Gå til innhold

noen som er sykemeldt? planer om å bli det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg jobber på gamle hejem på pleie avd. og det er SÅ tungt!!

får vondt i ryggen! og stikkinger i lysken hvis jeg tar i for mye...

dessuten blir jeg kvalm av alle luktene og blir konstant kvalm og hode verk...

 

det er jo ikke så lett å tilrettelegge er jo bare tilkallingsvikar...

men jeg har jo pleid å jobbe 100% men i det siste orker jeg ikke ta noen vakter for jeg blir så dårlig... og da taper jeg jo mange penger!

pleier jo å tjene 12-15 000 i mnd og nå tjener jeg ingenting!

 

hadde dere sykemeldt dere?

er det mulig å syle mel pga dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal spørre legen om sykemelding til fredag da jeg får vontd i livmorområdet når jeg er på jobb...er veeeldig mange dataer rundt meg..så jeg er redd for for mye stråling å sånn..jeg har også vondt i lysken...har en klump på venstre lyskeside...så må skjekke hva det er..kan jo hende jeg har betendelse..ellers så er formen grei..men blir utrolig stresset på jobb da det er mye å gjøre og mye press fra eierene..(jeg er daglig leder),så kan bli litt mye til tider...

 

men jeg tror nok du kan få sykemelding hvis du mener det er det rette..du er jo gravid..er ikke alltid like lett å jobbe da...snakk med legen din om det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ekstravakter på sykehjem. Og har jobbet ganske mye i det siste (3-5 vakter i uken) pluss at jeg går fulltid på skolen.

Jeg er nå sykmeldt for 3 uker. (Er 5 uker på vei)

Mest fordi at jeg er utrolig sliten og bekymret. Pluss fulltid som student, ganske mye jobb og gravid ikke er den beste kombinasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i full jobb, både på jobb, og hjemme kan man si. Men da jeg gikk med lillejenta, ble jeg sykemeldt i uke syv og var sykemeldt frem til permisjon startet. Jeg var ikke spesielt plaget fysisk, men hadde litt psykiske belastninger da, som i og for seg kom endel av jobben min. Det var ikke noe problem, og var egentlig legens råd.

 

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Ingen skal behøve og tape penger på og gå gravide. Jeg hadde absolutt vurdert sykemelding i din situasjon. Kan ikke tenke meg legen vil motsette seg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tilkallingsvikar, men på en skole, da. Det er stressende, for jeg vet aldri hvilket trinn jeg skal ha mer enn 1-2 dager av gangen, og dessuten slitsomt å sette seg inn i nye ting hele tiden. Jeg har også vært mye kvalm og sliten. Det jeg tenker å gjøre er å holde ut til jul, og så satse på å få en sykmelding. Jeg har undersøkt litt rettigheter i forhold til sykepenger og fødselspenger, og det ser ut som det skal ordne seg fint. Høres kanskje litt utspekulert ut av meg å planlegge en sykmelding, men saken er at jeg blir sliten og nedfor av den jobben jeg har nå, og det er ikke bra verken for barnet i magen eller familien min.

 

Med de plagene du beskriver ville jeg absolutt synes at det er greit å sykmelde seg!! Kjedelig å få vondt i ryggen så tidlig, og det blir jo gjerne bare verrre. Bedre å sykemelde seg og få sykepenger enn å tape penger fordi man ikke klarer å gå på jobb. Kjenner til det der - jeg måtte bli hjemme igår og idag, og tjener dermed kr. 0 disse dagene...

 

Har full forståelse for din situasjon:) Min erfaring er at leger ikke er gniene med sykmeldinger til gravide, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20% sykemeldt, slik at jeg kan komme to timer senere på jobb hver morgen.. Kvalmen er verst da, så det hjelper meg ihvertfall :-)

 

Tror det er viktig å ta litt ekstra hensyn til kroppen nå, og legene bruker å backe oss på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenkte jeg skulle holde ut til neste lege kontroll i midten av desember og spør om sykemeld da..

er da 13 uker

det er jammen meg tungt å være gravid i helsevesenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...