Gå til innhold

Voldsomme stikk nedover. Er det modning på gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin på mandag og har den siste tiden hatt mye stikkende vondt nedover og pressfølelse både framme og bak nedentil. På siste kontroll for to uker siden var det ingen tegn til modning eller åpning.

I går kveld føltes det som om lillegutt prøvde å svømme seg ut. Vanvittige bevegelser i hele magen, "knivxtikk" nedover, og hadde noen sagt til meg at nå kommer det en arm ut, hadde jeg nesten (men bare nesten) trodd på det. Skal til jordmor igjen i morgen og håper at det er mer modent nå.

Hva tror dere? Er dettte med på å modne livmorhalsen, eller er det bare hodet som stanger mot bekkenet. (Det sto høyt/ var ikke festet for to uker siden...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er flere som har dette, kan jeg herved konstatere at det ikke nødvendigvis har noe med modning å gjøre. Var hos jordmor i dag og det er fortsatt like umodent, lukket og lillegutts hode er ikke festet. Så nå forbereder jeg meg på nye dager og netter med venting og håping. Dessuten er det jo festlig å måtte legge seg ned og vente på sykebil hvis vannet går :-)

Skrevet

Ja, jeg kjenner det samme. Hadde termin på tirsdag jeg, da. Hodet har festet seg, men det er en god stund siden. Skal til kontroll hos jordmor ighen i morra, men hun undersøker ikke om livmorhalsen er moden. Trodde det var bare leger (gynekologisk) som kunne sjekke det, jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...