttak i uke 50. Jeg starter med spray 1.november - går litt ekstra lenge pga lang syklus... Dette er mitt første søskenforsøk. Har en datter på snart 16 mnd, som kom etter IVF. Hva med deg?

Skrevet

Vi hadde første IVF i juni, ble gravid men mistet i uke 9...

Hadde så fryseforsøk i september, ble gravid, men testet neg. 3 dager senere.

Andre fryseforsøk nå i oktober ble avbrutt, da de to siste eggene ikke overlevde.

Mye har altså skjedd på noen mnd, men for meg er ventingen det verste.

Så nå er jeg veldig klar for å komme igang!!

Skrevet

Det høres ut som prosjektet sitt, ja. Håper dere lykkes nå slik at livet kommer inn i mer "normale" former igjen. :-)

Jeg har allerede lagt inn påminnelser på mobiltelefonen om å spraye x4 hver dag, så jeg begynner å bli klar jeg, også...

Skrevet

Jeg skal heldigvis spraye bare to ganger i døgnet, nok å holde styr på for meg det!

Men, hadde vel klart 4 om jeg måtte det:-)

Vi snakkes vel litt mere etterhvert, når hormonene ligger og ulmer....

Skrevet

Heisan

Jeg skal også ha uttak i uke 49. Jeg starter med spray 30 oktober og med sprøyter 22 november. UL er satt til den 30 november. Så jeg ligger noen få dager før deg, men etter beregning fra sist IVF forsøk så er det klart til uttak 49.

Gleder meg til å komme i gang igjen, og håper jeg får satt tilbake egg denne gangen. Sist var det ingen av 10 egg som utviklet seg normalt. Av de 10 var kun 2 befruktet, men altså ikke delt seg som de skulle. Har et forsøk fra Cicona fra før, og der ble jeg gravid på første forsøk, men sa etter 6 uker. Så vi krysser fingrene for at det går bra denne gangen. Lykke til du også og håper på lykke og hell:) Håper på verdens beste julepresang:)

Skrevet

Hei Lulalu!

Her er det bare å krysse fingrene ja, det er sikkert...

Skikkelig bittert og trist når man endelig lykkes og så mister,

en helt forferdelig opplevelse...

Men til meg har de sagt at det er veldig positivt at man vet man kan bli gravid, så det er litt godt å tenke på...

Alt det positive må opp og fram!

Har regnet ut at det blir testing i juleuka, så du har rett i at vi får håpe på verdens beste julegave! Det hadde vært noe....

Vi snakkes vel mere etterhvert!

Skrevet

Hei Sunniva78.

Jeg skal begynne på spray 1.nov, sprøyter 22. og UL 1.des. Det skulle bli ganske likt, det!! Vi skal igang med 1.forsøk, og du kan si jeg tripper, ja...

Krysser fingre :-)

Skrevet

Hei igjen Sunniva

Ja jeg vil gjerne følge med fremover hvordan det går med deg. Håper det beste og krysser fingrene

Såg du hadde svart en over her vedr. spray, at du kun tok dette 2 ganger pr. døgn. Kjenner du til hvorfor dette er ulikt? Når jeg tok IVF i Danmark så brukte de ikke spray på meg i det hele tatt. Der startet jeg kun rett på sprøyter uten noe behandling før det.

Jeg har nå siden jeg tar forsøk i Norge satt på spray x 4 pr. døgn.

Til info så har jeg som mange her inne PCOS

Skrevet

Hei Sunniva78!

Jeg er også satt opp til uttak i uke 49!

Jeg tror faktisk vi er i desemberklubben sammen på FUB..!

Alle andre har liksom fått så mange fine datoer med nøyaktig sprøytestart og UL, mens jeg bare har fått beskjed om at jeg skal starte spray 8. november, og at jeg skal starte på sprøyter i uke 47. Sannsynligvis rundt 22. tenker jeg... Jeg aner ikke når jeg skal til UL, men de sa på telefonen at jeg skal til første kontroll tidlig i uke 49. Så det er jammen meg ikke godt å si..

Har dere fått tilsendt papirene med doseringer og sånt enda?

Vel - det skal bli spennende å slå følge med dere, det er min første gang, så litt skummelt er det jo...

Vi er forresten inne til ICSI pga dårlig kvalitet på sæden.

Vel - lykke til jentene!

klemmer fra

Skrevet

Hei dere!

Først et svar til lulalu, angående spray...

Vet ikke hvorfor det gjøres ulikt jeg, men jeg skal spraye i hvert nesebor 2x, så det blir jo 4x i døgnet.

Kanskje du bare skal spraye i det ene boret hver gang?

I så fall blir dosen lik totalt sett:-)

Men uansett kan jo styrken på sprayen være ulik, derav ulik dose...

Snupi76, tror vi er i samme klubb på FUB ja:-)

Jeg har fått brev der det står oppført datoer og doser, helt likt som forrige forsøk. Og datoene dine er helt sikkert ganke lik mine vil jeg tro! Tilhører St.Olavs vi.

Jeg har endometriose, det er derfor vi må ha IVF...

Egglederne mine er trange, så det er ikke så lett for de stakkars cellene å møtes inni der...

Sjansen for å få det til selv er til stede , men etter 1 1/2 år var vi lei av å vente.... Og sjansen er vel heller liten...

Vi snakkes mere etter hvert jenter, bare 9 dager til spraystart for meg nå!!!!!

Klem-

Skrevet

Hei igjen!

hehe - snakker om sola. I går når jeg kom hjem fra jobb lå det et brev fra RIksen med datoer og resepter!

Jeg skal ha spraystart 8. november, sprøytestart 24. november og første UL 30. november! Endelig noen datoer å forholde seg til!

Spennende dette her altså..

Vi "høres" snart igjen jentene!!

Klem fra

Skrevet

Hei Snupi76!

Så bra at du fikk brev, det er mye bedre når man har litt kontroll på tingene:-)

UL dagen før meg du da, så vi er ganske likt!

Begynner med sprøyter neon dager før deg jeg da, men regner med jeg må stikke noen dager ekstra... Måtte det sist.

Vi høres alle sammen, god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...