Gå til innhold

Må være virkninger av akupunkturen?

Anbefalte innlegg

Har jo som kjent begynt å gå til akupunktør for å få hjelp til å bli gravid, og i den forbindelse har det skjedd litt av hvert. Hun sa til meg at jeg nok kom til å oppleve en premenstruell periode som jeg nok ikke har kjent før. Jeg har jo aldri hatt noen premenstruelle symptomer så dette kom til å bli spennende. Det første som skjedde var at jeg følte at jeg fikk el på dag 7 i syklusen samtidig med at jeg fikk superømme pupper. Så kom humørsvingningene en uke etter det, mest trist og emosjonelt superstresset.

Jeg har testet med el tester fra dag 11 uten noe som helst resultat og i dag kom jammen meg tante, på dag 18. Her har det virkelig vært en skikkelig utladning. Det eneste som er litt irriterende er: Når kan jeg nå forvente neste ikm? Får gjøre som vanlig, ta utg.pkt i 28 dagers syklus og forholde meg til det.

Jeg er så fornøyd med at det har skjedd noe etter de to timene hos akupunktøren, nå blir jeg skikkelig motivert til å fortsette. nå er jeg jo dessuten på vei inn i en ny pp, hipp hurra for korte pp når el er oversett!!!!!

Fortsetter under...

Jwg kan egentlig ikke svare deg, men hvorfor skulle akupunkturen gjøre syklusen så kort? Mener å huske at jeg har hørt at korte sykluser ikke er så gunstig mht å bli gravid (et alderstegn), men håper jeg tar feil. Veldig rart om akupunktøren skulle få kroppen din til å gå i feil retning?

Som sagt, dette er ren gjetting, så jeg håper at det er positivt at kroppen din reagerer som den gjør! Lykke til med videre graveringsarbeid! Du kommer vel til å EL teste tidlig/tempe denne pp :-)?

Klem fra

Dagen etter at jeg var hos akupunktør første gang så fosset mensen ut og varte i tre intense dager istedet for 6-7 langtrukne. Legen sa at "hold på den akupunktøren, hun vet hva hun gjør".

Før det hadde jeg 24 dg syklus tre ganger uten eggløsning, så ble den 27 med eggløsning og nå venter jeg spent for neste runde.

Jeg tenker at hun kanskje har "tømt" kroppen først? At det ryddes i maskineriet før normale sykluser kommer.

Vennlig hilsen

Hei på deg:)

Jeg har til nå lagt igjen noen tusenlapper hos akupunktøren. Hadde en periode i sommer på 5-6 behandlinger(husker ikke helt) før gubben ble syk, samt at jeg har hatt 3 behandlinger nå etter han ble frisk(siste i dag). Min erfaring så langt er at mensen kommer 2 dager før (dag 26 istedet for dag 28)når jeg tar akupunktur.Bortsett fra denne pp, er på dag 28 i dag, ingen tante og negativ graviditets test. Men å fremskynde mensen fra 28 dag til 18 var voldsomt. Men det kan jo tenkes at kroppen rydder opp, spør akupunktør din om det. Jeg spør og graver som bare det når jeg er der, om alle nålene han setter fra hormonpunkt, til milt og lever. I dag sa han at han ikke ville sette noen hormonpunkt nåler på meg i tilfelle jeg var gravid. Jeg har ikek kjent noe til de premenstruelle periodene. Han som setter nålene på meg er både akupunktør, vitamin og mineralterapaut, soneterapaut, øreakupunktør og fotsoneterauat + noe mer...hehe som jeg ikke husker i farta.

Jeg har stor tro på dette, så jeg håper det gir resultater veldig fort*ler* En annen ting jeg er helt sikker på er at om en ikke har noe tro på det, så funker det ikke heller.

Tvi tvi Agne, håper denne pp er din siste for denne gang:)

Kortere syklus i starten ved bruk av akupunktur er ikke helt unormalt før kroppen kommer i gjenge igjen. Etter at mensen hadde vært borte i månedsvis etter MA, fikk jeg systemet i gang igjen via akupunktur og fotsoneterapi. Fikk 19-21 dagers sykluser i begynnelsen. Nå har det stabilisert seg på 26-28 dag tilogmed med EL. Har bare gode erfaringer med akupunktur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...