Gå til innhold

Ull, men kald.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 11 måneder gamle datter har i dag på seg ullstrømpebukse fra Tom og Trine, ullbody fra Peanuts, og rååååsa ulldress fra janus, prinseseull. Og råååsa ullsokker fra janus.

Og hun har ligger på gulvet og lekt og slikt i dag, og alikevel nå når jeg skulle stelle henne, hun er ISKALD på fotene....skikkelig kald.

Råd?

Er det søik med deres barn, at fingre og tær bare er kalde?

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ull isolerer jo. Både kulde og varme. Så om hun var kald på föttene da du kledde på henne, kan hun ha "beholdt" de kaldte föttene. Det har iallefall skjedd meg når jeg har tatt på meg ullsokker fordi jeg fryser på bena.

Skrevet

Men hun var slett ikke kald når jeg kledde på henne.

For når hun sto opp var hun kjempevarm og god, ligget med ullstrømpebukse, ullsokker, nedi flanell babysafe, med flanelldyne oppå.....

Nei da, deilig og varm når jeg kledde på ho.....................

Skrevet

merkelig! jeg bruker veldig lite ull selv på babyen. Har hun på seg ullströmpebukse om natta? Vår gutt ligger bare i pysjen med dyne eller fleece-teppe over. Interessant at unger har så ulik temperatur!

Skrevet

Hei!

Det kan være at du har kledd på babyen for mye klær. Hvis du har for mange lag klær på, vi, det ikke slippe til luft og huden vil bli kald. Har du for mange lag klær på vil det bli trangt og luft vil ikke slippe til og isolere. Dette gjelder selv om du bare bruker ullklær. Prøv å ha ett lag mindre så kanskje det ordner seg, der har iallefall jeg erfart.

Skrevet

Jeg bruker også litt ull på gutten vår, men han kan også være kald på hender og føtter... Min gutt er bare tre måneder, da, riktignok. Men jeg tenker som så at han kanskje er av den typen som er kald på hender og føtter. Noen er jo bare sånn...

Jeg har på gutten min ull-strømpebukse, ull-body og en bomulls-bukse over. Og så ligger han på lammeskinn på gulvet. Og vi har ca 21-22 grader i leiligheten...

Han er jo god og varm på magen og i nakken, så da har jeg slått meg litt til ro med at han "bare er sånn".... :o)

(Men den bodyen du har fra Peanuts er vel med bomull på innsiden?! Har kjøpt noen sånne jeg og... Innbiller meg at de ikke er like varme som de som er ull "tvers igjennom")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...