Gå til innhold

barnehage + bekkenproblemer

Anbefalte innlegg

Kan dere som jobber i barnehage og har bekkenproblemer fortelle litt om hvordan dere har løst dette?

Jeg har fått bekkenlåsning, og kan ikke se at det blir noe bedre... er 18+0 i morgen og har til nå først vært sykemeldt 50% i to uker pga dette, nå er jeg tre uker sykemeldt pga lungebetennelse... denne uken og neste igjen....

men akkurat nå føler jeg at det er mest pga bekkenet at jeg er hjemme...

vet ikke helt hva jeg skal gjøre framover

Noen som har noen mening om dette kan bli bedre??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6828250-barnehage-bekkenproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førskolelærer på en småbarnsavdeling, og fikk konstantert bekkenløsning allerede i uke 14. Ble da aktivt sykemeldt og har vært det siden. Er snart i uke 26.

Jeg synes dette har fungert veldig godt, for da vet jeg at jeg ikke vil være til belastning for de andre på avdelingen. Er jeg dårlig en dag kan jeg bli hjemme med god samvittighet.

Jeg har gjort andre oppgaver på huset, eller bare sittet på sofaen og kost meg med barna, lest bøker, spilt gitar o.l

Vil anbefale deg aktiv sykemelding, da du har lenge igjen til fødselen. Styreren i bhg kan få dekket vikar for deg fra dag en. Er dere en IA bedrift kan du lage egne ordninger for det å gå aktivt sykemeldt. ( det er bhgen min). Er dere ikke en IA bedrift kan du ikke være aktivt sykemeldt lengre enn i 4-8 uker. Men dette går det ann å søke om på.

Ønsker deg god bedring!

Løsningen for meg var sykemelding...Men jeg var nok litt dum og gikk for lenge før jeg ble sykemeldt, noe som kan ha vært med på å gjøre svangerskapet mye værre enn det hadde trengt å bli OG at jeg nå 8 mndr etter fødsel enda ikke er god.... Så snakk med noen som kjenner til bekkenløsning og kjenn etter på kroppen din....ikke ta noen sjanser, det er det absolutt ikke verd

Lykke til videre, håper du ikke får det så ille

• 2 uker senere...

hei

er i uke 20 og ble 100% sykemeldt ut svangerskapet. Begynte å kjenne den i uke 16, har bare gått verre. Jobbet i 3 uker med vondt i bekkenet, gikk til legen til slutt for jeg orket ikke mere, og ble sykemeldt mot min villje. Han sa at det eneste jeg trenger nå er hvile og trening ikke belastning som skal gjøre tingene verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...