Trollet73 Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Min jente på åtte uker synes foreløpig at babygymmen ikke er noe tess. Jeg vurderer derfor å kjøpe vippestol med leker på, vibro eller et eller annet. Men jeg aner ikke hva som er lurt å forsøke. Håpet er jo at hun kan aktivisere seg selv i lenger enn ett minutt før hun sutrer. Hvilken vippestol anbefaler dere i såfall?
Sigbeth Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 vi kommer til å vente med vippestol til han er ca 4 mnd min baby kune ikke aktivisere seg selv da han var 8 uker, men nå er han snart 11 uker og begynner å se tendenes til at han kan ligge våken og kose seg litt på egen hånd. Kommer nok sakte men sikkert...
så var vi 4 Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Martin fikk vippestol når han var 9 dager og han synes det er kjempe stas å sitte i den. har en basson vippestol uten stæsj og vibrering og alt sånn. Martin fikk sin første babygym når han var 7 uker og den likte han veldig, men pass på at det er sterke farger og kontraster det selges utrolig mange dårlige babygymmer med pastellfarger og skikkelig svake farger.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 ... vi fikk vippestol da knøttet var mellom 1 og 2 mnd en gang, og brukte den ikke hele tiden da. Har en kick and play (Fisher price), som jeg (og knøttet:0) ikke ville vært foruten. Knøttet elsker, og har gjort det helt siden han fikk den, å sitte i den og sparke. Masse lys og lyd i den, og vibrering. Veldig god avlasting for mamman, og litt variasjon for knøttet. Ikke bare ligge på gulvet lissom.... De siste par mnd har vi stort sett brukt den til måltidene, men kommer nok til å legge den bort snart. Knøttet har akkurat blitt 9 mnd..... Meen som sagt, ville ikke vært foruten!!!!
-carina- Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Gutten min var ikke særlig interessert i å ligge på gulvet da han var åtte uker, nå er han 13 uker og har vel ligget på gulvet i 2-3 ukers tid... Nå kan han ligge 10-15 minutter alene. Han oppdaget babygymmen omkring 9-10 uker gammel... Liggestolen begynte vi å bruke litt fra 6 ukers alder. Men det er jo ikke anbefalt å bruke ligggestol pga ryggen deres, da... Så jeg prøver å begrense tiden han sitter i den... )
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Vi har en 'Aquarium Cradle Swing' fra Fisher-Price som vi fikk av familien min (hadde nok ikke kjøpt den selv, den tar litt plass og vi bor i leilighet) men lillegutten ELSKER den, selv om han bare er knappe 3 uker. Den svinger to veier, har fisker som går rundt og forskjellige lyder. Veldig grei når han er sutrete og umulig. Han sovner t.o.m. i den (han er en umulig baby som hater å sove på dagen) så vi er superfornøyd
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 ^ÅÅÅ den vurderer vi å kjøpe når en evt nr 2 kommer =0)
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 kladden på 3 uker ligger i babybjørn liggestolen sin innimellom når jeg er på kjøkkenet (og han ikke sover) . Han er så liten at det ikke er noen belastning noe sted. Det blir mest som å ligge i en hengekøye (ganske likt en bæreslynge).
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Min gutt på 4 mnd har elsket vippestolen sin fra han var 2-3 uker gml. Han har en babybjörn vippestol som er helt fantastisk. Han kan vippe seg selv, ved å sparke med beina, og det oppdaget han vel når han var rundt 8 uker. Han syns det er kjempegøy og nå kan han sitte en god stund av gangen. Den er helt uerstattelig når jeg skal dusje, lage mat eller gjøre ting å jeg ikke kan se på han hel tiden. Veldig deilig når vi voksne skal spise middag og. Utrolig fin! Liker også at den er ganske "gammeldags" og enkel, det blir nok av grelle farger og stimuli på andre måter syns jeg... Og til deg, sigbeth: hvorfor vil du ikke sette babyen i vippestol før den er 4 mnd? Det er jo ikke noe farlig i det hele tatt? Junior her sover på ryggen hele natta, ligger på magen på et teppe og leker mye i løpet av dagen - så det gjør da vel ikke noe med litt vippestolsitting da? I Babybjörn sin "ligger" de i en fin stilling også. Anbefales på det varmeste fra meg - vet ikke hva jeg skulle gjort uten!!!
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Min gutt fikk en brukt en med hard rygg. Den var ikke noe bra å sitte i, så vi har kjøpt er BabyBjørn til ham. Den er kjempefin, absolutt å anbefale!!!! Han sitter i en "sekk", så det er ingen belastning for ryggen. Har hørt at kiropraktorer anbefaler den.Barnet ditt kan bruke den til det er 2 år.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Her er stolen: (klikk på produkter) http://www.babybjorn.com/
Duddlidu Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg vil bare skrive under på denne! elsker den vippestolen, enkel og grei. Synes det kan bli litt mye stimulering med lys, lyd og stæsj for poden på 5 uker. Babybjørn sin er topp
Hidjey Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en fisher price med vibrering, men Marcus (han er 3 uker) blir krakilsk av å ligge i den! Og jeg blir rimelig frustrert for han vil bare henge på meg hele dagen... Men etter å ha lest her så tror jeg at jeg skal invistere i en BabyBjorn vippestol. Virker som de fleste er fornøyd med den..
Anonym8579 Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Vi har brukt vippestolen flittig helt fra Mathias var nyfødt (Ikke så lenge av gangen i begynnelsen selvfølgelig) og han elsker den stolen! Må si det er et av våre beste kjøp (Sammen med babygymmen som ble intresant når han var 3 mnd) Vi har en fra fisherprice med vibrering og musikk + leker som er til å ta av. Er kjempefornøyd med den, han igger også godt bakover i den så den er ikke så bratt. Her er linken : http://www.babybis.no/SensoryBouncer.htm
Mini&Meg Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 vi begynte å bruke den da mini var ca 3 uker tenker jeg, og han elsket å komme litt opp. Lå mye under babygymmen også, når ligger han bare på teppet og har leker rundt seg. Men når han vil slappe av å kose seg litt så sitter han i Vippestolen (vi har babybjørn) sin. Vil anbefale denne på det sterkeste fordi den beveger seg etter barnet og de blir derfor ikke helt passive når de sitter der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå