Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Ja eller nei? Noen som vet hva som annbefales? Better safe than sorry? Bedre å bare gi fluor, så slipper man dårlige tenner?
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Får du h*n til å suge på tabletten da ? De skal jo suges for at det skal ha noe effekt. Er jo fluor i tannkrem, holder vel det ?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har hørt at fluoren i tankremen ikke er nok. Men at dersom du knuser en tablett, og har på feks maten, får barna ekstra sunne sterke tenner når de kokser opp, forde de har fått i seg fluor nå som de egentlige tennene dannes..... Men jeg vet ikke..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Nei, han er for liten ennå. Det du kan gjøre er å ta litt fluorskylling på en klut eller q-tips og stryke på tennene. Ha fluor i maten er helt feil....tennene skal være rene før man tar fluor. Hilsen tannlegesekretær:)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Da er det vel bevist at sekretærer har nok med sin papir jobb ja, for JA , barnet kan få fluor..!! Men skal ikke knuses i mat-del den i to-evt flere biter å gi.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Min venninde har 3 barn, den eldste fikk aldrig fluor, bare vanlig tannkrem................ De to yngste fikk grovknust fluor på brødskiva hver kveld. Resultatet nå den eldste er 21 og har hatt flere hull. De to yngste er 14 og 16, og har ALDRIG hatt hull............. Sammenhengen er...................ja tenk selv!!
Du og jeg og vi fire Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 "Barn bør begynne med fluortabletter like etter at de første tennene har brutt frem, først i form av oppløselige tabletter, og senere, fra ca. 11/2 år, som velsmakende sugetabletter. Doseringen er 1 tablett à 0,25 mg F etter kveldens tannbørsting fra ca. 1 til 3-årsalderen, deretter 2 tabletter à 0,25 mg F (eller 1 tablett à 0,50 mg F) fra 3–6 år. Senere øker dosen." Klippet fra Babyverden.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå