Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig fysisk kosete person, så også min mann. Selv etter 14 års ekteskap holder vi hender, klapper og stryker og kysser vi. Sitter i armskroken og sånn.

Nå har vi fått en datter, hun er nå blitt 10 måneder.

Hun er uendelig høyt elsket, og vi tar mye på henne.

Heilt fra hun ble født har vi kysset henne, strøket på henne, klappet henne, og vert såååå god med henne.

Ja slik som man gjerne er med babyer.

Men det virker ikke som om hun er særlig kosete.

Ikke det at hun protesterer når vi koser med henne, men hun legger ikke seg til i fanget eller armskroken for kos, og det er ikke lett å få klem. Dersom pappa holder og jeg kommer å sier sånn; "skal mamma få go`" så snur hun seg bare bort.

Av og til kan hun bøye frem panna si når vi spør om "go`" så det virker som om hun skjønner hva vi ber om.

Så mitt spørsmål er dette:

-Er dette heilt normalt?

Eller er det normalt å være mere kosete?

Jeg har aldrig hatt barn før så jeg vet virkelig ikke hvor mye kos som er normalt i denne alderen.

Håper så veldig datteren vår er blike glad i fysisk kos som vi.

Hvordan er deres 10 måneder gamle barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! jeg har også "oppdradd" jenta mi slik som du beskriver, og hun er også 10 mnd. For å si det slik-dukkene hennes får mye mer kos enn vi!;) Men de får virkelig kos; hun legger kinnet mot dukkenes kinn og sier "Aaaa":)

Det KAN skje at vi også får klem, men det er heller sjeldent. Prøver å kose med hun, og holde ho i ro på fanget men det virker som om hun rett og slett ikke har tid!:)

Verden er for spennende ennå.

Men bare vent-det kommer nok.

Skrevet

jeg har ikke noe barn på 10 mnd, men jeg kom bare til å tenke på at - er det ikke vanlig at foreldre gjerne er litt mer kosete enn barna? Barn-foreldre forhold er jo ikke et gjensidig forhold, og slik skal det jo heller ikke være fra naturens side - du er sikkert mer glad i barnet ditt enn i foreldrene dine...hvis du skjønner hva jeg mener?

Nå er jo barnet ditt vant til å bli kost med helt fra fødselen av, så for henne er det noe dagligdags, og antagelig oppfyller dere kosebehovet hennes og vel så det, slik at det er fullt dekket og hun derfor ikke responderer slik som dere skulle ønske - man går jo ikke og handler hvis kjøleskapet er fullt av mat, for å si det sånn...

Jeg ble selv veldig kost med av mine foreldre, og var selv i en periode kosete tibake (3-5 årsalder - før dette husker jeg ikke så mye...hehe), men ellers ikke så opptatt av dette, spesielt ikke i tenårene var jeg spesielt interessert i å klemme dem. Det er sikkert helt vanlig, men jeg følte selv at det var fordi jeg var blitt kost med så mye som barn, at behovet mitt var dekket for flere år!!

Nå har jeg selv blitt mor, og nå er det jeg som til stadighet overøser min 10 uker gamle sønn med kyss og klem og kos - får naturlig nok ikke så mye respons fra ham enda, men er alltid overbevist om at han har bare godt av mye kos.

Vær trygg på at jenta di lærer hva kjærlighet er av dere, selv om hun ikke viser så mye respons akkurat nå!

Skrevet

Ikke sant, for dette har hun lært av sine foreldre, og det kommer til å vise seg når hun får egne barn også..!

Skrevet

Hei!!!

Jenta vår på 9,5 mnd.er akkurat likedan. Hun har hele tiden fått mye kos og klem, kroppskontakt osv. Men er ikke å veldig interessert i å ligge stille å kose i armkroken nå. Er for mye som skal utforskes,kjennes,taes og smakes på. Alt er så nytt og spennende... Legger seg ned å koooooser med puta,teppet,katta osv. en kort,kort stund. Og er vi heldig så får vi en rask kos. Men jeg er sikker på at når hun blir litt større så vil hun igjen ha tid til å kose seg litt i armkroken... Så vi får vel igjen for all kosen på sikt.... :)

Skrevet

Hos oss er det også masse kosing :o) Jeg har ei jente på to år, og syntes det var litt leit at hun ikke ville sitte og kose med mamma eller pappa da hun var baby. Men det har kommet litt etter litt. Hun var godt over året før jeg følte at hun virkelig begynte å sette pris på å kose med oss. Nå er hun en skikkelig kosejente og elsker å sitte på fanget og kose. Særlig på kvelden når hun er litt sliten og trøtt.

Jeg tror det er ganske vanlig at de aller minste ikke "har tid" til å kose.

Fortsett som du gjør, så blir hun helt sikkert en skikkelig kosejente etterhvert!

Skrevet

Åh, så flott att det ikke er bare her det er sånn...............

Svarene deres er betryggende.

Da blir detr fortsatt masse kos!!

Skrevet

Helt enig, overøser gutten min på 6 mnd med kos, og kan ikke få nok. Så jeg har begynt på kurs i babymassasje, for å få en til anledning til å kose og ta på barnet mitt. Det er jo ikke klemmer, men det er veldig deilig å stryke og ta på barnet sitt, og de nyter det også! Kan anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...